Fórum pegasoclub.cz

Motorky => Pegaso 650 Cube a IE => Téma založeno: JIRKAOLO Leden 13, 2015, 06:40:47 odpoledne

Název: ROZVODY
Přispěvatel: JIRKAOLO Leden 13, 2015, 06:40:47 odpoledne
Před 15000km jsem skladal rozvody tet jsem to znovu rozdelal kvůli ventilum a saci vacka byla preskocena o 2 zuby proti smeru otaceni retezu mate s tim někdo zkušenost moto hure startovalo na vykonu jsem to nepoznal mam 650ie 2001 dik za odborne rady jirka olomouc.
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: Nora Leden 13, 2015, 07:18:57 odpoledne
Měl jsem těch motorů rozdělaných nespočet, ale nějak si nedovedu představit, jak by mohlo dojít k přeskočení řetězu. Tolik místa tam není. Buď jsi to špatně poskládal, nebo se ti to protočilo na vačce.
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: JIRKAOLO Leden 13, 2015, 07:33:39 odpoledne
Ja si to taky nedovedu vysvětlit nastavil jsem to na 1 a pak to bylo na 2 presne dva zuby presazoval jsem retez abych zjistil kolik se to pohlo. Jak je to ozubene kolo spojene s vackou je tam klinek? To jsem rozdelane nemel. Kamos mel kdysi pego a prej se mu to také stalo. A druhej kamos mel 600 hondu jednovalec také se mu to stalo tak nevim tet moto startuje na drc j.
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: superscoot Leden 13, 2015, 08:19:34 odpoledne
Sacia vačka má celkovo tri možné polohy nastavenia (1,2,3 prípadne E,C,CH). Nemohlo sa ti stať že si si to pri prvej montáži nevšimol?
Máš kľuku zaaretovanú v polohe TDC? Je na to príprava v bloku...
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: JIRKAOLO Leden 13, 2015, 08:33:03 odpoledne
Sacia vačka má celkovo tri možné polohy nastavenia (1,2,3 prípadne E,C,CH). Nemohlo sa ti stať že si si to pri prvej montáži nevšimol?
Máš kľuku zaaretovanú v polohe TDC? Je na to príprava v bloku...
Ano klika zaaretovana sroubem saci vacka na 1 pak jsem motor protacel a rysky byli na svém miste hydraulicky napinak funkcni proste to preskocilo jinak si to nedovedu vysvětlit j.
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: Nora Leden 14, 2015, 09:01:53 dopoledne
Ani při nenamontovaném napínáku se ti nepodaří posunout řetěz na vačce, tolik místa tam není. To by jsi jej musel mít vytahaný jako kšandy a s tím jsem se u Rotaxu ještě nesetkal ani u čtyřventilového. Vačka je na kolík zajištěna s kolem.
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: JIRKAOLO Leden 14, 2015, 04:02:37 odpoledne
Noro dik za info ja si to myslel ze tam je kolik na nem kolo a stazene matkou a místo tam opravdu není ventildekl jde tesne nad retezem. jedine co me napada když jsem se na ni ucil občas jsem spatne preradil podtocil motor a ten fest zacukal tet uz ho nenechavam klesnout pod 3000 otáček tak uvydim casem j.
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: remi700 Únor 04, 2015, 08:01:03 odpoledne
Ahoj chlapáci.
Chtěl bych poprosit o radu ohledně rozvoďáku. Dělám údržbu, jako většina a přišlo na ventilové vůle. To je hotové, ale při té příležitosti mě napadlo přeměřit rovoďák. Dle manuálu, který jsem sehnal, je tolerance max. prý 120,5mm mezi dvaceti čepama. Naměřil jsem 123,2 mm. Potíž je v tom, že to samé je i u nového rovoďáku, který mám k dispozici. Měřím blbě?  ??? Jakou máte praxi v tomto případě? Máša má, dle tachometru, 42000 km. Četl jsem poznatky od vás, že 100000 km, je v poho. Proto mě to zarazilo.
Pochopitelně jsem rád, že měnit nejspíš nebudu ;) ikdyž nový leží ve skříni.
Děkuji za radu  ;)
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: Nora Únor 08, 2015, 11:41:06 dopoledne
V manuálu mají chybu, nebo to mysleli jinak, ale nikdo to nepochopil. U Pegasa je rozvoďák 82RH2015 neboli D.I.D. SC0412, který má rozestup čepů na jednom článku 6,35mm (měřeno na střed čepu). Tudíž musí vycházet mezi 20čepy (19-ti články) délka 120,65 mm. Průměr čepu je 2,7mm, pokud by to mělo být měřeno tak, jak je to znázorněno v manuálu, tak musíš přičíst jeden průměr čepu, tzn. 120,65mm + 2,7mm = 123,35mm u nového řetězu, který se měří napnutý.

