Autor Téma: ROZVODY  (Přečteno 25348 krát)

JIRKAOLO

  • Host
ROZVODY
« kdy: Leden 13, 2015, 06:40:47 odpoledne »
Před 15000km jsem skladal rozvody tet jsem to znovu rozdelal kvůli ventilum a saci vacka byla preskocena o 2 zuby proti smeru otaceni retezu mate s tim někdo zkušenost moto hure startovalo na vykonu jsem to nepoznal mam 650ie 2001 dik za odborne rady jirka olomouc.

Nora

  • Host
Re:ROZVODY
« Odpověď #1 kdy: Leden 13, 2015, 07:18:57 odpoledne »
Měl jsem těch motorů rozdělaných nespočet, ale nějak si nedovedu představit, jak by mohlo dojít k přeskočení řetězu. Tolik místa tam není. Buď jsi to špatně poskládal, nebo se ti to protočilo na vačce.

JIRKAOLO

  • Host
Re:ROZVODY
« Odpověď #2 kdy: Leden 13, 2015, 07:33:39 odpoledne »
Ja si to taky nedovedu vysvětlit nastavil jsem to na 1 a pak to bylo na 2 presne dva zuby presazoval jsem retez abych zjistil kolik se to pohlo. Jak je to ozubene kolo spojene s vackou je tam klinek? To jsem rozdelane nemel. Kamos mel kdysi pego a prej se mu to také stalo. A druhej kamos mel 600 hondu jednovalec také se mu to stalo tak nevim tet moto startuje na drc j.

superscoot

  • Host
Re:ROZVODY
« Odpověď #3 kdy: Leden 13, 2015, 08:19:34 odpoledne »
Sacia vačka má celkovo tri možné polohy nastavenia (1,2,3 prípadne E,C,CH). Nemohlo sa ti stať že si si to pri prvej montáži nevšimol?
Máš kľuku zaaretovanú v polohe TDC? Je na to príprava v bloku...

JIRKAOLO

  • Host
Re:ROZVODY
« Odpověď #4 kdy: Leden 13, 2015, 08:33:03 odpoledne »
Sacia vačka má celkovo tri možné polohy nastavenia (1,2,3 prípadne E,C,CH). Nemohlo sa ti stať že si si to pri prvej montáži nevšimol?
Máš kľuku zaaretovanú v polohe TDC? Je na to príprava v bloku...
Ano klika zaaretovana sroubem saci vacka na 1 pak jsem motor protacel a rysky byli na svém miste hydraulicky napinak funkcni proste to preskocilo jinak si to nedovedu vysvětlit j.

Nora

  • Host
Re:ROZVODY
« Odpověď #5 kdy: Leden 14, 2015, 09:01:53 dopoledne »
Ani při nenamontovaném napínáku se ti nepodaří posunout řetěz na vačce, tolik místa tam není. To by jsi jej musel mít vytahaný jako kšandy a s tím jsem se u Rotaxu ještě nesetkal ani u čtyřventilového. Vačka je na kolík zajištěna s kolem.

JIRKAOLO

  • Host
Re:ROZVODY
« Odpověď #6 kdy: Leden 14, 2015, 04:02:37 odpoledne »
Noro dik za info ja si to myslel ze tam je kolik na nem kolo a stazene matkou a místo tam opravdu není ventildekl jde tesne nad retezem. jedine co me napada když jsem se na ni ucil občas jsem spatne preradil podtocil motor a ten fest zacukal tet uz ho nenechavam klesnout pod 3000 otáček tak uvydim casem j.

Offline remi700

  • Pravidelný návštěvník
  • **
  • Příspěvků: 103
  • Karma: 6
Re:ROZVODY
« Odpověď #7 kdy: Únor 04, 2015, 08:01:03 odpoledne »
Ahoj chlapáci.
Chtěl bych poprosit o radu ohledně rozvoďáku. Dělám údržbu, jako většina a přišlo na ventilové vůle. To je hotové, ale při té příležitosti mě napadlo přeměřit rovoďák. Dle manuálu, který jsem sehnal, je tolerance max. prý 120,5mm mezi dvaceti čepama. Naměřil jsem 123,2 mm. Potíž je v tom, že to samé je i u nového rovoďáku, který mám k dispozici. Měřím blbě?  ??? Jakou máte praxi v tomto případě? Máša má, dle tachometru, 42000 km. Četl jsem poznatky od vás, že 100000 km, je v poho. Proto mě to zarazilo.
Pochopitelně jsem rád, že měnit nejspíš nebudu ;) ikdyž nový leží ve skříni.
Děkuji za radu  ;)

Nora

  • Host
Re:ROZVODY
« Odpověď #8 kdy: Únor 08, 2015, 11:41:06 dopoledne »
V manuálu mají chybu, nebo to mysleli jinak, ale nikdo to nepochopil. U Pegasa je rozvoďák 82RH2015 neboli D.I.D. SC0412, který má rozestup čepů na jednom článku 6,35mm (měřeno na střed čepu). Tudíž musí vycházet mezi 20čepy (19-ti články) délka 120,65 mm. Průměr čepu je 2,7mm, pokud by to mělo být měřeno tak, jak je to znázorněno v manuálu, tak musíš přičíst jeden průměr čepu, tzn. 120,65mm + 2,7mm = 123,35mm u nového řetězu, který se měří napnutý.

