Fórum pegasoclub.cz
Motorky => Pegaso 650 Cube a IE => Téma založeno: Matej.sagat Duben 30, 2017, 07:39:48 odpoledne
-
Tak dnes se můj problém s ne/chlazením projevil v plné míře a nechal jsem za sebou krásnou kouřovou clonu :)
Otázkou pouze bude: nemáte někde jednoduchý, leč účelný návod na to, jak nejjednodušeji měnit těsnění pod hlavou?
Zda se s tím pokoušet drbat s motorem v rámu, nebo ho rovnou vyhodit ven do tepla domova.. plus beru jakékoli rady, co mě může čekat za chuťovku.
Snažil jsem se hledat zde, ale kupodivu všichni řeší volnoběžku, se kterou zatím (klep klep) problém nemám :)
-
Mám za to že jsi nedávno psal "Těsnění pod hlavou bych zatím vyloučil"
Motor z motky ven,je to určo pohodlnější!!!
-
Mates
Máš kvalitní momentový klíč?Kvalitní znamená přesný.
Dokážeš změřit hlavu jestli je rovná?Popřípadě ji srovnat?Jinak se to může za chvílí opakovat a nebyl by jsi jediný 8)
Umíš poskládat a správně nastavit vačky?
Podle dotazu nebudeš nejspíš servisák a odvaha není všechno.
Neřeš jestli musí motor ven a dej to do servisu.
A neboj volnoběžky se taky dočkáš . :-)
T
-
Tondach:
je to o odvaze, nepopírám, ale:
- momenťák k dispozici je, utahovací momenty známé, zabroušení hlavy také již zabezpečeno.
Správné seskládání (aretace klikovky pomocí zářezu a dlouhého šroubu + rysky na vačkách) je mi také jasné :)
A když budu v koncích, odvezu do servisu jen motor :)
Každopádně dík za radu, jdu s ním ven ať je přístupnej ze všech stran ;)
-
Tondach: Ad vyloučení... v té době tomu zas moc věcí nenasědčovalo :)) Teď už ano :D
-
Už je z toho kolobežka.. :)
Nejdéle trvalo dostat ven čep kyvky.. :/
(https://s23.postimg.org/5cqoe6v2v/WP_20170501_16_08_06_Pro.jpg) (https://postimg.org/image/5cqoe6v2v/)
-
Tak to joooooo ;)
Taky jdu do všeho po hlavě.
T
-
Tondach:
Agregát mám rozdělaný, těsnění v jednom místě docela nakaši.. :) Ale dotaz je jiný:
- když jsi nechal brousit hlavu, musely ventily ven? (oba výfukové a prostřední sací). Nějak se mi zdá, že by brusce překážely.. :/ :D
-
No nazdar
Rovnou zabrousit sedla ventilu.
Takze stejne ven.
T
-
Tondach: Ad vyloučení... v té době tomu zas moc věcí nenasědčovalo :)) Teď už ano :D
Tohle nejspis nebylo pro mne ale pro toho druhyho rozumbradu ;D
-
Není problém.. :) Akorát na vytažení ventilů doma přípravek nemám, tak zajdu za kamarádem do servisu a zabrousíme ;)
Prozatím to stále ale není nic, co by nešlo zvládnout doma :)
-
Další poznatky z procesu, co se můžou hodit ostatním:
- pokud si nedokážete poradit s vyndáním středících kolíků z hlavy, moc je nedrážděte kleštěma atd.. je to docela bláto matroš (v pohodě se dá střihnout štípačkama). Sežeňte, nebo sestrojte reverzní kladivo, COčkem bodněte jeho konec ke kolíku a máte ho venku mrknutím oka :)
- zabroušení sedel ventilů a ventilů ručně, dekarbonizace ventilů půlhodinovým máčením v čističi na grily
Zítra bude hlava líznutá bruskou a může se šroubovat zpět :)
-
Tondach:
- seskládáno, nastartováno, vrčí, ... :)
Trošku klepe, takže znova proměřím vůle (hlavně středního sacího ventilu) a hurá zpět na silnice :)
Jak budu mít literární chvilku, můžu sepsat lehčí step-by-step návod s důrazem na možné problémy :)
-
A proč ti těsnění odešlo jsi zjistil?
-
Netuším - nevím, jaké jsou tam pochody.
Projevem bylo určitě to, že poslední 2 měsíce jsem stále bojoval s chlazením / nechlazením, takže bylo načlé.
-
Ahoj. Nemáš manuál na demontáž motoru z motorky? Dneska jsem se do toho pouštěl, ale zůstal jsem na posledním šroubu příruby, která vede z karburátorů do motoru, blbý přístup a nepovolil jsem ho. Potřeboval bych vědět na co si mam dát bacha, když chci motor zatím pouze vyndat. Jestli máš nějaký manuál, pošli mi ho prosím na hlousal@seznam.cz
Předem ti dík.