Fórum pegasoclub.cz
Motorky => Pegaso 650 Cube a IE => Téma založeno: Zuzu Duben 05, 2008, 01:44:32 odpoledne
-
Zdravím všechny, mám Pegaso z roku 2000. Mám z?ejm? problém s dobíjením. Po n?kolika \\"studených\\" startech musím dobíjet baterii, která je nová. M?že to d?lat relé nebo n?co jiného? Nebo je problém v n??em jiném? D?kuji za rady.
-
Ahoj
já m?l vadný regulátor nap?tí
baterii to vždycky p?i ur?itých otá?kách odva?ilo a musel jsem ji vym?nit i s regulátorem
dobíjení i baterii jsou v?tšinou schopní a ochotní p?em??it v kdejaké prodejn? autobaterií nebo autoservisu
Ondra
-
ven jsi m??ák vytiskni jsi tento návod a postupuj podle n?j a na chybu ur?it? p?ijdeš
návod............... http://motoride.sk/?ID=418
-
ven jsi m??ák vytiskni jsi tento návod a postupuj podle n?j a na chybu ur?it? p?ijdeš
návod............... http://motoride.sk/?ID=418
pěknej návod
-
tohle dobíjení asi nnebude dobrý co? rozsvícena světla a 2000 otáček :( měřeno rsdši dvouma měřákama
-
Já třeba nejsem žádnej odborník přes elektro ale při zapnutejch světlech mi dává kolem 14,4 +-
Jarda
-
Je to uz veľa.
-
opravim to .Dík za info
-
Dnes som bol dať motorku do garáže a pojazde skontroloval dobijanie. Všetko bolo ok, ale ak sa zapol ventilátor na motore a regulátor bol už riadne horúci prestalo to dobíjať. Ak trochu vychladne dobíjanie ide normálne. Je to nejaká ochrana regulátora alebo už má najlepšie kilometre za sebou? Za jazdy vyzerá že dobíja. Možno stíha chladiť. Prestane až ked sa prehreje. Ešte som na nej od kúpi veľa nenajazdil ale so zapnutými svetlami cca 50km a baterka bola ok.
Ešte prekrimpujem kontakty od statora pretože sa spoje prehrievajú, takže je tam slušný prechodový odpor. Potom skusim kúpiť sprej a schladiť regulátor či sa to zlepší.
Je nejaká náhrada za origo regulátor?
-
Zdar, já měl neco podobného, koupil sem raději od vape ten předymenzovaný, na 500W a mám klid. zkoušel sem se sepnutým ventilatorem, dalkové světla a ještě sem stal na brzdě a napětí bylo cca 14V.
-
Vojto
Kup to byl sice dobrej ale zase to neprehanejme ;D
500W to je az az i na Capoucha a ten ma trosku jinou spotrebu energie .Zbytecne neutracejme kluci at mame na pivko.
Na Pegasko doporucuji regulatory elesys.
elesys.cz ...kdo potrebuje zavolejte tam a budete se divit a jeste usetrite.
http://www.elesys.cz/cs/regulatory-dobijeni/
Jura
-
tak tady není nic o přehánění, pego stříkačka má 400W magneto tak 100W rezerva je je jen k dobru, já si radši připlatím za něco co mi zustane, a ne nějakej alkohol :) a další věc, regulátor se pod sedadlem moc nechladí, nějak tama neprotíká vzduch, teda asi krom toho co saje airbox :D já mám regulator na to plastu co drží baterku.
-
Vojto v pohode
rezerva je rezerva to je jasny.
myslel jsem tim ze capouch ma 380w a to ma osvetleni jako auto.
takze pegasko musi mit minimalne o 50 w mensi odber.
alternator bude vzdycky hodne predimenzovanej to je pochopitelny.takze vykon altiku neni roven vykonu regulatoru.
I kdyz u Pegaska jestli si pamatuju musis premyslet nez tam posadis nejaky pridavny svetla aby jsi mu nezatopil.
Ja osadil elesys...tri roky zaruka.
