Autor Téma: Kyvná vidlice  (Přečteno 11722 krát)

Offline ZEDON

  • Nikdy nebudu "ovce".
  • Grafoman
  • ****
  • Příspěvků: 893
  • Karma: 17
Kyvná vidlice
« kdy: Duben 14, 2015, 01:04:10 odpoledne »
Zdar,řešil někdo uložení kyvné vidlice a přepákování uložení zadního tlumiče?? Mám tam nějaké vůle a tak se podělte o radu. Dík.

Offline ZEDON

  • Nikdy nebudu "ovce".
  • Grafoman
  • ****
  • Příspěvků: 893
  • Karma: 17
Re:Kyvná vidlice
« Odpověď #1 kdy: Duben 15, 2015, 12:52:45 odpoledne »
Žádnej odborník??? Nikdo z vás to nekontroloval.

findejs1310

  • Host
Re:Kyvná vidlice
« Odpověď #2 kdy: Duben 15, 2015, 05:08:08 odpoledne »
No me rekli v servisu ze ulozeni a vydle a loziska jsou OK a bla bla ba tak jsem zatim nemel duvod
tohle zkoumat  ??? Takze vim uplny houby.Ale pokud se nekdo najde kdo se v tom hrabal tak si taky rad prectu neco zajimaveho.
Jura

Online tkuc

  • Pravidelný návštěvník
  • **
  • Příspěvků: 91
  • Karma: 3
Re:Kyvná vidlice
« Odpověď #3 kdy: Duben 15, 2015, 06:48:18 odpoledne »
ahoj,měl jsem to taky volný ale už si to nepamatuju,mám dojem že tam byl nějakej vymačkanej čep nebo šroub - u bráchy je soustruh takže takovýhle věci neřeším - jestli tam dával futro nebo abnormální čep

Offline ZEDON

  • Nikdy nebudu "ovce".
  • Grafoman
  • ****
  • Příspěvků: 893
  • Karma: 17
Re:Kyvná vidlice
« Odpověď #4 kdy: Duben 15, 2015, 10:32:52 odpoledne »
No.... Tak si buď jist,že je tam spoustu jehlovech ložisek a na ty ti soustruch nepomůže.Jenom na kyvce jsou čtyři. No nic,řeším to raději hned,než to bude horší.

Online tkuc

  • Pravidelný návštěvník
  • **
  • Příspěvků: 91
  • Karma: 3
Re:Kyvná vidlice
« Odpověď #5 kdy: Duben 16, 2015, 05:03:22 odpoledne »
jo máš pravdu,jehly tam jsou a od nich byl orvanej čep

Online tkuc

  • Pravidelný návštěvník
  • **
  • Příspěvků: 91
  • Karma: 3
Re:Kyvná vidlice
« Odpověď #6 kdy: Duben 16, 2015, 05:12:55 odpoledne »
je to nějakej rok nazpátek co jsem tu chudinku popadnou orvanou ze všech stran dovezl - však mne taky stála 20000 - tehdá asi nejlevnější pegaso v Čechách,předchozí majitel s ní lítal po lese.Složil jsem ji u bráchy a než jsem se stačil rozhoupat tak ji měl brácha v kupě  :D on měl tehdá taky pegaso a jen jsem ho pořídil já on šel do BMW 1200gs - takže s ním se já zas nesvezu  :D

quartus

  • Host
Re:Kyvná vidlice
« Odpověď #7 kdy: Prosinec 15, 2015, 04:13:15 odpoledne »
Ahoj,
chtěl bych oživit tohle téma. Mám v plánu přeložiskovovat přepákování na svém pegasu ročník 1994. Nemáte někdo rozměry lořisek, připadně nevíte jestli odpovídají obrázkům v odkaze? Hledal jsem v manuálehc a nikde jsem rozměry nenašel.

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?266000-Swing-Arm-Linkage-and
V druhé polovině článku jsou obrázky s rozměry ložisek a těsnění.

Díky
Karel

kralda

  • Host
Re:Kyvná vidlice
« Odpověď #8 kdy: Leden 16, 2018, 01:21:35 odpoledne »
Ahoj borci, sice je toto vlákno nějakou dobu mrtvé, ale pokusím se ho trochu oživit, protože právě řeším problém s vymačkanými čepy a mrtvými ložisky na přepákování.

