Fórum pegasoclub.cz
Motorky => Pegaso 650 Cube a IE => Téma založeno: Jarda Říjen 04, 2014, 12:16:06 dopoledne
-
Ahoj pegasáci,potřeboval bych radu ohledně "chcípání" mého pegáska.
Mám pegaso 650ie 2001 a stává se mi že občas na volnoběh cca 1500ot. ale i na sytič cca 2000ot. se ozve takový divný zvuk a moto chcípne,vzápětí bez problému nastartuju a je to v poho. Zrovna tak když vypínám motor ať klíčkem nebo chcípákem tak se po doběhnutí motoru ozve také divný zvuk. Nevíte někdo co by to mohlo být? Rád uvítám každou radu. Jarda(mistr.jarda@seznam.cz)
-
Divný zvuk bude nejspíše volnoběžka. Doporučuji prohlédnout v jakém je stavu a případně vyměnit pružinku, která ji udržuje ''odemčenou''. Co se chcípání týče může mít několik příčin: Slabá jiskra na volnoběh, nesprávná směs paliva se vzduchem nebo vada v elektronice, bez proměření to bude hledání jehly v kupce sena.
-
Souhlas,jen by mě zajímalo co měřit?
-
Zkontrolovat jiskru, zmeřit obsah CO. Když bude vše ok, tak bych pokračoval přeměřením snímače otáček klikového hřídele a kontrolou na nečistoty a potenciometrem škrtící klapky. Pokud měření nic neprokáže žádné anomálie, tak kontrola osciloskopem.
-
Chlapi děkuji,zkusím se na to nějakým způsobem podívat,ještě se zeptám jestli někde najdu podrobný popis jak na tu volnoběžku.
-
Ahoj chlapi-"mechanici,opraváři,údržbáři",psal jsem sem ohledně problému(chcípání) s mým pegáskem a chci se jen zeptat na možná vyřešení částečně mého problém. Vzal jsem baterku do práce k elektrikářům kteří mi zjistili že je nabitá cca na 50%,přitom to docela i slušně startovalo. Takže mi ji nabili do plna a je po problému s chcípáním mého pegáska i po hodince kdy jsem ho nechal na volnoběh běžet. Je možné že to bylo tou baterkou? Díky za radu. Jarda
-
Cau jardo ja mam stejne pego ie 2001 mel jsem ten samy problém motor na volnobeh zhasinal vždy se mi zaprasil benzin z aeroboxu přes filtr vzduchu a motor zhasl. Byl jsem z toho nestastny. castecne pomohlo co nejvíce snížit volnobezne otáčky cca 1200min. definitivne jsem to vyresil po sezone kdy jsem delal ventily a zjistil ze saci ventily nemeli vuli tudíž se pootevirali ještě když pist vytlacel zhorele plyny a tan mi zaroven vyfoukl spet do sani pripravene palivo na nasati do motoru motor nasal jen vzduch a zhasl. po sestelovani ventilu toto uplne zmizelo. Mozna mas ten samy problém cau jirka.
-
Děkuji Jirko za radu,zkusím to prověřit. Jarda
-
JIRKAOLO: to zní trochu jako sci-fi...
-
Jarousi
A zkusil si odpojit baterku pri chodu motoru?
Podle me by mel spravne serizeny bezet i bez baterie.
Jura
Divne zvuky a chcipani.......volnobezka
-
Juro: nedoporučuji, většinou to nepřežije regulátor dobíjení.
-
Juro,když vidím co píše Nora tak tu baterii radši odpojovat nebudu.
Šlo mně hlavně o to jestli správně(dobře) nabitá baterie může mít vliv na problém o kterém jsem psal a to mi ještě nikdo z Vás nedokázal říci. Jarda
-
Noro to není scifi to je fakt u karburatoru se tato zavada nemůže vyskytnout protože motor nasava palivo rovnou z karbce při sani kdezto strikacka davkuje palivo do sacího potrubi při kompresy motoru a to ceka na nasati do valce takze přes utazene saci ventily se lehce vytlaci spet do filtru ja to několikrát vydel jak to pcikne a zhasne. Jo a jardo ja k vuli tomu koupil novou baterku nepomohlo.
