Autor Téma: Výměna oleje - návody, rady..  (Přečteno 73750 krát)

speaker

  • Host
Re:Výměna oleje - návody, rady..
« Odpověď #30 kdy: Leden 28, 2014, 07:20:16 odpoledne »
WOKY: Určitě nemáš za co. Pár minut googlování a hned je o čem přemýšlet. Oleje, to je, jak tak koukám, alchymie. Proto je asi dobrý držet se rady výrobce, jelikož ten při vývoji motoru určitě špekuluje, co mu udělá nejlíp. A určitě se musí přistoupit i k tomu, že vývoj olejů jde kupředu.

jirihcb

  • Host
Re:Výměna oleje - návody, rady..
« Odpověď #31 kdy: Srpen 18, 2014, 04:09:40 odpoledne »
Ahoj mám Pegaso 650 rv: 98 Karburátor. Dotaz: Olej se leje jen do rámu Horní víčko nebo i do motoru z boku pravé strany plastovej šroub předem díky

Offline Raduz

  • Častý návštěvník
  • ***
  • Příspěvků: 456
  • Karma: 9
  • Každou stresovou situaci řeším jako pes:
Re:Výměna oleje - návody, rady..
« Odpověď #32 kdy: Srpen 18, 2014, 04:46:05 odpoledne »
do rámu

Offline Sat1

  • Registrovaný člen
  • *
  • Příspěvků: 43
  • Karma: 0
Re:Výměna oleje - návody, rady..
« Odpověď #33 kdy: Září 27, 2014, 08:57:13 odpoledne »
Zeptám se trochu blbě,  ale jaký je správný postup při kontrole oleje? Z manuálu jsem pochopil něco jako 10min jízda, chcípnout, znovu nastartovat na minutu apak měřit. Proč tedy nemerit rovnou po těch deseti minutách jízdy? Když jsme to takle měřil,  tak jsme měl tak tři cm nad max rysku. Je to ještě ten starší model 1996. Co do téhle starších modelů lejete 5W40, nebo raději 10w40? Diky

Offline Raduz

  • Častý návštěvník
  • ***
  • Příspěvků: 456
  • Karma: 9
  • Každou stresovou situaci řeším jako pes:
Re:Výměna oleje - návody, rady..
« Odpověď #34 kdy: Září 28, 2014, 09:25:15 dopoledne »
já dávám motul 10w50

dzonyy

  • Host
Re:Výměna oleje - návody, rady..
« Odpověď #35 kdy: Září 28, 2014, 09:44:49 odpoledne »
Ahoj, ono čo sa týka olejov do Modelov Pegasa je to dosť zložité. Je zaujímavé , že ROTAX a APRILIA, predpisujú rôzne oleje. Ak sa pozriem do manuálov pre motor ROTAX typ 655/95 (karburátor) a typ 655 EFI, je v manuále uvedené - odporúčaný olej 15W-40, špecifikácia podľa API SF, alebo SG. poprípade špecifikácia CCMC: G4 (táto šecifikácia je nahradená klasifikáciou ACEA). Nájsť takýto olej je skoro nemožné. No a keď si otvorím manuál od motorky Workshop manual vydaný Apriliou, a tam je uvedený olej: IP Superbike 4 5W-40, alebo AGIP 4T FORMULA RACING 5W-40. Začnem olejom IP - ten sa u nás kúpiť nedá, ale jeho špecifikácia je nasledovná API SJ, ACEA A3, JASO MA. Olej AGIP 4T FORMULA RACING 5W-40 má šecifikáciu API SJ, ACEA A3, JASO MA, JASO MA-2. Ani tento olej sa už kúpiť nedá, a bol nahradený olejom ENI (AGIP) I-RIDE APRILIA RACING 5W-40 so špecifikáciou API SL, ACEA A3, JASO MA, JASO MA2. Ono aby to nemohlo byť ešte komplikovanejšie, a bude sa človek držať mazacích plánov olejárskych gigantov (napr. CASTROL, SCHELL, TOTAL atď) oni odporúčajú motorový olej 10W-40 !!!!! (Schell Advance 4T Ultra 10W-40 (SM/MA2), Advance 4T AX7 10W-40 (SL/MA2), CASTROL POWER1 4T 10W-40 API SJ; JASO MA-2, ELF (TOTAL) MOTO 4 Road 10W-40). No je z toho riadny guláš, tak ako to dokážu len taliani. Ja som sa rozhodol pre ENI I-RIDE APRILIA RACING 5W-40, pretože sa najbližšie približuje tomu čo predpisuje výrobca a dá sa zohnať.