Takže ložiska v náhradě jsem žádné nenašel, ale dají se koupit nové a to za slušný ranec peněz.
Čepy (trubky) které dělají rozpěry a zároveň vnitřní kroužky ložiska neseženete. Musí se nechat vyrobit.
Abych nekecal, dá se sehnat jen jeden rozměr trubky. Potřebujete dva kusy a jeden stojí 468 kč.  ::)
Gufera (prachovky), které bych určitě doporučil koupit, stojí 264 kč/ks a potřebujete jich 8 kusů. Myslím že by se dali nahradit klasickým guferem o rozměru 18x24x3, které se dá sehnat od 16 do 264 korun za kus.
V mém případě budu měnit všechny ložiska, gufera a asi i čepy. Když už to mám rozdělané.
Dole na obrázku jsou označeny ony pozice o kterých tady píšu.

Pozice č. 12 - 3 kusy za 342 kč/ks.
           č. 14 - 2 kusy za 330 kč/ks. Druhovýroba za 176 kč/ks
           č. 8   - 2 kusy za 180 kč/ks. u pana Brumly Rozměr ložiska je 22x28x16
           č. 7   - 8 kusů za 264 kč/ks original. Nahradil bych je guferem 18x24x3 za vaši cenu.
           č. 15 - 2 kusy za 334 kč/ks original. V druhovýrobě za 146 kč/ks.
           č. 9   - 2 kusy za 468 kč/ks.
           č.11, 13, 20 se už nedá sehnat a je nutno si je nechat vyrobit, pokud jsou vydřené nebo jinak mechanicky poškozené.

Ceny dílů jsem sehnal na stránce http://www.wemoto.cz/ od pana Jana Poláka.
Asi se na to vrhnu. Nesehnatelné věci vyrobím a ložiska nakoupím. Pak dám vědět jak jsem pokročil co jsem čím nahradil atd.  ;)
Ještě jsem to nepočítal, ale jsem docela orosený jen když ty ceny vidím.  :-[


kralda

  • Host
Re:Kyvná vidlice
« Odpověď #9 kdy: Leden 19, 2018, 10:46:54 dopoledne »
Ložiska jsou Torrington  NK18x12V - 2 kusy a NK18x16V - 3 kusy. Písmeno V za číslem značí ložiska s plným počtem valivých těles. (bez klece)
Dál jsou tam NK22x28x16 asi. Šířkou tohoto ložiska si nejsem jistý, protože to měnit nebudu a jsou tam 2 kusy. ( klasika s klecí)
Místo prachovek postačí gufera 18x24x3 - 8 kusů a 22x28x4 - 2 kusy.
Čepy jsem vyrobil z lineární tyče 18h6. Je povrchově kalená a broušená, jádro má měkké, takže se dá krásně opracovat a vrtat díra pro šroub. Čep o průměru 22 jsem neřešil, ale půjde taky vyrobit z lineární tyče 22h6. Měřil jsem i tvrdost starého čepu tvrdoměrem. Tyč má stejnou tvrdost jako původní šep.Obě tyče se dají na internetu koupit. Kdo má možnost dostat se k soustruhu, nebude pro něj si čepy vyrobit.
Kdo by měl zájem, mám nějaké čepy navíc (18h6).
Za sebe koupím ložiska které tam patří, protože jsou konstruovány na větší zatížení. Určitě by šly použít i klasická ložiska s klecí (bez písmena V), které jsou výrazně levnější, pak se ale musíte smířit s tím, že je budete častěji měnit. No a když tam ta drahá ložiska vydržela v mém případě 18 let, není co řešit. Já už to repasovat nebudu. Max. občas rozdělám a promažu.  ;)
« Poslední změna: Leden 19, 2018, 10:53:50 dopoledne od kralda »

Offline Mikrutace

  • Registrovaný člen
  • *
  • Příspěvků: 15
  • Karma: 0
Re:Kyvná vidlice
« Odpověď #10 kdy: Duben 21, 2019, 11:26:06 odpoledne »
Ahoj, mám pár dotazů.
1, Kde vzniká nejčastěji vůle? Je poškozeno ložisko (vnější klec a válečky, pozice 8,12,14), nebo je vymačkaný čep (pozice 9,11,20)?