-
Tak v tom případě Jirko si to nedokážu vysvětlit že mám(snad) po problému a moto "nechcípe".
Uvidím jak to bude do budoucna. Jarda
-
Ahoj Jardo
Nemusis to zkouset.chtel jsem ti tim rict ze baterkou to podle me
nemuze byt.Uz jsem slysel Pegaso ktere chcipalo po kovove raane.byla to volnobezka.a pokud mas chcipnuti spojeno s takovym kovovym zvukem asi bych necekal.mohlo by to prijit draho.mozna to ted vypada ze je to v pohode ale nejspis se to bude opakovat.
Navod na opravu tu je a stahovak mam k dispozici pokud by bylo potreba.
Neradno si s ni zahravat ???.
Jura
-
Ahoj Juro,
to je sice pěkné co mi nabízíš ale když jsem to nikdy nedělal tak nevím jestli bych to zvládnl,ikdyž hodně lidí píše že to nic není,ale nevím nevím. Mrknu na netu jak to vypadá a uvidím,každopádně děkuji za radu. Jarda
-
Jardo
Delal jsem to taky poprve.kurna jak jsem byl nervozni Kdyz jsem drzel kladivo a v navodu bylo napsano ze mam prastit sveho milacka do klikovky.....ani moc ani malo ;D
Ale opravdu to neni takova hruza.a navic my ctyricatnici neco dokazem Ne??m :D
Poprve to udelas se strachem a nakonec si otevres servis na vymenu volnobezek
;)
Jura
-
Juro,
zas takový optimismus s Tebou nesdílím,ikdyž jak říkám zas vyloženě "dřevo" také nejsem. Asi něco nastuduji,omrknu a možná do toho půjdu,ikdyž ten strach a respekt je na místě. My čtyřicátníci(husákovy děti ;D) si ale určitě nějakým způsobem poradíme,a když to nevyjde tak ......... . Jarda
-
Noro to není scifi to je fakt u karburatoru se tato zavada nemůže vyskytnout protože motor nasava palivo rovnou z karbce při sani kdezto strikacka davkuje palivo do sacího potrubi při kompresy motoru a to ceka na nasati do valce takze přes utazene saci ventily se lehce vytlaci spet do filtru ja to několikrát vydel jak to pcikne a zhasne. Jo a jardo ja k vuli tomu koupil novou baterku nepomohlo.
Vymýšlíš konspirační teorie. Časování ventilů má karbec i IE identické. U vstřikování je palivo vstříknuto těsně před otevřením sacího ventilu, ale ne při kompresi. Stačí se zamyslet nad principem čtyřtaktního motoru a musí ti to dojít. Pokud by palivo bylo vstříknuto již při kompresi do sacího ´kanálu, došlo by ke srážení rozprášeného paliva, to by mělo důsledky jako špatné využití potenciálu paliva, menší výkon, horší emise atd.
Pokud by to bylo způsobené tvou teorií o špatné ventilové vůli, tak by to dělalo při každém cyklu motoru, ne pouze náhodně. Aby se to projevilo, musel by mít ventil zaklepané sedlo a ventil téměř vždy otevřený.
Mrkni na kruhový diagram motoru Rotax
AA - sací otevřený
AC - sací zavřený
SA - výfukový otevřený
SC - výfukový zavřený
-
Je pravda ze to dělalo nepravidelne a pouze na volnobeh zalezi jestli to jardovy prska do sani jako to dělalo me kazdopadne to serizani ventilu vyresilo uz mi to nezhaslo 3 roky. A co se tyka vstriku spatne jsem to napsal je jasne ze rozprasene palivo musí byt vstriknuto tesne před otevrenim sacich ventilu cau jirka.