Jura
-
capouch ma 470w a pocitat to podle osvetleni je kratkozraky, vem si kolikrat ma vetsi odber zarovka nez se nazhavi vlakno a stoupne vnitrni odpor, nebo venrilator nez se rozbehne, muze mit 5x vetsi odber, proto se musi pocitat s rezervou. on to vyrobce vse ko nanahna na akorat a pak to proste odchazi. me to stalo neco pres dva a pul a sem klidnej. a jinak sem si odber meril cca 26A x14,4V a hele jak je to tesny ze? ono ss musi pocitat se vstriky cepadlem ridici jednotka taky celkem papa
-
jinak dodam, ze karburatorove verze maj 280W
-
Vojto
max 500w ma muj alternator.to neni odber.
v papirech to mam napsano.je treba tyhle hodnoty rozlisovat.
a pokud na capouchu je o jedno hlavni 60w svetlo vice tak je to hodne podstatne...sorry.
a tech 60w je stalych a ne pouze kratkodobych pri nabehu.
ale jak rikas je lepsi mit rezervu nez si nechat spalit zadek s tim souhlasim.
ale taky neni treba platit 2600 kdyz to muze byt treba jen 1800.
Jura
-
Vyměň hlavní kabely napájení baterie a spínačky za silnější a projdi všechny spoje včetně koster,nebo ti regul. shoří jako mě.Jenom vyměnit regulátor ti celej problém nevyřeší ,origo vyku.děné spoje alá Aprilia se ti budou hřát pořád.Udělal jsem to a loňské hice včetné cesty do Alb. bez závady. Hen,heen,heeeen. ;)
-
presne tak Zdendo.
snad to kazdej dela.
-
Dnes som nakrimpoval na priamo od altika kable ale začal sa trochu hriat konektor pri regulatore (okruhle kontakty). Je to ale oveľa lepšie ako pred tým a napätie drží stabilne a dobíja. Nemal som doma dosť kontaktov tak to doriešim budúci víkend. Ešte som dal na regulátor ventilátor z procesora zo starého PC :).
(http://s18.postimg.org/ckj6xvi9x/20160306_100603.jpg) (http://postimg.org/image/ckj6xvi9x/)
(http://s17.postimg.org/5h29p2ubf/20160306_121131.jpg) (http://postimg.org/image/5h29p2ubf/)
-
Ahoj Zdeno
fotka 2 je zajimava pane kutil. ;)
Ale ta jednicka to je teda dilo >:(
doufam ze to je jen testovaci verze.
kdyz pominu ze to teda vypada hrozne (sorry kamo) tak ty dutinky nebudi zrovna dojem
pevneho spoje.
Jura
-
To sú dutinky na krimpovanie krimpovacími kliešťami ;). Ten vodič odtiaľ nemáš šancu vytiahnuť. Vždy skúsim riadne potiahnuť a musí to vydržať. Tá sivá páska tam už nie je. Potom odfotím hotové dielo. Na spoj pôjde ešte vodotesná zmršťovacia hadička. Ventilátor ešte otestujem koľko vydrží lebo je na 12V a moto má cez 14V. Dal som naň ešte jednu diodu a tá žnižuje napätia o cca 1V takže 13V by mohol zniesť.
Ešte som objednal z Aliexpressu vodotesný volt meter na moto nech to mám pod kontrolou.
-
Voltmetr jsem taky koupil.
je to opravdu vyborna vec,,,muze predejit zbyecnym investicim.
-
ted sem to Juro nejak nepochopil :D, já netvrdím, že 500W je odběr, jen, že tu zátěž je schopen regulátor regulovat a jestli si tu někdo dá standartní regulátor do 350W (25A) na I.E. tak se pak nedivím, že mu to časem odejde, jako originál. moje pegaso má co se mi poedlo vše zapnout odběr z regulátoru 380W a to nepočítám to že když je slabá baterka, tak to je dalších cca 10W navíc :)
-
Jak jsem rikal Vojto.
Mit rezervu je moc dobra vec....hlavne at uz je kveten a vsechno funguje at nemame problemy na srazu ;)
Jura
-
Dnes som mal na to konecne čas. Regulátor sa už neprehrieva. Je iba teplý a ruku v pohode udržím. Pred tym bol vrelý. Napätie drží na voľnobehu aj pri vysokých otáčkach 14,47 - 14,50 V pri zapnutých svetlách a všetkých spotrebičoch. Ale ak nie je zaťažený (vypnuté svetlá) tak dáva až cca 16-17 V čo je veľa. Stačí zapnúť svetlá a mám stabilných 14,5 V. Čo s tým?