Takže pokud jsi naměřil celkovou délku 123,2mm včetně čepů, tak je řetěz ve stavu nového a není třeba jej měnit. Já to tady již psal několikrát, že jsem se ještě nesetkal s vytahaným rozvoďákem u Rotaxu a nebylo mi uvěřeno. Pokud měnit rozvoďák, tak pouze opětovně za D.I.D., nějaké noname řetězy budou po pár tisících na tom hůře, než původní vytažený z motoru.
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: remi700 Únor 08, 2015, 01:48:02 odpoledne
Dik za info. Četl jsem od tebe příspěvky a chtěl jsem se jen ujistit. Taky myslím, že tam mají chybu. A ne jednu  ;)
Teď už mi zbývá "jen" preventivní prohlídka volnoběžky a zima může vzít do zaječích  :D
Ještě jednou dík...
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: Nora Únor 08, 2015, 07:46:55 odpoledne
Hlavně důkladné zpětné sestavení dle předpisu výrobce.
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: remi700 Únor 08, 2015, 07:56:53 odpoledne
Již to studuji a dávám rady dohromady :) Ještě stahovák a uvidíme, co na mě vypadne. Hodně to tu chlapi řeší. Nejspíš praventivně vyměním to "ložisko", nové pevnostní šrouby a tak.
Dík za rady, je super, že je odkud čerpat  ;)
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: dzonyy Únor 08, 2015, 10:45:26 odpoledne
Ahoj,
 neviem aký máš manuál ale ten čo mám ja orginál sa jasne uvádza , že sa má merať vzdialenosť medzi 20 čapmi reťaze pri napnutom stave. Max. dĺžka reťaze je 124mm, všetko nad je zle.

Originál : Check the teeth of camshaft chain for deformation.
Check length of tensioned chain
over 20 pins. (20 čapov meraných v strede čapu!)

Tak isto by som bol opatrný tvrdiť, že reťaz na pegase sa nenaťahuje, už som ich pár vymenil, a rozdiel, hlavne v hlučnosti bol evidentný. Len pre poriadok správne označenie retaze D.I.D  je : SCA0412ASV-132, pretože v tomto prevedení (Silent Chain) existujú retaze  s označením SC, ale aj SCR. Tak isto sa tu uvádza, že ak novú retaz, tak len D.I.D. a čo tak reťaz MORSE od talianskeho výrobcu CHIARAVALLI, ktorý patria do koncernu BorgWarner, ktorý dodáva reťaze do väčšiny automobiliek ?...
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: Nora Únor 09, 2015, 07:14:36 dopoledne
Ahoj, asi máš jiný manuál než všichni ostatní. Já mám k dispozici tento:


(http://s18.postimg.org/h0gwb44n9/Manual_motor.jpg) (http://postimg.org/image/h0gwb44n9/)


Kde se píše následující:


[img]http://s1.postimg.org/vkdiemb2z/rozvod.jpg[/img (http://postimg.org/image/vkdiemb2z/)


Dovolil jsem si tohle tvrdit na základě mých zkušeností. Už jsem rozpůlil přibližně 20 Rotaxů, některé nájezdem již atakovali téměř 100 tis. km a ani u jednoho jsem vytahaný řetěz nenašel. Rovněž se mi nepodařilo najít ani Rotax, který by byl hlučnější u rozvodů, nebo měl vydřené vodítka řetězu. Z mého pohledu je Rotax dobře konstruovaný a dimenzovaný co se rozvodových komponentů týče.

Ale rozhodně nepopírám, že se můžu mýlit a že zkušenosti s Rotaxem máš větší než mám já. Prezentuji pouze vlastní poznatky.

Ohledně řetězů Morse nemůžu sdělit nějaké reálné zkušenosti. Neviděl jsem ještě tento řetěz po takovém nájezdu jako D.I.D.. A zbytek je na delší povídání. A pokud se tak orientuješ v rozvodových řetězech, tak jsi mohl vydedukovat, že mnou uváděné označení řetězu je pouze pro identifikaci rozměrové řady pro informaci o délce...
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: dzonyy Únor 09, 2015, 10:20:25 odpoledne
Ahoj, 

manuáli mám dva, jeden na karbec a druhý na striekačku. Nechcem zbytočne vyvolávať polemiky, keďže je jasné , že sa veciam rozumieš. Preveril som to, a v každom je uvedené niečo iné. V starom, tom čo máš ty, je uvedená miera 120,5mm a v tom novšom je to uvedené správne 124mm. Čo sa týka reťazí, obe spomenuté sú kvalitné.
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: remi700 Březen 20, 2015, 12:07:01 odpoledne
Ahoj chlapi
Tak jak jsme řešili délku rozvoďáku, poprosim o jednu radu. Další :-[ Je možné, aby se ten zmetek vytahal pouze v jednom místě? Já ten dojem mám. V celém obvodu otáčení dobrý, ale v jednom bodě má vůli jako k... Většinou se vytahá rovnoměrně, nebo né s takovým rozdílem, ne? :P Pokusím se dát fotky...
Když zjistím jak :-S
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: dzonyy Březen 21, 2015, 10:46:00 odpoledne
Ahoj chlapi
Tak jak jsme řešili délku rozvoďáku, poprosim o jednu radu. Další :-[ Je možné, aby se ten zmetek vytahal pouze v jednom místě? Já ten dojem mám. V celém obvodu otáčení dobrý, ale v jednom bodě má vůli jako k... Většinou se vytahá rovnoměrně, nebo né s takovým rozdílem, ne? :P Pokusím se dát fotky...
Když zjistím jak :-S