-
Mně to chcípalo jak na volnoběh tak i při vyšších otáčkách na sytič,je pravda že jsem měl mokro(vlhko) v sání,ale dnes opět nastartováno a ponecháno na volnoběh cca 30min a v poho. Dříve to chcíplo třeba už po 3-5min a teď nic. Chlapi,jsem z toho normálně "jelen" a to nekecám!!! Jarda
-
Třeba to opravdu bylo v elektrice uvydis pega jsou moc krasna ale nevyspitatelna ale za tu jizdu v sedle to za to stoji do nich občas nejakou tu kacku nasypat j.
-
For Jarda
Jarousi nic si z toho nedelej...Taky jsem byl parohacem :D
Jura
-
Cituji JirkuOLO ikdyz se to nesmiiii ;D ;D ;D Noro Šamane ;D ;D
... pega jsou moc krasna ale nevyspitatelna ale za tu jizdu v sedle to za to stoji do nich občas nejakou tu kacku nasypat j.....Ty vole to je pekne receno.....ne kazdy dokaze vymyslet chytrou vetu.
Chvalim a tleskam.
Jura
-
Ale jiri když jsi vzpomenu kolikrat jsem ji proklinal ale je to jedina zena které vse ale vse odpustim a navíc je VERNA a ma nejkrasnejsi ne zadek ale zvuk motoru strasne rad ho posloucham uvarim si kafe zapalim a posloucham jak prede kocenka j.
-
Dobrý Juro ;D ;D ;D,
už jsi v poho? Toto mám já už hodně dávno za sebou :) :) :) :) :).
-
Juro,ještě přemejšlím jak se k Tobě dostanu pro ten stahovák. Asi metrem jestli teda do těch tvejch "kotěhůlek" nějaké jede :) :) :). Jarda
-
Jirko,
já tomu sice nevěřím ale zatím mi nic jiného nezbývá,jó pégo je nádherný stroj,jen si myslím že né vždy doceněný. Jarda
-
Jardooo Ja ti dam kotehulky ;D
Vrazim to do krabicky a mrsknu to na DHL nebo Postu. Kdyz mohu toz pomohu.
Zacalujes akorat cestu zpet. No problem
Jura
Budu se radej nazyvat FIN at vim ktera zprava je pro koho. ;D ;D ;D ;D
-
Ha,ha,ha,
Juro dobrá,beru na vědomí,já se mrknu ještě v "ústavu"(práci) jelikož tam máme skoro všechno a když nic neobjevím tak až to bude aktuální(počítám cca 3/15-4/15) ozvu se. Jarda
-
Ha,ha,ha,
Juro dobrá,beru na vědomí,já se mrknu ještě v "ústavu"(práci) jelikož tam máme skoro všechno a když nic neobjevím tak až to bude aktuální(počítám cca 3/15-4/15) ozvu se. Jarda
OK
Fin
-
Cituji JirkuOLO ikdyz se to nesmiiii ;D ;D ;D Noro Šamane ;D ;D
... pega jsou moc krasna ale nevyspitatelna ale za tu jizdu v sedle to za to stoji do nich občas nejakou tu kacku nasypat j.....Ty vole to je pekne receno.....ne kazdy dokaze vymyslet chytrou vetu.
Chvalim a tleskam.
Jura
Citovat se může, jen je zbytečné citovat následující příspěvek. Což se tady nestalo. A pokud se stane, tak nikomu se hlava trhat nebude. Je to jen opatření proti zbytečnému prodlužování vláken.
-
Tak to mi spadl kaamen ze srdce ;)
Ale cim delsi vlakno tim vic GOGO.