(http://s21.postimg.org/p24i5hif7/20160312_103423.jpg) (http://postimg.org/image/p24i5hif7/)
(http://s16.postimg.org/f8n955bhd/20160312_103448.jpg) (http://postimg.org/image/f8n955bhd/)
(http://s28.postimg.org/dq6snp9ix/20160312_104149.jpg) (http://postimg.org/image/dq6snp9ix/)
-
Ja bych rekl ze kdyz dava regl vic nez 14,8 V
tak je v tom .....no jak se to rika...v hajz.u. :-[
nic jineho to nemuze delat.
Jura
-
Lenže ak zapnem svetlá tak udržuje stabilne do 14,50 V. Viac so svetlami nedá a môže byť voľnobeh, alebo 5000 ot/min. Viac dá iba ak je všetko vypnuté :-\
-
Ahoj Zdeno
Regulator se prave nazyva regulatorem proto ze dokaze udrzet nabijeci napeti v urcitem rozmezi
Idealne 13,8 -14,7 a musi to delat bez i se svetlama.
Pokud by jsi zatez jeste navysil tak by nejspis napeti jeste spadlo.
Nechci se plest ale to co popisujes opravdu vypada ze regl odesel.Alternator Ti dava od cca 20 do 150V podle otacek a regulator to zkratem orezava na predem nastavene hodnoty a pokud to nedela tak musi byt v haaaji ???
Náhrada je vcelku bohata.
Idealka http://eshop.vape.cz/k8-regulatory (http://eshop.vape.cz/k8-regulatory)
a nebo
http://www.elesys.cz/cs/regulatory-dobijeni/?mt=3 (http://www.elesys.cz/cs/regulatory-dobijeni/?mt=3)
a levnejsi
http://www.ebay.com/itm/Voltage-Rectifier-Regulator-For-APRILIA-Pegaso-650-1996-2002-1997-1998-1999-2000-/390924583811? hash=item5b04ebc383:g:YckAAOSwVFlUCEat&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/Voltage-Rectifier-Regulator-For-APRILIA-Pegaso-650-1996-2002-1997-1998-1999-2000-/390924583811? hash=item5b04ebc383:g:YckAAOSwVFlUCEat&vxp=mtr)
slysel jsem ze i ten lacinej slape dobre.
Jura
-
Viem na čo slúži regulátor. Lenže ak zapnem parkovačky alebo streatávacie + dialkové s brzdou a ventilátorom (všetky spotrebiče) tak drží stále 14,40 - 14,50 V a neklesá. Dokonca ani keď do toho všetkého zapnem smerovky neklesne pod 14. To mi je divné že iba bez záťaže prebíja.
Ide mi iba link na ebay. Nemáš skúsenosť s tým lacným?
-
Ja koupil elesys a ten levnejsi ma znamej v praci ale na suzuki 600 a funguje.
Pokusim se opravit ty odkazy.
Predpokladam ze jsi zkusil pripojit regulator primo na baterii.
Ale stejne i kdyby ne tak kazdej problem v instalaci zpusobi ztratu napeti a ne navyseni...muze za to proste
ten regl.
Jura
PS:odkazy opraveny
-
Od regulátora po batériu sú komplet nové spoje s úpravou dobíjania čo som našiel tu na fóre. Ešte sa s tym zajtra pohrám a potestujem.
-
Objednal som regulátor. Dám vedieť ako som dopadol. Dúfam že už potom budem jazdiť bez investícii.
-
Voltmeter už dorazil. Ešte čakám na regulátor. Rovno som nahodil aj brzdové na kufor (na obrázku svieti iba obrysovka a pod kufrom je konektor)
(http://s20.postimg.org/hipm4bq25/20160320_174740.jpg)
(http://s20.postimg.org/9m54w3elp/20160320_120837.jpg)
-
Môže byť aj regulátor trojfázový s 5 vývodmi alebo musí mať 6. 3x fáza plus, mínus a ???
-
Ahoj
červenej plus
zelenej minus
černej kostra
kostra = minus takže myslím že bude fungvat i 5ti drátovej.
Jura
-
Plus je červený ale kostra je hnedý. Aspon u mňa to tak je.
-
Jo sorry
černa nebo hněda. ;D
prostě ten třetí ;)
Jura
-
Ale co je teda zelený? Alebo ten nemusí byť?