Takže pokud jsi naměřil celkovou délku 123,2mm včetně čepů, tak je řetěz ve stavu nového a není třeba jej měnit. Já to tady již psal několikrát, že jsem se ještě nesetkal s vytahaným rozvoďákem u Rotaxu a nebylo mi uvěřeno. Pokud měnit rozvoďák, tak pouze opětovně za D.I.D., nějaké noname řetězy budou po pár tisících na tom hůře, než původní vytažený z motoru.

Offline remi700

  • Pravidelný návštěvník
  • **
  • Příspěvků: 103
  • Karma: 6
Re:ROZVODY
« Odpověď #9 kdy: Únor 08, 2015, 01:48:02 odpoledne »
Dik za info. Četl jsem od tebe příspěvky a chtěl jsem se jen ujistit. Taky myslím, že tam mají chybu. A ne jednu  ;)
Teď už mi zbývá "jen" preventivní prohlídka volnoběžky a zima může vzít do zaječích  :D
Ještě jednou dík...

Nora

  • Host
Re:ROZVODY
« Odpověď #10 kdy: Únor 08, 2015, 07:46:55 odpoledne »
Hlavně důkladné zpětné sestavení dle předpisu výrobce.

Offline remi700

  • Pravidelný návštěvník
  • **
  • Příspěvků: 103
  • Karma: 6
Re:ROZVODY
« Odpověď #11 kdy: Únor 08, 2015, 07:56:53 odpoledne »
Již to studuji a dávám rady dohromady :) Ještě stahovák a uvidíme, co na mě vypadne. Hodně to tu chlapi řeší. Nejspíš praventivně vyměním to "ložisko", nové pevnostní šrouby a tak.
Dík za rady, je super, že je odkud čerpat  ;)

dzonyy

  • Host
Re:ROZVODY
« Odpověď #12 kdy: Únor 08, 2015, 10:45:26 odpoledne »
Ahoj,
 neviem aký máš manuál ale ten čo mám ja orginál sa jasne uvádza , že sa má merať vzdialenosť medzi 20 čapmi reťaze pri napnutom stave. Max. dĺžka reťaze je 124mm, všetko nad je zle.

Originál : Check the teeth of camshaft chain for deformation.
Check length of tensioned chain
over 20 pins. (20 čapov meraných v strede čapu!)

Tak isto by som bol opatrný tvrdiť, že reťaz na pegase sa nenaťahuje, už som ich pár vymenil, a rozdiel, hlavne v hlučnosti bol evidentný. Len pre poriadok správne označenie retaze D.I.D  je : SCA0412ASV-132, pretože v tomto prevedení (Silent Chain) existujú retaze  s označením SC, ale aj SCR. Tak isto sa tu uvádza, že ak novú retaz, tak len D.I.D. a čo tak reťaz MORSE od talianskeho výrobcu CHIARAVALLI, ktorý patria do koncernu BorgWarner, ktorý dodáva reťaze do väčšiny automobiliek ?...
« Poslední změna: Únor 08, 2015, 11:18:46 odpoledne od dzonyy »

Nora

  • Host
Re:ROZVODY
« Odpověď #13 kdy: Únor 09, 2015, 07:14:36 dopoledne »
Ahoj, asi máš jiný manuál než všichni ostatní. Já mám k dispozici tento:





Kde se píše následující:


[img]http://s1.postimg.org/vkdiemb2z/rozvod.jpg[/img


Dovolil jsem si tohle tvrdit na základě mých zkušeností. Už jsem rozpůlil přibližně 20 Rotaxů, některé nájezdem již atakovali téměř 100 tis. km a ani u jednoho jsem vytahaný řetěz nenašel. Rovněž se mi nepodařilo najít ani Rotax, který by byl hlučnější u rozvodů, nebo měl vydřené vodítka řetězu. Z mého pohledu je Rotax dobře konstruovaný a dimenzovaný co se rozvodových komponentů týče.

Ale rozhodně nepopírám, že se můžu mýlit a že zkušenosti s Rotaxem máš větší než mám já. Prezentuji pouze vlastní poznatky.

Ohledně řetězů Morse nemůžu sdělit nějaké reálné zkušenosti. Neviděl jsem ještě tento řetěz po takovém nájezdu jako D.I.D.. A zbytek je na delší povídání. A pokud se tak orientuješ v rozvodových řetězech, tak jsi mohl vydedukovat, že mnou uváděné označení řetězu je pouze pro identifikaci rozměrové řady pro informaci o délce...

dzonyy

  • Host
Re:ROZVODY
« Odpověď #14 kdy: Únor 09, 2015, 10:20:25 odpoledne »
Ahoj, 

manuáli mám dva, jeden na karbec a druhý na striekačku. Nechcem zbytočne vyvolávať polemiky, keďže je jasné , že sa veciam rozumieš. Preveril som to, a v každom je uvedené niečo iné. V starom, tom čo máš ty, je uvedená miera 120,5mm a v tom novšom je to uvedené správne 124mm. Čo sa týka reťazí, obe spomenuté sú kvalitné.