Fórum pegasoclub.cz
Ostatní => Výstroj, příslušenství, náhradní díly, úpravy => Téma založeno: Raduz Duben 03, 2016, 12:10:25 odpoledne
-
Nepohráváte si někdo s myšlenkou, jak z pega dostat vyšší výkon ?
-
Zdarec Raado
Osobne si myslim ze tam nejaka rezerva je ale bud zvolis "levnejsi" cestu filtru a vyfucku a svicek a ziskas 0,00prd koni navic a nebo zvolis cestu milionaru jako jeste drazsi vyfucky lesteny svody uprava hlavy ostra vacka
a buhvi co jeste . vrazis do toho dvojnasobek hodnoty motorky .......hm.Tak nejak si to predstavuju ja.
ale treba se pletu.v kazdem pripade zvysis vykon a bohovsky zkratis zivotnost motoru.
kdysi jsem nekde cetl ze se da vymacnout s nejakym kitem 80 kobyl za nekrestansky penize.ale motor pude do kytek.
Jura
-
práve přemýšlím, nechal jsem dělat svody.
filtr mám k n
a přemýšlím o vačce
-
A co Kaapo?
-
taky :-)
-
Norku:-)
kdepak si?? nějakej nápad?.-)
-
já bych přikoupil chrta s delším obojkem, cca 3kw. ;D
-
jo a já ho rozdivočím a kousne Tě do .... :-) :-) :-)
-
no tak písnu ještě jednu starší dědečkovu radu.přikapáváním vody do sání vzduchu.tedy spíš okysličením ;)
-
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=191789
-
kdysi jsem to chtěl udělat na pionyru,ale pak jsem raději snížil hlavu o 1 kubický centimetr. :)
a že mi pak vlály vlasy ;D
-
jop :-) totok ano ..čím studenější směs tím líp :-)
taky jsem totok zkoušel.:-)
-
Keď som mal dávnejšie KLR 650 tak som tam robil airbox mod podľa návodu na nete. Väčšie trysky a iná ihla tuším to bolo z KLX. KLR mala mať potom asi o 5-7 koní viac a cítiť to bolo aj na krútiacom momente a nebola to až taká drahá úprava. Niečo podobné by sa dalo možno aj na Pegase.
-
Rotax má jako jeden z mála motorů slušný potenciál na zvýšení výkonu při zachování velmi slušné životnosti. Jeden německý úpravce má u 4 ventilového Rotaxu maximum 120 koní při zvýšeném objemu na 720ccm.
Rotax u Pegasa jde také poladit, ale na vačku zapomeňte. Před cca 5ti lety jsem obvolal všechny brusiče v ČR a nikdo nemá vybavení na přebroušení vaček pod úhlem. U Pegasa lze odlehčit kliku, demontovat vyvažovací hřídel, zvětšit kanály, zvětšit sací ventily, použít větší karburátory, snížit válec pro dosažení vyšší komprese, atd.
-
a ještě lze zvětšit objem na 720ccm, při zakázkovém kovaném pístu od JE Pistons, výrobní cena včetně poštovného vycházela okolo 6tis. podmínkou bylo objednat minimálně 4 kusy...
Pak musela následovat výroba nové vložky s větším průměrem, do úvahy přicházela litina, u které se nemusela moc zvětšovat díra v bloku, nebo doralová vložka+nicasil, kde jen cena nicasilu byla cca 4500.
-
No tak slava
A pokud se nekdo rozhodne utratit sve uspory za 120 koni
tak co potom motorka jako takova???? Jeji konstrukce odpovida takovemu vykonu a rychlostem ktere by dosahovala?Nebude to uz o usta??
Jura
-
Tak ty vacky delal Ing. Cernohorsky kdysi i pro Jawu 650 Rotax v CMN. Myslim, ze snizoval i hlavu. Ten motor se ale musel vic krmit. Uvadel to jako beznou upravu, ktera nema vliv na zivotnost motoru, ze ma opravdu rezervu. Takhle z toho dostal asi 15 koni, coz za cenu 10 tisic pro bezneho zajemce nebylo spatne.