-
Ahoj
Zelenej by mel byt minus pro baterii.
A kostra(hnedej) je zvlast i kdyz je to ten stejnej potencial.
tak to vidim ja
Jura
-
ahoj neměli některý regulátory přímej vývod na kontrolku dobíjení?
-
Kontrolku tam nemám. Kostra pochybujem aspoň podľa schémy. Zelený je V.
(http://s20.postimg.org/na8yobbn1/2016_04_19_20_17_26.png)
-
Chlapi potřebuji pomoc... :(
Můj problém je že asi naopak regulátor nedobíjí.
Zjištěný tento stav :
1) kontrolka blinkru svítí jen při blikání doleva, doprava blinkry svítí ale už né kontrolka
2)při vyjíždce jeden čas začala motorka vynechávat, pak se to nějak ustálilo a v pohodě jsem dojel, jenže pak jsem chcípl moto a už nenastartartoval, baterka kaput
3) po nabití baterky zkoušeno napětí -
Volnoběh - bez světel - 12,56
Volnoběh se světly - 12,09
5000ot bez - 12,7
5000ot se světly - 12,1
- dost se hřejí plastové konektory, od regulátoru(žluté kabely) jak v prostoru u regulátoru, tak konektor u baterky
- samozřejmně je i regulátor je hodně přehřátí - nejde položit ruku
4)baterka už je asi celkově po smrti, problémy se starty byly i minulou sezonu, dlouhé točení, časté nabíjení, dolévání. Po tomto zkoušení cca 5-10min, napětí při volnoběhu kleslo na 12,3V
5) ze stavu zapojení regulátoru jsem zmaten(viz foto),
konektor dvoupinový(jen samice), má zaveden jen jeden kabel, druhý je odstřižen(z fotky je to blbě vidět). Není druhá část konektoru. Z regulátoru vede bílý kabel, který je volně, jen zaizolovaný(ve spodní části fotky)
Přes zimu jsem akorát sahal do elektriky, když jsem instaloval přídavná světla LED, vzhledem k malému odběru 5W, jsem je zapojil přímo na hlavní světlo přes nový vypínač na řidítkách.
Mám teď objednanou novou baterii (nebojte žluťáka, dle doporuční tady ).
Doporučíte mi jak mám dále postupovat, zda to bude chtít nový regulátor či ještě něco jiného?
Díky
(http://s31.postimg.org/563nkkihj/IMG_20160419_144405.jpg) (http://postimg.org/image/563nkkihj/)
-
Ahoj
No ta fotka je dost nepřehledná.
Já bych začal asi tím že bych připojil výstupy z reglu přímo na baterii a tím zjistím jestli dobíjí.
Pokud ano je problém někde v konektorech .(U každého regulátoru je stejně na plánku že je připojen přímo)Je to to nejlepší co může být.
Pokud nebude dobíjet tak odpoj ten konektor se třemi žlutými vodiči a změř při nastartované motorce
jestli mezi všemi třemi co vedou z alternátoru je stejné napětí.....nevím přesně ale cca 20-30V.Po přidání plynu by mohlo být třeba 60v.Musíš měřit střídavé napětí ne ss.Pokud to tak bude tak je regl v háji.
V žádném případě ale nestartuj když nebude regulátor připojen na baterku.
To je asi to nejjednodušší čím můžeš začít.
Jo a ten bílej drát je divnej...podle mě regulátor nemá bílej drát :-\ Pár jsem jich už viděl a žádnej neměl bílej drát.
Jura
-
A tady máš něco pro objasnění . ;)
Je jasně vidět že ten hnědej drát má očko a je nejspíš připojenej na kostru.
červenej plus baterie
Zelenej minus baterie
A jestli kuuur ...a ne tak at se propadnu do zapadniho nemecka
Jura
-
Ten zelený origo bude tá spätná vazba. Mínus mám (hnedý) aj plus (červený) a podľa schémy by to tak mohlo byť pretože do zeleného ide + po zapnutí kľúčika. Takže ten tam ani nemusí byť ak bude iba 5 vodičový. Ak ho dám na kostru tak ho vyskratujem.
-
no dyt rikam hnedy na kostru a ne zelenej.
-
Ahoj Zdeno
Tak mas naprostou pravdu .
