Autor Téma: Zase volnoběžka  (Přečteno 576448 krát)

Offline Jarda

  • Grafoman
  • ****
  • Příspěvků: 709
  • Karma: 15
  • "JEDU TAK ABYCH SE VŽDY VRÁTIL NA START"
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #285 kdy: Březen 19, 2015, 11:27:34 dopoledne »
Remi700 je šikulka,ať se Ti dílo podaří,
já když ji měl venku tak jsem žádnou vůli(vytahaná pružinka) nezjistil takže šla zpět na moto a jak si teď v klidu jezdím když vím(alespoň si to myslím ;) ;) ;) ;) ;)) že ji mám ok. Jarda

Offline remi700

  • Pravidelný návštěvník
  • **
  • Příspěvků: 103
  • Karma: 6
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #286 kdy: Březen 19, 2015, 03:33:50 odpoledne »
Jardo, ty srandisto :-D:-D
Srdce jsem měl v gatích.. Zvláště, když jsem to tahal stahovákem. To byla šupa :-) Už se těším, až vyjedu. Doufám... Koupil jsem nové šrouby, pořešim pružinku a snad dobrý.

dzonyy

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #287 kdy: Březen 21, 2015, 10:29:43 odpoledne »
Ahojte,

tak dnes som si konečne našiel čas, a založil som komplet voľnobežku s kolesami od firmy Ideal engine parts. Všetko pasovalo, a s ničím nebol problém. Výsledok je perfektný - žiadne pazvuky pri štartovaní a vypínaní motora. Musel som sa trochu potrápiť s vyčistením, pretože bolo okolo vynutia alternátoru a na rotore hodne pilín z opotrebovaných trecích plôch. Pre pokoj duše som vymenil olej a filter. Použil som lacné alternatívy olej Eneos 10w-40 a nejaký neznačkový filter za 2€. Zámer je jednoduchý, použiť tento materiál len za účelom preplachu motora-jazda do 15Km a následné vypustenie oleja a výmena filtra. Pre Pegaso mám na sezónu už prichystaný olej ENI i-RIDE MOTO 4T 10W-40  a špičkový olejový filter v MANN MH65/1. Ešte poznámka, niekto tu niečo riešil, že voľnobežku, alebo skôr valčeky treba otočiť, ak sa použijú z BMW, pretože je tam iný smer otáčania. Moja sada bola org. určená pre BMW, nič som otáčať nemusel, všetko pasovalo do Pegasa, bez žiadnej úpravy.

findejs1310

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #288 kdy: Březen 22, 2015, 10:16:57 dopoledne »
Dzonyy
No vidis jak jsi sikovnej.Ani to nebolelo.
Hlavne aby to neco vydrzelo.
Jura
Ps:A pokud Ti to pri chcipani vubec nikdy nevyda  zadny zvuk 8)
tak to nebude tema novyma dilama ale spis to bude zazrak  ;D
« Poslední změna: Březen 22, 2015, 10:23:29 dopoledne od findejs1310 »

Offline remi700

  • Pravidelný návštěvník
  • **
  • Příspěvků: 103
  • Karma: 6
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #289 kdy: Březen 26, 2015, 06:52:44 odpoledne »
Tak i já to dnes konečně vše poskládal :o Zítra nandám baterku, naleju nový ojl a děj se vůle Páně. Doufám, že to bude makat ???
Ešli ne, postavím to do kopřiv!!!  ;D  ;D

Offline bombi

  • Registrovaný člen
  • *
  • Příspěvků: 11
  • Karma: 0
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #290 kdy: Duben 12, 2015, 09:50:21 odpoledne »
Po jednej sezóne ma zase čaká oprava voľnobežky  :( . Pred rokom som zvolil pre mňa najprijatelnejšiu (najlacnejšiu) alternatívu opravy: dal som presustružiť dosť opotrebované pracovné plochy kolies (spolu sa z nich ubrali 3 desatiny mm, čo už bola hraničná hodnota) a kupil nové ložisko. Celu sezónu pegaso štartovalo bez problémov, sem tam sa ozvali ešte ,,čudné,, zvuky, no fungovalo to. Až doteraz.
Pre vyskakujúcu dvojku som sa pustil do rozoberania motora, po zhodení pravého krytu ma čakalo nemilé prekvapenie - rozomletá pružinka, 4 valčeky zodraté do okrúhla a z jedného bolo dokonca aj kus odštiepené.
Tak teraz potrebujem vymeniť komplet voľnobežku - ložisko, ozubené kolo aj unášač magneta, čo pri verzii CUBE nie je práve najlacnejšia zaležitosť  :'( .
Uvažujem nad možnosťou použiť celú voľnobežku z modelu IE, samozrejme že by som musel meniť aj stator, rotor(magnet), kryt, a práve k tomu potrebujem vaše rady - je to možné?

