Původně jsem si myslel, že mi proniká voda do oleje vinou špatného těsnění. To se teď po delší cestě nepotvrdilo, šlem u víčka zmizel a nový už se nevytvořil. Řešil jsem ale jinou věc. Po cca osmdesáti ujetých kilometrech se přelilo asi čtyři deci vody do expanzky. Motor potom hůře chladil, respektive teplota stoupla z obvyklých 60-70 stupňů na 80+. Ve městě by šla i výš. Když sem zastavil, povolil víčko chladiče a ručně kapalinu dolil, tak se vše vrátilo k normálu. Ke zpětnému nasátí kapaliny z expanzky nedošlo. Za dalších několik desítek kilometrů se situace opakovala. Myslel sem, že motor tlakuje do vody, ale stane se to jenom když je motor hodně ohřátý. Kdyby to tlakovalo z válce, tak to dělá asi i za studena, nebo ne? Každopádně s vyrobil novou expanzku a umístil ji pod palubovku nad úrovní chladiče. Má menší objem, než ta původní pod motorem, ale snad to bude fungovat. Odvzdušňovací přepad sem svedl do té původní, takže když toho vyfoukne chladič víc než tři deci, tak to nepůjde na zem. Víčko se zdálo v pohodě, ale nejspíš to bude jádro problému. Nějaký jiný názor?