Fórum pegasoclub.cz
Motorky => Pegaso 650 Cube a IE => Téma založeno: jirkadanhel Září 22, 2017, 07:27:03 dopoledne
-
Zdravím všechny. Stal se mi takový problém. Nešlo mi nastartovat moje Pego - baterka K.O. Baterku jsem vyhodil a koupil novou. Problém je v tom, že když jsem napojoval tu novou, tak mi to samovolně začalo startovat i při vypnutém klíčku a vypnutém chcípáku. V čem by mohl být zakopaný pes??? :o
-
Pes je zakopaný v sepnutém startovacím relé (pod nádrží, z levé strany připevněné k rámu).
Otázkou je, proč je sepnuté.. :/ :)
-
Takže to znamená sundat nádrž a to relé zkontrolovat.
-
Moc fanda do elektriky nejsem, ale logicky mi z toho plyne pouze to, že je relé sepnuté.
Jak píšeš, shodit nádrž (umím to už za cca 2 minuty :D ), vzít do ruky voltmetr jít po kabelech..
Jediné co mě napadá, proč může být sepnuté pořád je to, že máš "řídící" vodič od řídíitek nějakou náhodou spojený s tlustým kabelem vedoucím od relé ke startéru..
V této cestě zrovna nic jiného není: - akumulátor - relé s řídícím kabelem od řídítek - startér
Jinde chyba snad ani být nemůže..
-
Díky za tipy. Rozeberu a pak dám vědět co to bylo. Jen by mě zajímalo to sundání nádrže za 2 minuty, protože člověk musí být u téhle motorky tak trochu kouzelník :-\ ;D
-
Akušroubovák do ruky a jedeš:
- 2 šrouby na úrovni řídítek (drží plast kolem budíků k nádrži)
- 2 šrouby na každé straně
- 1 šroub pod sedlem (který tam nevozím :) )
- Zavřeš kohout nádrže, trochu ji popozvedneš, kombinačkama zmáčknout a poposunout sponu hadice
- Sundáš hadici z kohoutu rukou
- Vytáhneš nádrž pohybem dozadu a nahoru
To celé fakt za 2 minuty, když to děláš už po dvacáté.. :D
-
Takže jsem se na to konečně dostal. Byly slepené kontakty v cívce (relé) startéru. Povedlo se mi to dočasně opravit - vyměněná měděná destička, která spojuje kontakty při startu. Je to ale dočasné řešení. Budu muset stejně koupit nové relé, nebo alespoň požité, nebo by mi stačilo jenom víčko s kontakty. Kdyby někdo měl, tak koupím. ;)
-
Mám tam 4 roky totok: http://www.plszabo.cz/eshop/elektromagneticke-rele-starter-p-67387.html
-
To originální relé co tam mám, má 50A. Může tam být třeba 100A nebo 200A?
-
Startovací proud akumulátoru je kolem 150A. Neříkám,že tam teče pořád tolik, ale silnějšího relé bych se rozhodně nebál ;D