Fórum pegasoclub.cz
Motorky => Pegaso 650 Cube a IE => Téma založeno: Honza Srpen 15, 2007, 11:20:55 dopoledne
-
Pot?eboval bych poradit s vým?nou oleje na Pegasu 01 st?íka?ce, díky zaodpov??.
-
Motor nutno zahrat ujetim tak deseti Km, pak vytahnout merku pro mereni hladiny oleje.
Zepredu na ramu je pod chladicem imbus, kterym vypustis cast oleje, ktera je v ramu. Ten slouzi totoz jako rezervoar oleje.
Pak na spodni casti, zespoda prevodovky je sroub, ten vytocis a vytece zbytek z prevodovky.
Na prave strane motoru je kulate vicko pridelane 2 imbusy a pod nim je olej. filtr. Nutno vymenit.
Jeste je tam nekde jeden filtr, ale ten sem zatim nemenil, protoze jsem ho jeste nenasel.
Pak olej nalejes.
Stahni si tady manualy, tam to je.
-
Tak ten druhej filter je na ramu kousek pod tou plastovou zatkou(merkou) od oleje na vrchu ramu a je naleve strane.Vede do nej hadice, tu je potreba odpojit, pozor je potreba mit novy stahovas hadice ten originalni je jen na jedno pouziti. Pak se povoli velku sroub a vytahne se filtr, je to takovy kovovy filtr staci jej jen profoukat jinak OK.
-
D?kuju za radu. Ale slyšel jsem, že se to musí n?jak odvzdušnit, aby ?erpadlo nasálo olej, jinak by se to mohlo zad?ít.:ohmy:
-
Nic takoveho jsem neslysel a v manualu nenasel. Sam jsem ho menil a bez problemu.
-
Tak mi to nedalo, znovu jsem procital manual a skutecne je tam, ze se ma odvzdusnit olejova pumpa.
Jestli to spravne chapu, tak po naliti noveho oleje se vytoci pod filtrem ten sroubek a na starter se toci motorem, az odtud zacne vytekat olej.
-
A praktikoval jsi to nekdy? Ja to teda taky neodvzusnoval...
-
:laugh: Kolik oleje do P EGASA 2001 KARBURATOR. :P :P
-
1,9litru
-
Dík za informaci.:laugh:
-
já mám v manualu 2 litry p?i vým?n? pouze oleje a p?i vým?n? oleje a olejového filtru 2,2 litru olejový filtr se má m?nit ob vým?nu oleje tedy po 12 tisících
-
Ahoj,tak to mam asi menší motor,protože vždy mi tak decka z 2litr? zbyde. A to m?nim i filtr a olej je až k horní rysce.(olej vypouštím i z rámu)
m.
-
Vím, že je to tu popsané a dělal jsem to podle toho-přesně-podle návodu-šroub v rámu, pod motorem, filtr, vše zavřít, malít 1,6 litru, nastartoval, nechal klapat mitutku, olej zmizel a dolil půl litru a nádržka skoro plná. Natočil a už to nezmizelo...co teď, pokud na to sednu a pojedu zkusmo 10km nepodpálím ventily? Docela jsem si užil. Ten přede mnou ometl ten šroub v rámu, imbus se protáčel a já to nemohl chytit kleštěma. Musel jsem toho spoustu rozebrat, rozbruskou udělat ve šroubu drážku a opatrně kladívkem a dlouhým a úzkým majzlíkem ve směru povolení, střídavě tam a tam, do toho bušil až to povolilo ..
tak co, mám to odsát stříkačkou odpustit pod motorem, nebo nechat nějakej kilometr a mrknout na to.
Určitě s tím někdo má zkušennosti-nerad bych měl zase oleje málo..tak díky za rady-jo nalil jsem tam 2 litry a je to i.e r.v. 2001:blush:
-
Odsaj to na předepsanou míru na měrce a neřeš to. Jestli jsi tam nalil aspoň ty dva litry,tak je tam oleje dost.Kontrolka ti snad funguje a po nastartování zhasla,že? Já osobně když měním olej,tak ho nechám vykapat třeba přes noc,aby ho tam zase tolik nezůstalo.Ještě teda když už mám všechny výpušťáky zavřené,tak v prostoru filtru je šroub který vytočím a s vypnutým zapalováním točím motorem přes startér dokud nezačne téct olej.Samo,že nejprve naleju olej do nádržky :-) Potom šroub zatočím a utáhnu a pak zavíčkuju fitr. Doleju olej a ještě to protáčím bez zapal. Vždy se mi tam vejde +- 2,1-2 l oleje. Projedu to a popř olej doleju.
