Ahoj všem, o volnoběžce je tu napsáno sice dost, ale to důležité proč odchází tu není. Je to z 90 % způsobeno jednak "těžkým" startováním a jednak "kopnutím" motoru zpět při jeho chcípání. Tyto dvě věci jsou způsobeny špatnou funkcí odstředivého dekompresoru. Na konci výfukové vačky je takový segment s pružinkou (pružinka vypadá jak z propisky). Pružinka bývá unavená a dekompresor nechodí správně - při nízkých otáčkách motoru nedojde skrze výfukový ventil k upuštění části nasáté směsi do výfuku. To má za následek, že startér musí silou přetlačit veškerý kompresní tlak, což stěžuje startování a neúměrně zatěžuje volnoběžku. Při chcípání a setrvačném dobíhání motoru pak jde píst do komprese, kterou již nepřetlačí a stlačený plyn zatlačí píst zpět - "kopne zpět". Pootočením klikové hřídele v opačném směru než je běh motoru, se zadírá volnoběžka - proto ty hrozný zvuky. Doporučuji všem, nejen těm co dělají volnoběžku, aby při každé kontrole ventilových vůlí také zkontrolovali funkci dekompresoru (vůle na pružince je uvedena v manuálu). Volnoběžku jsem taky dělal (při stavu tachometru 18000 km) pouhou výměnou volnoběžky, repasí kola a samozřejmě výměnou pružinky na dekompresoru. Teď mám najeto 90 000 km a s volnoběžkou žádný problém.