Autor Téma: Zase volnoběžka  (Přečteno 343820 krát)

JIRKAOLO

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #135 kdy: Prosinec 25, 2014, 10:43:01 dopoledne »
Cau pratele volnoběžku uz jsem menil 2x naposledy 20 prosince 2014 mel jsem ji tam 13000 km ale hodne startu denne do práce mam pego ie 2001. Napisi vam sve zkusenosti a poznatky dost se v pegu vyznam. Takze zakladem aby volnobezka dlouho vydržela je mit v poradku dekompresor aby se motor lehce roztacel zoz jsem ja nemel a to byl problém vždy jsem startoval na dvakrát a byl jsem liny to opravit. Na dekompresoru byla unavena pruzinka která ho tlaci do polohy aby při kompresy pootevrel vyfukovy ventil aby mohl uniknout tlak z valce jinak to starter proste neprotočí motor se zarazi a klouzne volnobezka a to je to nejhorsi protože se tre a obrusuje. Do dekomprecoru jsem dal novou pružinku z propisky a fungujeto motor se volne protaci. Po nastartovani se dekompresor odstředivou silou odkloni od ventilu a beha mimi neho a nepootvira jej. zkousel jsem snížit volnobezne otáčky pod 1000 otáček v tu chvili mi zacne chytat dekompresor o ventil takze funguje jak ma je to slyset na chodu motoru jak zacne klapat. Další dulezita věc motorka musí dobře startovat tzv. chytat na drc protaceni motoru volnoběžku také nadmerne zatezuje. Při montazi jsem srouby protahl závitovými ocky matice závitníky a přitom opadla spousta starého lepidla. Pote jsem zavity ocistil benzinem (odmastil) nanesl lepidlo zasrouboval a utahl. Davat lepidlo na kuzel klikove hridele se mi zda neopodstatnene je to presne opracovano i na rotoru alternatoru a sedi to perfektne na sobe jinak by nebyl potřeba stahovak. Zavit na klikove hrideli radne očistit ocelovym kartáčem to same matici odmastit benzinem nanest lepidlo a radnym klicem vzadnem pripade ne otevrenym to se smetou hrany matky nejlepe eskem dotáhnout docela silou nejlepe momentovym klicam ale ne takovou silou ze si strhnete matku.Pokud si někdo nevy rady rad poradim po telefonu 604511045.

findejs1310

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #136 kdy: Prosinec 25, 2014, 12:03:19 odpoledne »
Noooo tak to je slovo do pranice.
Ja jsem mel taky pocit ze na hrideli nebylo po lepidlu ani stopy.
Sice jsem tam trosku dal ale opravdu jen dve kapky.
Myslim ze lepidlo tomu neublizi ale hlavni je ten presny konus a klinek.
A ted kdyz jsem vymenil starickou Yuassu za motobatt tak to neni mozne aby volnobezka nezapadla jak ma.
Tocii jako blazen :D
S pozdravem Jura
« Poslední změna: Prosinec 25, 2014, 12:05:11 odpoledne od findejs1310 »

JIRKAOLO

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #137 kdy: Prosinec 25, 2014, 01:00:44 odpoledne »
Dik za odpověď a podle me jak volnobezka nezapadne uz se něco deje s pruzinkou která slzičky tlaci na roztaceci kolo při vypnuti motoru se musí ozvat typicke zachrceni volnoběžky která se stahne když uz na ni nepusobi odstrediva sila cau jirka.

Nora

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #138 kdy: Prosinec 26, 2014, 07:14:02 odpoledne »
Kovový zvuk volnoběžky je způsobený zpětným pohybem dotáčejícího se motoru, který již nemá sílu na překonání komprese a opačným směrem se aktivuje volnoběžka. Volnoběžka po nastartování motoru, kdy klika získá otáčky větší než jsou otáčky motoru, již není v záběru.

Použít pružinku z propisky nemusí být šťastné řešení, nevíš z jakého je použitého pružinového materiálu a zda časem a provozem v teplém motoru nezměkne.