Offline ra100

  • Pravidelný návštěvník
  • **
  • Příspěvků: 93
  • Karma: 7

dzonyy

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #292 kdy: Duben 12, 2015, 11:03:37 odpoledne »
Ahoj,

prvá chyba: Zväčšenie otvoru o 0,3mm, tým si ju odpísal. Ak beriem do úvahy opotrebenie prevádzkou + plus to tvoje o 0,3 mm o je zväčšenie už za max prípustnú hodnotu opotrebenia. Ak sa zväčší otvor, prebrúsením, treba k tomu priradiť aj patričnú volnobežku (na Slovensku to rieši motoservispetra,) Veľa ľuďí so mnou nebude súhlasiť, ale samotná výmena  voľnobežky , je len dočasné riešenie. Je škoda, že v manuály nie je uvedená max hodnota opotrebenia otvorov unášača a ozubeného kolesa, a treba brať do úvahy aj drsnosť (poškodenie) povrchu trecích plôch. No a tvoje možnosti

Originál od Aprilie asi nebudem riešiť, to je skoro hodnota celej motorky
Motoservispetra , zavolaj a opýtaj sa, mne kompletný repas volnobežky nacenili na cca 200€
Komplet volnobežku s unášačom a ozubeným kolesom  cez ebay cca 331€
Unášač s volnobežkou cez ebay 228€, a ozubené koleso cez aliexpress za 50€, dokopy cca 280€
Kompletnú voľnobežku s unášačom a ozubeným kolesom z Pegasa 650ie cez ebay za 180€, alebo cez aliexpress za 150€ (už tie ceny neviem presne, ale skús si pozrieť moje príspevky) Zohnať niekde stator a rotor alternátoru, a kryt, ale to si myslím bude trochu aj problém, nie je tu veľký výber. Čo viem tak na Slovensku boli len dvaja čo rozpredávali pegaso, ale neviem či je to ešte aktuálne a či to boli modely ie. No a napr ceny z ebay : Kryt 35€, stator 130€, rotor 100€, plus poštovné

findejs1310

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #293 kdy: Duben 13, 2015, 12:14:21 dopoledne »
Dzonyy
VČASNÁ výměna volnobezky není podle me spatne reseni.
Opakuji VČASNÁ. ;)
Zdarec Jura

Offline bombi

  • Registrovaný člen
  • *
  • Příspěvků: 11
  • Karma: 0
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #294 kdy: Duben 14, 2015, 09:44:10 dopoledne »
Ja som a s tým počítal, že pri ubratí 0,3mm z priemeru môže dojsť k skorému zničeniu ložiska, no išlo tu o pokus použiť ložisko z inej moto, ktoré má valčeky široké 10,9mm oproti pôvodným 8mm. Ak by bolo koleso aj rotor nesústužené a použité alternatívne ložisko tak by všetko fungovalo veľmi dlho.

Martin561

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #295 kdy: Duben 18, 2015, 01:21:42 odpoledne »
Zdravim . Pridam aj ja svoju skusenost. Klasika volnobezka KO velke ozubene koleso KO. Po zisteni cien za diely som sa rozhodol s malou dusickou objednat diely z ali...resu. Necakal som ziadny zazrak ale to co prislo ma milo prekvapilo. Sice to trvalo 4 tyzdne a bolo treba otocit slzicky na volnobezke ale inac ziadny problem. Mam na tom odjazdenych cca 4000km a zatial pohoda. Samozrejme dobre nabita baterka, funkcny dekompresor a nastaveny karbec. Len pre info to vyslo cca 85 eur.
« Poslední změna: Duben 18, 2015, 01:40:04 odpoledne od Martin561 »

Martin561

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #296 kdy: Duben 19, 2015, 12:09:48 odpoledne »
Len pre zaujimavost, nasiel som vyyrobu segmentov volnobezky. Pouzil ste ich niekto, aka bola cena, pripadne aku mate s nimi skusenost.      http://www.motorkari.cz/tema/?t=168198

dzonyy

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #297 kdy: Květen 13, 2015, 10:28:56 odpoledne »
Ahojte,

takže na novej kompletnej voľnobežke od IDEAL ENGINE PARTS, som urobil cca 1000km, bez akýchkoľvek problémov. Zatiaľ max. spokojnosť.

findejs1310

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #298 kdy: Květen 13, 2015, 10:41:40 odpoledne »
Ahoj Dzonyy
Otazka zni kolik startu volnobezka vydrzi .
Kolik ujede kilometru je celkem druhorada informace.
Jura

dzonyy

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #299 kdy: Květen 13, 2015, 10:59:55 odpoledne »
Už to tu niekto spomínal, že ju má 4 roky a šlape bez problémov. Stále si myslím, že je lepšie vymeniť komplet volnobežku, ak sú už opotrebované dosadzacie plochy, ako len vymeniť len samotnú strednú časť s valčekmi.