JF
-
Ahoj chlapáci,
asi nejsem normální ale dnes jsem se byl na svém pegásku projet(cca10km),málem jsem to na sněhu sice položil ale ustál jsem to,mašinka šlape dá se říci dobře,po návratu jsem ji nechal asi 30min pěkně bublat a žádné chcípnutí-držela krásně volnoběh,jen asi ta volnoběžka bude třeba vyměnit. Jarda
-
Ahoj Jardo
Nejsi ;D
-
Dík Juro,
taky si to myslím :) :) :) :),bohužel i moje manželka :o :o :o :o!!! Jarda
-
Zdar draci.Mám pego 2002 i.e a taky mě na volnoběh chcípe a potom nemužu nastartovat >:( motor točí ale nic. připadá mě to jakoby tam nešel benzín ale po zapnutí klíčku je čerpadlo slišet. Ventyli sou seřízený. Když to nechám chvilku stát tak to naskočí a jede jak má. Nevíte když to má řidící jedntku jestli by pomohla náká diagnostika a nebo pokud by dodělávala baterka že by na volnoběh byla slabá jiskra. Nevím nevím nic už mě nenapadá :-\
-
neudela se v nadrzi podtlak, ze by tam ten benzin opravdu nesel? Nebo zaneseny palivovy filtr, jestli tam je.
-
To čerpadlo dokaže tlačit přes 5 bar, a i kdyby byl v nadrži podtlak tak je to uzavřenej okruh. Čerpadlo to tlačí zpět do nadrže přes regulator tlaku. Já demontoval vstřiky a otočil je do 3l slenice a zkoušel jak rozprašují. Asi dobře :) na volnoběh mi to chcipalo když sem to nedavno složil, zvedl sem decentně volnoběh a přikrůtil směsy na jednotce a je klid :)
-
Zdravím všechny příznivce, fandy a všechny ty co sedlají Italskou krásku zvanou Aprilie Pegaso. Sám jsem si pořídil tento stroj v loňském roce a to model 650 i.e r.v. 2002. A jak si tak tady pročítám toto fórum co mě tak asi čeká, narazím na toto téma ,,Chcípání na volnoběh". Tento problém mě také potkal. Stalo se mi, že pego si předlo na volnoběh a jakmile jsem chtěl přidat plyn prd a chcíplo to - i zahřáté. Jednou se mi stalo na vyjížďce, že jsem na křižovatce vymáčkl spojku a nic - byl klid, pego si projelo křižovatku pěkně tiše bez motoru. Následný start je možný až se sytičem. Jinak jezdí fajn, jen ten volnoběh... Pro jistotu jsem poté přidával do křižovatek kousek sytiče a dobrý, ale to asi nebude řešení. Jinak co jsem ho koupil, vyměnil jsem olej, filtr oleje, vzduchu a dal jsem novou svíčku po té co se objevilo první chcípnutí. Maličko mě zarazilo začernění svíčky... Jo a taky jsem začal tankovat 100 oktan. Teď jsem si dal stroj do dílny, že si ho začnu šlechtit na novou sezonu a jen tak ze zvědavosti jsem do ní strčil baterku, kterou jsem na podzim vyndal a nabil. Ještě jsem pro klid duše baterku před startem protáhnul přes nabíječku. O baterce nic nevím jak je stará atd, ale chytlo to hned - na sytič. Nechal jsem ji chvilku klapat a jak se pomalu začala zvedat ručička teploty, začal jsem pomalu stahovat sytič a najednou mi to chcíplo. Nastartovat to šlo s těží i na plný sytič. Takže nepomohl ani zimní spánek a odpočinek... :-) Čtu tady o podobných problémech, ale konkrétní odpověď co by to mohlo dělat... Baterka, benzín, ta prokletá volnoběžka??? Díky za radu, zdraví vás všechny nováček z Krkonoš :-)
-
Z Krkonoš?
Martine nejsi to náhodou ty kterej jel s námi(Jarda,Peťan) na podzim orienťák z Jilemnice kterého jsme defacto překecali na pumpě v Jilemnici?
Jarda
-
Čus kámo :D Jo jo jsem to já, konečně jsem se dostal k tomu přihlásit se tady k vám do té rodiny :-) Vlastně mě k tomu dohnal ten problém s tím chcípáním, trápí mě to a četl jsem, že tebe to taky potkalo a jak jsi to vyřešil?
-
Martine,
určitě jsi to tady všechno pročetl a jsi z toho "chytrej"
Jak jsem to tady psal,já hodil baterku na nabíječku a pak jsem měl po problému,sice mi to připadá nějaké divné ale opravdu jsem měl po problému.