Offline Sat1

  • Registrovaný člen
  • *
  • Příspěvků: 43
  • Karma: 0
Re:Výměna oleje - návody, rady..
« Odpověď #36 kdy: Září 28, 2014, 11:14:50 odpoledne »
Dekuji za detailni, avsak trochu desivou odpoved. 5W se mi zda trochu ridky na stary motor, ktery ma uz sve vule. Kdyz to vemu selskym rozumem, neni vhodne zvolit stredni cestu 10W40?  :-\ Navic me trochu desi, ze neni 10W40, jako 10W40. Do byvale motorky (Yamaha YZF 750R) jsem lil motorex 10W40 a bylo. Tady u toho jednobuchu se ale trochu bojim, protoze si myslim, ze ten jeden pist je proste vic namahanej. Jeste si dovolim jednu doplnujici otazku. V manualu (ale pro model 97 - dal, pro starsi jsem nenalezl) je uvadeno mnozstvi oleje 2,2L - neni to trochu malo? Ta moje stara potvora sezrala pres tri a pul litru. Hlavne prosim pro postup mereni mnozstvi pro blbecky, u stare motorky jsem mel okynko kde to bylo hned krasne videt, tady moc nechapu jak to mazani a precerpavani oleje funguje. Z pegasa jsem oproti puvodnimu supermotu uplne nadsenej, tak bych ho hned nerad znicil chybou mazani.

Offline Sat1

  • Registrovaný člen
  • *
  • Příspěvků: 43
  • Karma: 0
Re:Výměna oleje - návody, rady..
« Odpověď #37 kdy: Září 28, 2014, 11:46:11 odpoledne »
Tak ted jsem jeste ze zvedavosti prosel jeden clanek o olejich a rozdil mezi 5W40, 10W40 a 15W40 je jen v pouzitelnosti pri nizsich teplotach, takze 5W40 snasi a maze lepe v mrazu nez 15W40. Odkaz kdyztak zde: http://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-automobilovych-motorovych-oleju
Je tam i hezka tabulka z ktere nejak tak vypliva, ze uplne idealni by byl olej 5W50, ktery snasi i vedro, ale v nasich podminkach to neni zase az tak hrozne. Takze v nasich podminkach, nejezdi-li clovek na snehu, nebo porad v nejvetsich tropech, tak se na nejake xWxx muzeme uplne vyprdnout a resit jen viskozitu danou tim SAE ktere je nejdulezitejsi. Sakra, prave jsem se docetl ze jezisek neexistuje, ja celou dobu resim oleje jen podle toho xW40.... :o

Offline Sat1

  • Registrovaný člen
  • *
  • Příspěvků: 43
  • Karma: 0
Re:Výměna oleje - návody, rady..
« Odpověď #38 kdy: Září 29, 2014, 12:31:31 dopoledne »
Jeste jsem prohledal par vyrobcu oleju a ti na pegaso do rv 2001 uvadeji tyto oleje:
Shell Advance 4T Ultra 10W-40 (SM/MA2) (170,-)
Shell Advance 4T AX7 10W-40 (SL/MA2) (150,-)
MOTUL 300V 4T Factory line 10W-40 (330,-)
Elf MOTO 4 Road 10W-40 (159,-)
a pak zminovany eni i-Ride Aprilia Racing 5W-40 (330,-)

Asi nejvic se mi zamlouva ten Shell Ultra, je tam zajimava cena a shellu proste nejak verim.