Ahoj,

nie, nie je možné aby sa reťaz vyťahala len v jednom mieste. Ty asi myslíš, že pri pretáčaní motora je v jednom mieste reťaz volná, však ? Ale to súvisí s činnosťou (konštrukciou) štvordobého motora.
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: remi700 Březen 22, 2015, 03:51:23 odpoledne
Tak něco jsem myslel. Jen je mi divné,  že v tom jednom místě má tendence vyjíždět ze zubů :-/ a pak to s cvaknutím opět zaskočí. Přijde mi to trochu moc volné.
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: dzonyy Březen 22, 2015, 06:41:30 odpoledne
Neboj, nie je to chyba. Je to spôsobené, že chýba tlak oleja v napináku.
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: remi700 Březen 22, 2015, 07:04:40 odpoledne
;-) já vim, bez tlaku bude volnější. Nicméně mě překvapilo, že tolik a pouze v jednom bodě :-) Přetěsním to víko a snad to bude v poho. Žádné hrdinství... Dík za odpověď ;-)
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: Nora Březen 29, 2015, 10:55:25 dopoledne

(http://s9.postimg.org/sl8vrtp2z/IMG_20150329_102824.jpg) (http://postimg.org/image/sl8vrtp2z/)


Suzuki LS650 najeto 61tis., rozměr řetězu identický s Rotaxem, napínák na posledním zubu.
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: zdeno255 Listopad 05, 2016, 08:48:24 odpoledne
Neviete aký je priemer gumičky alebo O krúžku na hydraulickom napináku? Mám jedno Pegaso IE a tam gumička vôbec nebola a preto na voľnobehu cinkala-hrkotala  reťaz (za studena menej, po zohriatí na voľnobehu skoro stále). Vyfuková vačka posunutá asi o 1 zub. Ešte demontáz hlavy pretože dymila a bolo cítiť olej. Niet nad dobrych mechanikov  >:(
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: Pavel Leden 07, 2019, 06:31:17 odpoledne
Koupil sem motorku měla najeto poctivejch 27000tkm asi to lechtal páč rozvod o dva zuby na sacím preskocenej...prasklý vodítko zadni a páč motka stala 4roky tak rozleptané gufera na ventilech....zakarbonovano fest....teď srovnána hlava nový těsnění gufera na ventilech ....skládám to popisovat co sem s ní zažil víc je na dýl....měnil sem skoro vše co zminujou ve fóru ...teď stav nový mozky...nikasil úplně vistavni...a rozvodak vytahanej jak kšandy o proti DiD snad o 1,5cm....ani to se starým rozvodak nevycházelo na rysky
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: Pavel Leden 07, 2019, 07:04:00 odpoledne
Ten o kroužek tam taky nemám asi tam bejt nemá si myslím mrkni na partsdepot nejni na něm nic...je to mazací drážka....novej rozvodak je nasponovanej už tak super a nepřeskočí ani bez napínáku a jak dostane napínák tlak tak nema proč hrkat páč je vysunutej minimálně....tohle je nejhorší typ rozvodovyho řetězu co snad kdo kdy vymyslel když to podtačej lidí tak ho vytahaj hned
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: JIRKAOLO Leden 07, 2019, 07:59:32 odpoledne
PEGASO se podtacet v podstatě nedá pod 3000 otáček se nedá ani jezdit !
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: gigi650 Leden 08, 2019, 06:17:24 odpoledne
No,to bys viděl!  ;)
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: speed13 Leden 08, 2019, 07:37:17 odpoledne
To vše na 27000km, to snad není možné??
Název: Re:ROZVODY
Přispěvatel: Pavel Leden 09, 2019, 06:29:59 odpoledne
Fakt ciselnik v tachometru krásne vedle sebe..defakto nepoložený neposkrabany pěkný moto z Itálie ale když sem to poprvé startoval už se mi to zdálo divný...v nádrži voda .. mrtě...ona stala 4roky někde v garáži než mi ji přivezli prej ještě v tom je benzín😀 a vona černá voda,pak šla dolů hlava poprve dál sem nový vodítko skousel srovnat časování a nevycházelo mi to tak sem koupil novej řetěz a úplně přesně na farmách rozvodový kola....no chvíli to jelo než to začlo házet olej do vejfuk tak hlava znova dolů odkarbonovat novy gufera udělat sedla ventilů a z Iva do kupy...když sem ji koupil jela jako jawa350,možná ani ne...dneska de po zadním a i inducka mi odešla ale to možná kuli svíčce ....  tak teď tam je  z tuona a šlape to jako víno