Post edited by: ZEDON, at: 2012/10/22 23:22
-
tak jsem to vytahal stříkačkou, projel a zdá se dobrý. Takže vymastil, uklidil do garáže, přikryl-prostě připravil na příští rok-totiž v sobotu odjíždíme z Řecka zase na chvíli domu a mám rád Aprilku připravenou ke startu..díky za radu a zatím ahoj a třeba tady u nás na Lefkádě www.edenlefkada.com :cheer:
-
Postup.Vypustit olej z rámu,vypustit olej z motoru,vyměnit filtr,nalít cca 1,5l,protočit bez zapalování,dolít 0,6l oleje,popřípadě zkontrolovat hladinu oleje :).Chlapy je to tak správně,nebo jsem na něco zapoměl?Co ten šroubek ve filtru,musí se to nějak odvzdušnit?Díky za rady a doplnění postupu při výměně motorového oleje ;)
-
Zdravím chlapy.
Rád bych uklidnil ty, co řeší kolik oleje a zda odvzdušnit pumpu. Dělám moto a auta 35 let tak snad na mě dáte. Jak říká Zedon, nalíjt po měrku projet pár km a znovu překontrolovat. Opravdu je to o tom jak dlouho se nechá starý olej tz. odkapávat z motoru. Vždy tam trochu zůstává a proto se nemusí olejové čerpadlo tz. zalívat, či odvzdušnovat. Toto se dělá jen po GO motoru, kdy je v něm sucho. Ale zase kdo dělá GO motoru,tak to ví a čerpadlo si zalije.
Přeji spoustu štastných km. a krásnou sezonu s kolečkama dolů.
Pytlak.
-
Tak sem dnes měnil olej, moto sem zahřál vypustil olej jak z rámu tak s motoru vyndal filtr dal nový, vše sem dal spět a nalil olej když sem měl plno tak sem to na pár vteřin natočil olej zmyzel a pak ještě jednou, ted se jen chci zeptat jak tu píšete že jen protočíte motor bes staru to se dělá jak, doufám že sem nic neskurvyl když sem to natočil a nechal cca 5 vteřin klapat.
-
No v principu je jedno, jestli se to protoci na par vterin na starter, nebo to nakopnes a zase zdechnes. Jak pise pytlak vyse, ze se nemusi okruh odvzdusnovat, tak asi ne, ale ja to delam, nebot je to tak popsano v manualu. Jde totiz o odvzdusneni celeho okruhu, ale asi to fakt neni az tak nutne, ale jistota je jistota.
-
No a jak to odvzdušnim
-
Jednoduse, staci vyndat filtr, pod nim povolit odvdusnovaci sroub, tocit starterem, dokud od tud nezacne tect olej a zasroubovat.
-
Vyndat filtr :o a není to ten šroub co je z venku na výčku toho filtru mám Pegaso 650 trial 2007
-
Aha, tak to nevim, pisu o IE. Mrkni se do manualu.
-
a jakej olej tam lejete?? do IE?? 5w40 nebo 10w40???
-
Do motoru se leje pouze to, co doporučuje výrobce.
-
Bohužel ja nevim co tam doporucuje výrobce, je to jednoduché namam servisní manual
Poradil by mi někdo?
-
Motorový olej pro motocykly s čtyřdobým motorem a se spojkou v olejové lázni.
IP SUPERBIKE 4 SAE 5W-40
nebo
AGIP 4T FORMULA RACING SAE 5W-40,
API SG nebo vyšší.
Je dobré dodržet viskozitu a to, že je to pro čtyřtakty a pro mokrou spojku. Ta spojka je důležitá pro to, aby ti neprokluzovala. Jinak výrobce můžeš zaměnit, ale na fórech si dohledej reference k tebou vybranému oleji, pokud nezvolíš originál.
Já jsem měl možnost koupit za lacino do svého naháče Castrol Power1 a na fórech jsem se dočetl, že je dobrej tak do kamen, že s mokrou spojkou moc nerozumí a občas prokluzuje. Tak jsem ho raději nevzal, připlatil jsem si a používám Motul. Nehledě na to, mám Yamahu a výrobcem do ní je doporučený Yamalube, což je přebal od Motulu.