U pegasa je zeleny drat opravdu zpetna vazba a neni to minus. ;)
Minus je jen ten s ockem.Bohuzel na Caponordu je to trosku jinak.
Akorat nevim jestli se to nahodou netyka jen origo reglu.
Jura
-
V pohode. Zelený som nepripojil inak by šlo napätie aj pri vypnutom kľúči. ;)
-
Regulátor funguje a drží 14,4V, lenze pri zapnutých svetlách klesne napätie na 13,7-13,8V a ak mam diaľkové tak dokonca 13,3-13,4V. Moc sa mi to nepáči. Nestíha. Myslím že by mali mať stále nad 14V. Ešte to musím premerať meráko. Zatiaľ som meral iba voltmetrom čo mám pri budíkoch.
-
Nemusi byt vzdy vic nez 14V....neni to nutne.
Ani zarovkam by se to moc dlouho nelibilo :D
Ten voltmetr u budiku muze byt ovlivnenej ubytkem napeti na svetlech.
Lepsi merit na baterii.
Za me idealka 13,8 - 14,3
Jura
-
Zajtra pomeriam merákom. Nemal som ho pri sebe. Žiarovkám nevadí cez 14V. Niektoré autá majú stále nad 14V. Mám FIAT a ten má 13,8V. Skôr ma štve ze s diaľkovými klesne na 13,3-13,4V. Zajtra ešte pomeruam priamo na baterke a uvidím.
-
No kamarade asi by ses divil o kolik se krati zarovkam zivotnost kdyz maji pres" 14V."
;D
Ale stejne mezi nama ten jeden minusovej dratek s forovym ockem jako jedine minus dobijeni ?????
Dost velky hazard ze strany italskych konstrukteru.radej bych ho zdvojil a pripojil i na baterku.
Jura
-
Aj iné moto majú iba jeden mínus. Na novom regulátorr je mínus zelený ;) a tú spatnú vazbu som odpojil a zaizoloval.
-
Ahoj Zdeno
No prave Ja mam dva minusy i dva plusy.
a jeste mam pripojenej drat na kostru.
a jak rikas zelenej je minus(u novejsich) tak me to zmatlo.
Hooodne dlouho jsem bojoval a laboroval a zbytecne jsem koupil i novej regl.
Nakonec se ukazalo ze konektory a u nich nalisovane draty a i ukostreni bylo na hooov..o.
Merak ukazoval 0 ohmu ale pri zatezi byla na vsem ztrata skoro 1 volt a dobijeni davalo 13 V
Ted mam regl rovnou na baterku a pohodicka tabacek.stare draty jsem vyrval a mam pokoj.
Jura
-
Dobíjanie funguje dobre a neklesne pod 14 V a max 14,4 V ani pri zapnutých svetlách neklesne pod 14 V. Merané na baterke. Problém je v kontaktoch za spínačkou a od tiaľ je aj merák čo mám vpredu. Pekne sa tam hrejú kontakty.
-
Je to presne tak jak se rika....Italove maji cit pro design ale elektriku montuji do motorek jen proto ze tam musi byt. :D ;D
Ale zlate ceske a slovenske rucicky si s tim poradi.
A jen pro zajimavost ....ja mam napeti taky pres 14V i se svetlama ale kdyz pridam plyn tak to spadne pod 14 a pak to pomalu zase leze nahoru.prej je to normalni.
Jura
-
Tak mám nové info o mém problému. Použil jsem při měření novou baterii a také přikládám lepší foto zapojení mého regulátoru, které asi není tak jak má... :(
Takže:
- po nastartování se začali opět zahřívat konektory,včetně regulátoru
- při prvním měření bez světel,se napětí zdálo v pohodě 14.36V (volnobežné ot) a 14,58V (5000ot)
- potom jsem zapnul světla,napětí spadlo na 12,5 a při zvýšených ot. se napětí moc nezvedlo max.12,6V
- další měření bez světel bylo už ale 12,7 a když jsem zapnul světla kleslo na 12,15V
- pak jsem rozpojil konektor se žl. kabely u regulátoru a naměřil na kabelech které byly z regulátoru cca 3,3V , na kabelech z druhé strany jsem naměřil cca 27,5-28,5 V - mezi jedním párem kabelů jsem nenaměřil žádné napětí.
Na přiložené fotce je vidět, zvláštně zapojení regulátor který má celkem 7 vodičú(bílý je zaslepen).