Nora

  • Host
Re:Výměna oleje - návody, rady..
« Odpověď #39 kdy: Září 29, 2014, 12:38:29 odpoledne »
v 99% případů používám 15W50 Mobil 1 RC4T

Jirka_S

  • Host
Re:Výměna oleje - návody, rady..
« Odpověď #40 kdy: Říjen 03, 2014, 09:15:54 odpoledne »
Celou dobu Castrol Power 1 10W-40, cca 2,2l, v současnosti najeto 71000km a po celou dobu bez jediného dolívání mezi výměnami, výměna každý rok na jaře, roční nájezd +-6000km a kupoval jsem ji před 10roky  v ČR. Kontrola hladiny (dle manuálu) po jízdě a odstátí cca 5-10min měrkou pouze zastrčenou do nádržky (nenašroubovanou). To je za mě snad vše podstatné.

Offline Jarda

  • Grafoman
  • ****
  • Příspěvků: 706
  • Karma: 15
  • "JEDU TAK ABYCH SE VŽDY VRÁTIL NA START"
Re:Výměna oleje - návody, rady..
« Odpověď #41 kdy: Listopad 06, 2014, 05:45:48 odpoledne »
Ahoj chlapci,
já používám Castrol Power 1 4t 10W-40,zrovna včera jsem ho měnil i s filtrem.
Najedu cca 5000-6000km/rok,najeto 81000km a žádný problém,mám pegáska 2001 i.e.
Ohledně výměny,zahřát,rozdělat vrchní víčko,povolit spodní šroub(pod motorem),šroub v rámu(u chladiče),nechat řádně vykapat,na pravé straně vyměnit filtr,zadělat šrouby,nalít cca 1,6l,protočit a dolít aby to mělo celkově 2,1-2,2l. Dodržovat rozmezí na měrce. Žádné odvzdušňování nedělám. Jarda

pitrison

  • Host
Re:Výměna oleje - návody, rady..
« Odpověď #42 kdy: Listopad 13, 2014, 07:26:25 odpoledne »
Zdravím kolegové. Dnes jsem měnil olej na svém Pegasu: vypuštění starého oleje jak z rámu (1,5 l), tak z vany motoru (0,7l), výměna filtru, šrouby na své místo a... Začal jsem nalévat nový olej a dle návodu jsem přestal, když tam bylo 1,5 litru. Olej v tuto chvíli dosahoval po špičku měrky, tak jsem tedy na doporučení několikrát protočil startérem bez zapalování, ale nic se nestalo, olej nezmizel. Proto prosím o radu, jakým způsobem docílit, aby stekl dál a já mohl dolít zbylých 0,7 litru? Možná by pomohlo na pár sekund nastartovat? To jsem zatím raději nezkoušel. Díky za radu  :-\

Nora

  • Host
Re:Výměna oleje - návody, rady..
« Odpověď #43 kdy: Listopad 13, 2014, 07:36:26 odpoledne »
Počkat než proteče k čerpadlu a pak po protočení si čerpadlo natáhne. Nebo vyndat filtr, vyšroubovat zpětný ventil a olej se dostane k čerpadlu okamžitě. Následně vše namontovat zpět.

pitrison

  • Host
Re:Výměna oleje - návody, rady..
« Odpověď #44 kdy: Listopad 16, 2014, 05:51:05 odpoledne »
Tak nakonec pomohlo na cca 10 sekund nastartovat motor. Olej klesl dolů a já mohl dolít zbytek, akorát co mě dost překvapilo, že se tam vešlo celkem 2,4 l a hladina teď dosahuje poloviny rysky měrky. Pravdou je, že když jsem vypouštěl starý olej, tak ho vyteklo také trochu víc, než předepsaných 2,2 l. Pegaso mě nepřestává udivovat  :)