V každém případě, volba je na tobě.
-
když bych vzal 10w40 je to problém?
-
Já bych řekl, že není. Pěkné povídání o olejích zde http://www.mjauto.cz/newdocs/oleje.htm (http://www.mjauto.cz/newdocs/oleje.htm) Určitě na této adrese najdeš radu a odpověď mezi tvým dotazem a tím, co jsem ti opsal z manuálu. ;D
-
děkuju, určitě to prostuduji W.
-
WOKY: Určitě nemáš za co. Pár minut googlování a hned je o čem přemýšlet. Oleje, to je, jak tak koukám, alchymie. Proto je asi dobrý držet se rady výrobce, jelikož ten při vývoji motoru určitě špekuluje, co mu udělá nejlíp. A určitě se musí přistoupit i k tomu, že vývoj olejů jde kupředu.
-
Ahoj mám Pegaso 650 rv: 98 Karburátor. Dotaz: Olej se leje jen do rámu Horní víčko nebo i do motoru z boku pravé strany plastovej šroub předem díky
-
do rámu
-
Zeptám se trochu blbě, ale jaký je správný postup při kontrole oleje? Z manuálu jsem pochopil něco jako 10min jízda, chcípnout, znovu nastartovat na minutu apak měřit. Proč tedy nemerit rovnou po těch deseti minutách jízdy? Když jsme to takle měřil, tak jsme měl tak tři cm nad max rysku. Je to ještě ten starší model 1996. Co do téhle starších modelů lejete 5W40, nebo raději 10w40? Diky
-
já dávám motul 10w50
-
Ahoj, ono čo sa týka olejov do Modelov Pegasa je to dosť zložité. Je zaujímavé , že ROTAX a APRILIA, predpisujú rôzne oleje. Ak sa pozriem do manuálov pre motor ROTAX typ 655/95 (karburátor) a typ 655 EFI, je v manuále uvedené - odporúčaný olej 15W-40, špecifikácia podľa API SF, alebo SG. poprípade špecifikácia CCMC: G4 (táto šecifikácia je nahradená klasifikáciou ACEA). Nájsť takýto olej je skoro nemožné. No a keď si otvorím manuál od motorky Workshop manual vydaný Apriliou, a tam je uvedený olej: IP Superbike 4 5W-40, alebo AGIP 4T FORMULA RACING 5W-40. Začnem olejom IP - ten sa u nás kúpiť nedá, ale jeho špecifikácia je nasledovná API SJ, ACEA A3, JASO MA. Olej AGIP 4T FORMULA RACING 5W-40 má šecifikáciu API SJ, ACEA A3, JASO MA, JASO MA-2. Ani tento olej sa už kúpiť nedá, a bol nahradený olejom ENI (AGIP) I-RIDE APRILIA RACING 5W-40 so špecifikáciou API SL, ACEA A3, JASO MA, JASO MA2. Ono aby to nemohlo byť ešte komplikovanejšie, a bude sa človek držať mazacích plánov olejárskych gigantov (napr. CASTROL, SCHELL, TOTAL atď) oni odporúčajú motorový olej 10W-40 !!!!! (Schell Advance 4T Ultra 10W-40 (SM/MA2), Advance 4T AX7 10W-40 (SL/MA2), CASTROL POWER1 4T 10W-40 API SJ; JASO MA-2, ELF (TOTAL) MOTO 4 Road 10W-40). No je z toho riadny guláš, tak ako to dokážu len taliani. Ja som sa rozhodol pre ENI I-RIDE APRILIA RACING 5W-40, pretože sa najbližšie približuje tomu čo predpisuje výrobca a dá sa zohnať.