Můžete někdo poradit? jestli třeba jen není špatně zapojen regulátor nebo jestli není něco jiného blbě, když na těch žlutých kabelech není mezi každým kabelem napětí?
(http://s31.postimg.org/r5h3mlemf/P4230004.jpg) (http://postimg.org/image/r5h3mlemf/)
-
Ahoj
jestli to teda dobre chapu tak jeden zlutej drat je bez napeti smerem od regulatoru pri nastartovane motorce.
Tak jeste jednou....mezi vsema zlutyma dratama mezi sebou musi byt stejne napeti cca 30V a pokud neni tak mas v haji alternator :-[
Podivej se jeste jestli ty zlute draty vedou rovnou od altiku...posledni moznost je jestli tam po ceste neni nahodou konektor a ten by mohl byt spalenej.
Jura
-
Konektory a kontakty je najlepšie dať všetky nové. Včera som dal spínacku cez relátko pretože tam bol veľký prechodovy odpor a hriala sa aj ona.
-
konektory pokud mozno vyhazet a propojit na primo.
Je to nejlepsi reseni.
Jura
-
Ano na části konektoru který jde směrem do motorky jsem kromě jednoho páru naměřil těch cca 30V ale jeden pár byl bez napětí. Podobný konektor je ještě v místě u baterie a ten se hřeje také. Rozpojim ještě ten a zmerim.
Podle návodu měření který tu sem někdo dával by ale to napětí mělo být 60V, i podle servisního manuálu aprilia, proč teda teď píšeš že by mělo být 30V ?
-
Ahoj
Ja jsem psal ze na volnobeh bude cca 30 V
A pri zvyseni otacek poroste i napeti...60V....ale klidne muze byt i 90V....a na to je prave ten regulator aby ti drzel tech cca 14 V.uz kapisto?????
je potreba dukladne cist a pak se ptat ;)
hlavne NIKDY NESTARTUJ KDYZ JE ODPOJEN REGULATOR OD BATERIE...ale to uz jsem taky psal.
A modli se at je to jen konektorama.
Hodne stesti
Jura
-
Jj sorry, i v tom návodu je psáno 60V při 5000ot ;) cena alternatoru ( statoru) je někde mezi 2-3 tis...vím
..
Chápu dobře ze ty tři žluté kabely jdou právě z alternatoru,do regulátoru, ten to usmerni,zreguluje a a právě těmi 14V by měl nabíjet baterii?
A je tedy ten můj regulátor zapojen správně,když je ten dvojkonektor nepoužitý? Zelený mám na kostre, červený je připojen k oranzovocervenem kabelu a červený je na cernocervenym z pojistkove skřínky.
-
Ahoj Tommy
Presne tak...chapes dobre. :)
Co se tyka toho tvyho reglu...nejlepsi by bylo podivat se jestli na nem neni napsany typ a vygooglit jeho zapojeni.
Ale jestli nemas na vsech zlutejch napeti tak bych asi spis resil ten altik.
Jura
-
Ahoj kluci kamaradi
Nemohl by jsem nekdo hodit nejakou peknou fotku regulatoru na Pegasku.
Aby tam byly dobre videt barvy a konektory.
Tak nebudte lenosi, ;) sezona pomalu zacina a je potreba to dat dohromady
Dikec
Jura
-
Regulátor, který je použitý v Pegasu, se bude hřát vždy. Regulátory, kde je již použitý Mosfet, se hřeje výrazně méně. Mezi každým párem ze tří kabelů jdoucích z alternátoru musí být naměřeno stejné střídavé napětí. Pokud není, tak je KO stator. A u Pegasa je stator téměř vždy KO z utržených šroubů rotoru, které stator šrotují a spolu s ním i zbytek motoru... Repase alternátoru vychází na cca 2400 Kč
-
Panove nora ma pravdu vsechny srouby v motoru davat na lepidlo pak nejdou ani povolit pri oprave j.
-
Tommy uz zjistil ze altik je dobrej.
Zavada je jinde.
Ja to vidim na konektory ktere se mu hreji ...ale uvidime
Jura
-
Tak snad už dobijeni vyřešeno.Koupen nový regulátor z Vape CZ. Konektor na faze u baterie odstraněn. Konektory u regulatoru vyměněny za odolnější do prasneho prostředí. Nataženy nové 2,5 dráty od baterie, já pro napájení regulátoru tak do spínací skříňky. Dál jsem i nové kabely na faze,jelikož originál byly už krátké.