2, Máte někdo rozměry a materiál čepů pozice 9,11,20? Ikdyž průměr by šel zjistit podle katalogu vnitžních kroužků jehlových ložisek. Ale povrch se musí brousit.

3, Jakou mají ložiska přepákování životnost? km?

4, Uvažoval někdo o nahrazení ložisek pouzdry? A případně přidat maznice. Možná jen tam, kde není velký pohyb ložiska.




kralda

  • Host
Re:Kyvná vidlice
« Odpověď #11 kdy: Duben 22, 2019, 02:32:54 odpoledne »
Já na ty čepy použil lineární tyč. Je povrchově kalená a vnitřek je měkký, takže se dá vrtat díra. Povrch tyčky je samozřejmě broušeny v toleranci tuším h7 průměr 18 (pozice 9,11,13) a průměr 22(pozice 20). Měřil jsem ji na tvrdoměru a je stejně tvrdá jako origoš čepy. Nejčastěji se vymačkají ložiska v pouzdře. Dají se použit i obyčejné jehlové ložiska, ale neunesou takovou zátěž. Já sehnal original za nekřesťanské peníze. Pokud dáš obyčejné budeš je muset  častěji měnit. Pokud máš hlavní stojan, postav si to na stojan a zakývej vidlicí nahoru a dolů a uvidíš kde to cvaká a kde jsou vůle.
Ložiska na pozici 20 jsou obyčejná jehlová ložiska. Teda aspoň v mém případě byli. Ty jsem neměnil, ani čep. Už jsem ale sehnal materiál na výrobu toho čepu, takže až to budu příště kontrolovat, tak ho vyměním.
 

Offline Mikrutace

  • Registrovaný člen
  • *
  • Příspěvků: 15
  • Karma: 0
Re:Kyvná vidlice
« Odpověď #12 kdy: Duben 23, 2019, 09:58:14 dopoledne »
Dík za info.
Myslel jsem i délkové rozměry čepů. Udělám na to výkresy a hodím to sem, nebo to celé zpracuji, ať je to přehledné.
Jaký je rozměr ložiska NK 18/12V ?
Rozměr ložiska NK 18/16 V je  26x18x16.

Ještě bych měl dotaz, jestli někdo neví proč je na zadní kyvce takové složité přepákování. Jako proč je to lepší, než tlumič přímo v kyvce. Jsem Pegasák 23 dní, tak budu mít takové přiblblé otázky. :-)



kralda

  • Host
Re:Kyvná vidlice
« Odpověď #13 kdy: Duben 23, 2019, 11:09:20 dopoledne »
Rozměry ložisek jsou dané těmi čísly NK 18x12V kde 18 je vnitřní průměr ložiska, 12 je šířka ložiska. Vnější průměr se neudává. Délky ti můžu ještě změřit. Mám udělanou sadu navíc a nebo kdyby jsi chtěl můžu Ti ty čepy udělat. Teda jen ty o průměru 18. Ten o průměru 22 by bylo komplikovanější sehnat.
Přesně ti něřeknu proč je to přepákované, ale je to docela standart u motorek.
ps: délky čepů proměřím a doplním  ;)


Offline Mikrutace

  • Registrovaný člen
  • *
  • Příspěvků: 15
  • Karma: 0
Re:Kyvná vidlice
« Odpověď #14 kdy: Květen 11, 2019, 11:56:12 odpoledne »
Takže přepákování rozebráno. Vše ko. Vydřené až na páky a táhla. Válečky pozice 8 a 13 vymačkané. Dokonce jedno táhlo je ohnuté, protože přenášelo všechnu sílu.

Rozměry válečků
- pozice 9 - AP8165610 - Ø18 délka 23 otvor Ø10 - 2 ks
- pozice 13 - AP8135609 - Ø18 délka 25 otvor  Ø10 - 1 ks
- pozice 20 - AP8165607 - Ø22 délka 51 otvor  Ø12 - 1 ks
- pozice 11 - AP8135609 - Ø18 délka 43 otvor Ø10 - 1 ks