-
Dekuji za detailni, avsak trochu desivou odpoved. 5W se mi zda trochu ridky na stary motor, ktery ma uz sve vule. Kdyz to vemu selskym rozumem, neni vhodne zvolit stredni cestu 10W40? :-\ Navic me trochu desi, ze neni 10W40, jako 10W40. Do byvale motorky (Yamaha YZF 750R) jsem lil motorex 10W40 a bylo. Tady u toho jednobuchu se ale trochu bojim, protoze si myslim, ze ten jeden pist je proste vic namahanej. Jeste si dovolim jednu doplnujici otazku. V manualu (ale pro model 97 - dal, pro starsi jsem nenalezl) je uvadeno mnozstvi oleje 2,2L - neni to trochu malo? Ta moje stara potvora sezrala pres tri a pul litru. Hlavne prosim pro postup mereni mnozstvi pro blbecky, u stare motorky jsem mel okynko kde to bylo hned krasne videt, tady moc nechapu jak to mazani a precerpavani oleje funguje. Z pegasa jsem oproti puvodnimu supermotu uplne nadsenej, tak bych ho hned nerad znicil chybou mazani.
-
Tak ted jsem jeste ze zvedavosti prosel jeden clanek o olejich a rozdil mezi 5W40, 10W40 a 15W40 je jen v pouzitelnosti pri nizsich teplotach, takze 5W40 snasi a maze lepe v mrazu nez 15W40. Odkaz kdyztak zde: http://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-automobilovych-motorovych-oleju (http://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-automobilovych-motorovych-oleju)
Je tam i hezka tabulka z ktere nejak tak vypliva, ze uplne idealni by byl olej 5W50, ktery snasi i vedro, ale v nasich podminkach to neni zase az tak hrozne. Takze v nasich podminkach, nejezdi-li clovek na snehu, nebo porad v nejvetsich tropech, tak se na nejake xWxx muzeme uplne vyprdnout a resit jen viskozitu danou tim SAE ktere je nejdulezitejsi. Sakra, prave jsem se docetl ze jezisek neexistuje, ja celou dobu resim oleje jen podle toho xW40.... :o
-
Jeste jsem prohledal par vyrobcu oleju a ti na pegaso do rv 2001 uvadeji tyto oleje:
Shell Advance 4T Ultra 10W-40 (SM/MA2) (170,-)
Shell Advance 4T AX7 10W-40 (SL/MA2) (150,-)
MOTUL 300V 4T Factory line 10W-40 (330,-)
Elf MOTO 4 Road 10W-40 (159,-)
a pak zminovany eni i-Ride Aprilia Racing 5W-40 (330,-)
Asi nejvic se mi zamlouva ten Shell Ultra, je tam zajimava cena a shellu proste nejak verim.
-
v 99% případů používám 15W50 Mobil 1 RC4T
-
Celou dobu Castrol Power 1 10W-40, cca 2,2l, v současnosti najeto 71000km a po celou dobu bez jediného dolívání mezi výměnami, výměna každý rok na jaře, roční nájezd +-6000km a kupoval jsem ji před 10roky v ČR. Kontrola hladiny (dle manuálu) po jízdě a odstátí cca 5-10min měrkou pouze zastrčenou do nádržky (nenašroubovanou). To je za mě snad vše podstatné.
-
Ahoj chlapci,
já používám Castrol Power 1 4t 10W-40,zrovna včera jsem ho měnil i s filtrem.
Najedu cca 5000-6000km/rok,najeto 81000km a žádný problém,mám pegáska 2001 i.e.
Ohledně výměny,zahřát,rozdělat vrchní víčko,povolit spodní šroub(pod motorem),šroub v rámu(u chladiče),nechat řádně vykapat,na pravé straně vyměnit filtr,zadělat šrouby,nalít cca 1,6l,protočit a dolít aby to mělo celkově 2,1-2,2l. Dodržovat rozmezí na měrce. Žádné odvzdušňování nedělám. Jarda
-
Zdravím kolegové. Dnes jsem měnil olej na svém Pegasu: vypuštění starého oleje jak z rámu (1,5 l), tak z vany motoru (0,7l), výměna filtru, šrouby na své místo a... Začal jsem nalévat nový olej a dle návodu jsem přestal, když tam bylo 1,5 litru. Olej v tuto chvíli dosahoval po špičku měrky, tak jsem tedy na doporučení několikrát protočil startérem bez zapalování, ale nic se nestalo, olej nezmizel. Proto prosím o radu, jakým způsobem docílit, aby stekl dál a já mohl dolít zbylých 0,7 litru? Možná by pomohlo na pár sekund nastartovat? To jsem zatím raději nezkoušel. Díky za radu :-\
-
Počkat než proteče k čerpadlu a pak po protočení si čerpadlo natáhne. Nebo vyndat filtr, vyšroubovat zpětný ventil a olej se dostane k čerpadlu okamžitě. Následně vše namontovat zpět.