Regulátoru dává 14.35 bez světel a 14.22 s.
Všem zainteresovaným děkuji. :)
(http://s32.postimg.org/agaypxkpd/IMG_20160429_162545.jpg) (http://postimg.org/image/agaypxkpd/)
(http://s32.postimg.org/89z92qy35/IMG_20160429_162533.jpg) (http://postimg.org/image/89z92qy35/)
-
No kaaamo tak vidis jak jsi to v pohode zvladnul.
Gratulace
Jura
-
Super. Dnes idem aj ja testovať potom možno odfotím moju prácu.
-
zdravím Vás kolegové od Aprilií. Chtěl bych se s Vámi podělit o možná drobnost, co se týče dobíjení.
Minulý týden jsem ve čtvrtek odjížděl z Chrustenic a nic netuše si to tak šinu ku Praze, když tu náhle...... Pegaso začlo pocukávat až nakonec uplně zdochlo. Pochopil jsem hbitě, že baterka je ouplně vysosaná- následovala záchranná mise a domu jsem odjížděl s Pegasem na vleku. Na Berounce jsme se s Findejsem Jiřím bavili mimo jiné i o dětských nemocích Pegásek a Jiří podotkl cosi na adresu kontaktů u regulačního relátka- prý se často spečou. A to byl i muj případ. Nekvalitní spoj jsem nahradil spojem kvalitním a poté se mi v hlavě zrodila myšlenka, která mi velela: obejdi všechny kostry! To jsem se divil- i když nejsem nijak elektrikářsky vzdělán- oxidace, barva, nedotažené spoje. Očištěno, obroušeno, utaženo, nakonzervováno. A hle- vesele dobíjím.
Chtěl jsem jen touto skromnou poznámkou upozornit nešťastné kolegy pegasáky, kterým motorka nedobíjí, že ne vždy je na vině vadný regulátor či alternátor a tím spojené vyšší finanční náklady. Zkuste napřed obejít všechny spoje. Mě se to osvědčilo.
Přeji Vám všem krásnou motorkářskou sezonu a hlavně se domů vracejte ve zdraví a s dobrou náladou. P.S. pivečko až po jízdě!!!!
-
ahoj může mi prosím někdo napsat jaké relé z feldy je použité při úpravě dobíjení v návodu jirky ze sadské?marw
-
Ahoj, nevím, jestli to je ještě aktuální- relé např: http://www.autotypautodily.cz/cz-detail-185074-rele-spinaci-30a-skoda-felicia-fabia-octavia-cn-6u0-906061a.html (http://www.autotypautodily.cz/cz-detail-185074-rele-spinaci-30a-skoda-felicia-fabia-octavia-cn-6u0-906061a.html)
Jinak se hlásím ke všem ostatním, kterým už regulátor odešel :-\ Postupně se mi spékal konektor u regulátoru, když jsem to zjistil, spoj jsem propájel, dovybavil se voltmetrem..bohužel už bylo pozdě..
Originál regulátor nevydrží dlouhodobější přetěžování a umře. Doporučuju tedy už několikrát opakované- kontrolovat veškeré spoje - konektory, ukostření a voltmetr. Pokud zjistíte hned, že regler přebíjí, nebo naopak nedobíjí, je velká šance, že pokud to bude nedokonalým spojením, nebude ještě KO a zároveň si nebudete ničit baterku..
-
děkuji za to relátko,nový regulátor už je doma a čeká na zapojení
-
Už to dostalo aj mňa.
Na volnobeh mi to dáva 14,3-14,8 pri 5000 ot/m aj 15,00.
Zapnem svetlá klesne na 13,08 - 12,89 a vyciciava baterku.
Otázka znie čo ma čaká a neminie? :)
-
Čaká ťa výmena regulátora a kontrola elektroinštalácie. Ja som dal univerzálny regulátor za cca 50€ ktorý ma 5 vývodov (origo6). Upravil som spínačku cez relátko pretože sa prehrievala a strácalo sa napätie. V zime asi pomením vsetky kontakty.
-
Už je tam nový regler YHC SH532B-12 za nekresťanskú cenu 110€.
