Ahoj kluci a hlavně Tommi,
karburátory je opravdu nutné seřizovat na motorce. Samozřejmě existuje nějaké základní nastavení, ale každý motor i karburátor (především jejich stav) je jiný. Již jsem to tu někde psal, především na stavu karburátorů záleží. Nevěřili by jste, že i tak jednoduché zařízení, které je téměř bez mechanických částí se může opotřebit. Takový karburátor nelze, byť je sebečistší, dokonale seřídit. Než začnete seřizovat, pečlivě zkontrolujte stav plastových vodítek, ve kterých se pohybuje šoupátko, stav jehel a taky stav vzdušníků (venturiho trubice - to je ta díra, do kterých jehla zajíždí), dále stav ventilků a sedel u plováků. Popravdě, pokud nevíte, jak vypadá nový díl, je těžké poznat, že jsou tyto díly ochozené. Zjednodušeně - když strčíte prst do karburátoru ze strany sání a zkusíte zahýbat se šoupátkem (které je dole) dopředu a dozadu musí tam být minimální vůle. Bohužel cena za výměnu opotřebených dílů se pohybuje cca 2500 Kč / karburátor. Odměnou za vynaložené prostředky je bezchybné startování i po dlouhém stání motorky (po zimě) a spotřeba do 4,5 l / 100 km.
Dan