Fórum pegasoclub.cz
Motorky => Pegaso 650 Cube a IE => Téma založeno: Ensferi Srpen 20, 2019, 08:34:10 dopoledne
-
Ahoj, mám Pegaso 650 stříkačku 2004 a mám problém s tím že když nastartuji motorku tak ani ne za minuti se mi zahrejou dráty od regulátoru tak že se na ně nedá sáhnout pomalu, hrejou mi i dráty u spínací skříňky že už se mi stalo 2X že mi jeden pricinovany drát vypadl.. A i mi to komplet roztavilo konektor u řídítek který jde od spinacky. Regulátor mám meneny, nestalo se tohle už někomu? Děkuji.
-
Kolik to dává voltů po nastartování nebo to jde někde do zkratu.
-
Voltů to dává cca 13,5v a do skratu by to jít nemělo, to by mi vyhodilo pojistku..
-
S elektroinstalcí je více problémů - konstrukční vady. Mě dobíjelo 13,5-15,5 V. Předělal jsem body 1 a 2 a nyní 14,5 V.
1, měřící obvod (zelený drát z relárka) jde přes spínací skříňku. Jo to tu někde popsané i s plánkem. Vyřešilo mi to předělání na spínací relé 12 V 30 A (40 A)
2, dutinkové konektory nepřevedou "proudy" z alternátoru do regulátoru - předělat aspoň na faston konektory
3, zahřívání regulačního relé - umístěno pod sedačkou. Doporučuji přidat ventilátor, nebo regulátor s techologií mosfet.
(https://i.postimg.cc/H8H16zp1/IMG-7223.jpg) (https://postimg.cc/H8H16zp1)
(https://i.postimg.cc/bd8vCHVv/IMG-7224.jpg) (https://postimg.cc/bd8vCHVv)
(https://i.postimg.cc/Th93ZLBJ/IMG-8088.jpg) (https://postimg.cc/Th93ZLBJ)
-
Ten velky konektor od regulatoru je největší kamen urazu také me potrapil tet tam mam dve male cokoladky a uz tri roky ok dobijim 14,4.A regulator dat nekam ven jak to ma pegaso ie.
-
Mě se dobíjení "opravilo" až napojení přes rele. Myslím, že je plánek va FB ve skupině Aprilia Pegaso.
-
Ano ve skupine na FB tento problem řešil Martin Trpák ;)
-
Předělal jsem to na relatko a dobíjí to v pohodě, jen začal šíleně hřat regulátor, tak jsem ho soupl tam asi kde má být, na držák nad vyfukem a udělal jsem ještě jednoduché odstineni mezi vyfukem a regulátorem a zatím to dobíjelo v pohodě. Jen už mi ta špatná elektrika stihla oddelat kompletně volnobezku.. Takže schanim novej startér, magneto, ozubené velké kolo.. No komplet volnobezku.. Nevíte o někom kdo prodává slušné použité díly? Díky moc
-
Jakou má elektrika souvislost s volnoběžkou ta odchází pomaličku a jistě s každým startem a vypnutím motoru takže to bylo asi načasované ne.
-
Jistou souvislost má, jen tak nepoznáš že se ti málo dobíjí baterka a při startu nevydá potřebnou energii takže startér nemá takovou sílu jakou by měl mít a slzycky špatně zapadnou a tím se opotrebuji. Volnobezka je stavěna tak aby vydržela a ne aby se každých 20k km měnila.. Ale za určitých podmínek.. A italská elektrika není úplně nejlepší ;D
-
Na konektoroch sa časom zvýši prechodový odpor a robia problémy, mne diagnostika vyhadzovala chybové hlásenia 30 -xxx vstrekovanie a 40 -xxx ind. cievka vstrekovanie a pod.. Konektory sa nadmerne zahrievali napriek tomu že som upravil dobíjanie cez relé. Možno som si skomplikoval prípadnú výmenu regléra ale konektory som odstrihol a káble naspájkoval napriamo , zatiaľ je to bez problémov.