-
Tak nakonec pomohlo na cca 10 sekund nastartovat motor. Olej klesl dolů a já mohl dolít zbytek, akorát co mě dost překvapilo, že se tam vešlo celkem 2,4 l a hladina teď dosahuje poloviny rysky měrky. Pravdou je, že když jsem vypouštěl starý olej, tak ho vyteklo také trochu víc, než předepsaných 2,2 l. Pegaso mě nepřestává udivovat :)
-
Pri výmene oleja meníte aj tesniaci krúžok na olejovom filtri, ak áno, kde ho zohnať? Bral som filtre od dvoch nemenovaných výrobcov a ani pri jednom nebol nikdy žiaden krúžok. :'(
-
Ja osobne uz olej menil 3x a krouzek mam stále stejny pokud není mechanicky poskozen tak ho dej zpet. Jinak ho koupis všude kde prodavaji ložiska gufera atd cau jirka.
-
Ahoj, kruzok som kupoval v obchode s guferami ;) stoji par centov..moj kruzok vykazoval hranate rozmery, takze vymena bula nutna ;)
Rozmer nepamatam.skusimpohladat
-
Rozmer 2,5 x 60 m . Pytaj si pre olej a teploty okolo 100 stupnov ;)
-
Ahoj chlapci,
co se týče těsnícího kroužku tak mám stále původní,olej jsem měnil 2x a je dobrý,vůbec nepropouští takže nevidím důvod proč by se měl při každé výměně měnit. Jarda
-
Zdravím,páni nemá niekto skúsenosť s ? po výmene oleja som normálne naštartoval,ale štartér stále toči,aj keď vypnem zapaľovanie a vytiahnem kľúč zo spínačky, pomohlo iba odpojenie baterky, priložím kontakt k baterke a hneď štartuje
-
Nepolil jsi startér olejem?
-
kurnik,dosť možné , pretiekol mi keď som nalieval nový olej ...
-
co ma tociaci starter bez klucika v spinacke s poliatim olejom?
-
Myslím,že za to může st.relé,nebo kablík budící cívku tohoto relé.
-
Skúsim vymeniť to relé , uvidím , dám vedieť ...
-
Zdarec,když kontrolujete olej měrkou v rámu,musí se šroubovat,nebo jen nasadit bez šroubování?
-
Zasroubovat nebo nesroubovat a pricist vysku zavitu jinak je tam 2.2 l oleje j.
-
Dobrý večer. Chtěl bych poprosit o radu. O měření stavu oleje se zde lze dočíst na několika místech, ovšem s odlišným postupem. Jak tedy správně postupovat? 10 min jízda na zahřátí, 10 min počkat a hned měřit nebo nastartovat na 1 min a poté měřit....rozdíl je samozřejmě velký a rád bych věděl, který postup je správný. Díky.
ps. Pego r.v. 1996
-
Pojazdiť,nechať 10 min. postáť na rovine samozrejme,naštartovať bez pridania plynu na jednu minútu. Vyšrubovať mierku,poutierať od oleja a priložiť do nádržky, nešrubovať. Toť vsjio. :D
-
Ďakujem pekne :)
-
Dobrý den. Dnes jsem při výměně oleje chtěl odvzdušnit pumpu. Vyjmul jsem filtr a nyní nevím kterým šroubem odvzdušnit....jsou tam dva....jeto pego 1996.? Děkuji za případné rady.
-
Čau přátelé dnes jsem měnil olej v Pegasu udělal jsem pár inovací tak vám chci poradit. Když jsem kdysi měl sundane ventilové víko tak jsem viděl že v hlavě v prohlubních zůstává dost oleje takže jsem před vypuštěním oleje z motoru nahl motorku téměř na lezato na levou stranu směrem k rozvodům ať může olej z hlavy vytéct přes rozvody dolů do skříně. Potom jsem při otevřených vypuštěných šroubech nadzvedl hadici co přivádí olej z krčku do skříně motoru a ono z toho ještě vyteklo něco oleje. Takže jsem při nalévání oleje nalil do motorky 2.4 l předtím když jsem to měnil tak jsem nalil jen 2.1 l oleje takže jsem z motoru vypustil tímto způsobem o 0.3 l oleje víc tak to jen pro zajímavost čau Jirka Olomouc.