-
:( vcera mne vysplouchla u rybnika,3 km od civilizace,mrska,chcipla s nesla nastartovat...nastesti rybar mi pujcil startovaci kabely.Na tuk to naskocilo a do garaze jsem dojel v poho ale nesvitil jsem.Baterku jsem v noci nabil a odpo jsem patral po zavade.Pri cca 2000 ot. to dobiji 14,4 v,ale po zapnuti svetel ukazuje merak 12,6 v.Kdyz to opakuji nekolikrat 14,4 v. to namerim pokazde,ale po zapnuti svetel merak ukazuje napet v rozmezi 11,9 - 13,4 v.Poradite cim to muze byt??Nerad bych nekde zustal bez pomoci... Dik.
-
Postup
1.baterka...jak je stara
2.zkontroluj kontakty konektoru pred a za regulatorem(změrit vystupni napěti primo na regulatoru pri ruznejch otackach)
3.Napeti mezi tremi zlutymi draty z altiku cca 20V stridavych vzdy mezi dvema na volnobeh.
Pri zvysenejch otackach cca 60V.
Vse zatim nasvedcuje ze mas v haji regl ale napred prohlidni kontakyty a spoje.
A jinak tady urcite najdes tenhle problem reseny na vice mistech.
T
-
Asi je po nem...se zvysovanim teploty klesa napeti.Po nastartovani dava 13,8 - 14,4 ale po zahrati 12,3-13,5 a po zapnuti svetel max 12,3....
-
Asi je po nem...se zvysovanim teploty klesa napeti.Po nastartovani dava 13,8 - 14,4 ale po zahrati 12,3-13,5 a po zapnuti svetel max 12,3....
Pro uplnost...vcera po cca 20. dnech od objedbnai na ebay jsem regler vymenen a vse fonguje
-
Taky jsem vyměnil regulátor. Dal jsem Elesys a teď aji se zapnutýma přídavnýma světlama 2x55w a vším co na pegu je včetně brzdovky pořád stíhá. Nehřeje se nežere baterku a za ty prachy se to vyplatí.Púvodní je blato a nejen u pega.
-
Cau kamaradi jak spousta z vas vi tak mi na srazu v simanove klekla baterka dal jsem tam jinou dobrou ale stále se mi palubni napeti nedostane přes 13v. Tak jsem se do toho o vikendu pustil. Zaprvé jsem meril alternator napred odpor civek u třífázového altiku vzal jsem merak nastavil nejmensi hodnotu ometru a všechny tri vyvody z altiku navzájem zmeril celkem tri mereni . Hodnota ma byt 0,4-1 om ja nameril 0,7 na všech trech vyvodech další krok byl mereni odporu oproti kostre opet tri mereni nastavit merak na největší hodnotu omu a každý vyvod zvlast oproti kostre zadne odpor jsem nenameril takze ok. Další krok mereni stridaveho napeti z každého vyvodu altiku. Merak nastavit na stridavy proud min. 200v každý vyvod ma při volnobehu davat 20-30v ja na všech nameril 26v a při zvysenych otáčkách cca4000 ma byt 50-60 v ja nameril 58v na všech vyvodech takze altik OK. Další faze opravy rozpojit kontakty regulatoru radne očistit mel jsem lehce obnazeny jeden kabel takze opravit a zadělat izolačkou pote jsem vse slozil zpet a ještě kontrola kostry od regulatoru. ta je pridelana u sroubu který drzi zamek sedadla sroubek nebyl ani volny ani utazeny takze jsem ho oddelal a zjistil jsem nasledujici: Nevim jestli uz se v tom někdo hrabal ale ocka od regulatoru a ještě je tam jedno male co vede do svazku byly pod sroubemale dotazene na kostru motorky kde nebyla ocistena barva na kov takze jsem to ocistil sroubovakem ocistil obe ocka smyrkovym papirem a radne dotahl. po nastartovani jsem se nestacil divit voltmetr ukazal při volnobehu bez svetel14,4v tuto hodnotu si udrzuje i za jizdy při zaplych svetlech když pustim dalkove tak to nepatrne klesne ale dobiji to jak ma konecne. A ještě jeden poznatek motorka se uzasne sklidnila takovy cisty chod a jde neuveritelne za plynem to uz jsem dlouho nezazil no parada to vse u Pegasa 650ie 2001 cau jirka olomouc.