Tak to tady pročítám a ačkoli jsem se zařekl, že už nic k tomuto
a i jiným tématům psát nebudu - nedá mi to.
To co je popisováno výše jsou podle mě chybná řešení.
Navařování tvrdokovem a podobné pokusy nejsou dobré,
protože kola v nichž je volnoběžka uložena jsou z TVÁRNÉ
(neboli KUJNÉ) LITINY.
(Někde se se používá i termín OCELOLITINA. Ale dost ,,machrování\\"
)
Tato je sice svařovatelná ale pouze PODMÍNEČNĚ - t.j. za velmi
přísně dodržených technologických postupů. Říci A vyžaduje též říci B
Mnou zvolený způsob opravy zatím funguje bez problémů. Již 2. sezónu.
Obě kola jseu ,,stočena\\" o cca 5mm tak aby zbylo dost hmoty a
osazena kroužky z kvalitního ložiska. Obrobky mají vůli MÍNUS
asi jedné setiny mm. Následně zahřát vnější materiál a protikus
současně zchlazen - poté zalisovat, popř. při lisování zajistit
LOCTITEM a fertig. V návodu který je ke stažení zde na stránkách
(dal ho tam ADMIN -Tomis) jsou na obrázcích vidět ta opavená kola
o kterých je tu řeč.Letos jsem volnoběžku rozebral a po zjištění
pouhých stop po styku ,,slziček\\" jsem vyměnil pružinku protože
se ta z gufera rozpojila.Jen je škoda, že soustružník mě při dotazu
zda by opravili i další poslal do PRYČ se slovyuž jdi někam to
je hrozná práce - ujíždí to porád se to muší měřit, nedá se to vzít víc
a podobné keci
HOWG
Post edited by: Karpau99, at: 2012/05/14 20:54