JIRKAOLO

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #139 kdy: Prosinec 26, 2014, 08:49:17 odpoledne »
Noro mas naprostou pravdu presne timto spusobem odesla ta stara pruzinka alespoň si to myslim. Pruzinka z propisky ma zhruba stejny odpor jak ta puvodni kazdopadne by se nemelo nic stat maksimalne prestane dekompresor fungovat a to poznam. Jen nechapu jak to myslis ze klika ma vetsi otáčky nez motr asi mislis otáčky starteru to je mi jasne jak se klika roztoci slzičky volnoběžky se pritlaci ke stene alternatoru a oddali od roztáčecího kola starteru po vypnuti je pruzina opet vrati na roztaceci kolo a je pripravena ke startu je to tak cau j.

Nora

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #140 kdy: Prosinec 26, 2014, 08:59:40 odpoledne »
jj, napsal jsem to blbě. Jakmile klika získá větší otáčky než jsou otáčky volnoběžného kola, tak už nemůže dojít k uzamčení kamenů volnoběžky. Jakmile ale klika získá opačné otáčky, tak se i při vypnutém startéru kameny uzamknou a otočí startérem. Proto ten nehezký zvuk. Tento zvuk to získá i při předčasnému zapálení směsi, kdy se motor v podstatě zastaví a cukne zpět.

Nová originál pružinka dekompresoru stojí pák Kč, tak je lepší neexperimentovat dle mého názoru.

JIRKAOLO

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #141 kdy: Prosinec 26, 2014, 09:11:04 odpoledne »
Ja mam strikacku takze problém se spetnym razem nemam po vypnuti klicku nez se motor zastavi uz vstřiky nedavaji palivo kdezto karbec stále nasava volnoběžnou smes. A s pruzinkou se uvydi jeji vymena je otázkou hodky bud to pujde nebo sezenu orginal cau j.

Nora

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #142 kdy: Prosinec 26, 2014, 09:13:57 odpoledne »
Mnohokráte jsem to slyšel u IE, zejména při problémech s bohatostí.

JIRKAOLO

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #143 kdy: Prosinec 26, 2014, 09:20:39 odpoledne »
Je to mozne ale technicky to nechapu jedine ze by vstřiky ukapavali ale toto je spise problém diesel motoru s klasickym čerpadlem u komonrealu se to jiz nestava tak nevim.

Nora

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #144 kdy: Prosinec 27, 2014, 11:32:33 dopoledne »
Nic si z toho nedělej, technicky a ani logicky jsem ještě jednotku Sagem plně nepochopil ani já. Nejhorší co mohla Aprilia do motorky montovat...

JIRKAOLO

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #145 kdy: Prosinec 27, 2014, 11:45:03 dopoledne »
Ahoj sagem se pouziva docela hodne ve francouzkych vozech a ve francii je docela na spici samozrejme bosch je o necem jinem. S tou pruzinou mi to vrta v hlave tak jsem jednu dal varit do vody docela dlouho a furt stejna olej v motoru ma tak 70 stupnu tak uvydim j.

Nora

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #146 kdy: Prosinec 27, 2014, 12:01:58 odpoledne »
To se sice používá v hodně autech, ale tam alespoň komunikuje dle nějakého zažitého protokolu a komunikuje s kdejakou diagnostikou. V případě Pegasa je tomu ale jinak. Žádná diagnostika mimo tovární s ní plnohodnotně neumí spolupracovat. I přes to, že se mnohdy jednotka tváří, že je vše v pořádku, tak není. Dalším velkým problémem je, že Sagem nezveřejňuje technické parametry a informace svých výrobků. A to ani u vstřikovačů, pak nejsi schopný ani zvolit jinou variantu, protože se nemáš od čeho odpíchnout. Bosch, Hella ani Nippon takhle skrytou hru nehrají.

A Pegas s problémy se vstřikováním je až příliš...

JIRKAOLO

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #147 kdy: Prosinec 27, 2014, 01:35:29 odpoledne »
Zatím jezdi bez problemu 55000 ma za sebou az se to pokazi tak to budu muset opravit j.

Nora

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #148 kdy: Prosinec 27, 2014, 04:44:25 odpoledne »
Ono tě to potkat nemusí nikdy, není to o tom, že by se každé Pegaso IE dočkalo situace, kdy má problém s bohatostí. Některé jezdí bez sebemenších problémů až do smrti.

JIRKAOLO

  • Host
Re:Zase volnoběžka
« Odpověď #149 kdy: Prosinec 27, 2014, 07:57:53 odpoledne »
Az do smrti ridice nebo stroje nebo oba zaras? HA HA