Měl jsem aj demontovanou volnoběžku(vypadala dobře),aj jsem zkontroloval ventily(také v pořádku).
Je pravda že když mi to "chcíplo" tak to natočit šlo hned bez problému.
Co vzd.filtr(airbox)? Když to chcípne nestřílí to do airboxu?
Jarda
-
Ahoj
Ja se vam kluci nechci michat do strikacek ale me to pripada ze mas bohatou smes neboli malo vzduchu
v kombinaci s nizkyma volnobeznyma otackama a unavenou pruzinkou dekompresoru to muze byt pricina.Co Jarousi? Co myslis?
Jura
-
Jako Jiříku já co myslím??
S tou bohatší směsí by také mohl býti problém,to má Jiřík pravdu,
ta pružinka jestli má vliv na "chcípání"-s tím bych asi byl opatrnej,to se mi nezdá.
Jarda
-
A zkoušel jsi "chybové kódy" jestli to něco neukáže?
Jarda
-
A co toto?
Jarda
http://www.pegasoclub.cz/forum/index.php?topic=10239.msg11005#msg11005
-
Mrknu na svíčku, ta napoví pokud jde o směs. Je fakt, že ta co tam byla po předchozím majiteli byla mírně okouřená... Máte někdo zkušenost jak ladit stříkačku? Předpokládám, že bez diagnostiky toho asi moc naladit nejde...
Baterku můžu vyzkoušet z jiného stroje, ale to mi trošku nehraje neřeknu kdyby jsi dal Jardo baterku novou a pak bylo vše ok, ale že by pomohlo jen nabití, i když kdo ví....
Do airboxu to nestřílí, jen to cvakne asi stejně jako tobě u volnoběžky. Ale to bude asi tím šokem ze chcípnutí (doufám).
-
Jdu studovat další poznatky, ale nějak nenacházím řešení...
Díky za rady Jardo, ale diagnostiku nemám a kontrolka vstřikování je ok....
-
Ahoj chlape ;)
Mě to taky blblo. Jukni na těsnost manžet od klapek, případně dotáhni ty sponky. Až pojedeš někdy na vyjížďku a bude motka ohřátá, zastav a pohraj si s volnoběhem. Stáhni ho dolů a pozvolna přidávej. Ustálil jsem je těsně pod 1500 a od té doby v poho. Doufám,že to tak zůstane. ;D ;D
Když jsem se díval na svíci(mám iridiovou) je krasně cihlová.
Třeba ti to pomůže. Já dělal volnoběžku, ventily, klapky vyčištěné, vstřkovače a stejně to blblo. Po tomhle pohoda.
-
Jo,jo,jo,
pamatuju jak mi o tom Marián(remi700) povídal co všechno že dělal.
Jak myslíš Martine že máš kontrolku v pořádku?
Jarda
-
Jsem o tom tady už taky četl (remi700), sponky jsem přešel, vyčistím ještě konektory a uvidí se. Jen jestli mě napíšeš jakou tam máš svíčku? Ta moje (NGK DR8EB) se pořád černí a jak píšeš správná barva je cihlová. Chystám se do místního motocentra kde jsou zkušení borci a tak to poladíme tam. (bohatost atd..)
Jardo kontrolka funguje tak, že po zapnutí klíčku svítí , po nastartování zhasne a rozsvítí se zase až po vypnutí motoru. Během jízdy a běhu motoru se nerozsvítí, což si myslím že je v pořádku. Dám pak vědět až se to píchne na diagnostiku.
A jinak pánové mimo toto téma, moto už se celkově ladí na jaro, dneska jsem si dal přelakovat masku, má dorazit nová řetězovaka, v hlavě mám pár vychytávek a hlavně už se těším až jí projedu! 8)
-
Ahoj.
Ta kontrolka je v cajku.
Svíčku ti povim až v pondělí, jsem v trapu a nepamatuju si přesně označení. Abych nekecal... Koupil jsem ji myslim na motoretezy. cz.
Jooo, už bych taky vyjel :-(
-
Zdar chlapáci, vidím že se tu šteluje stříkačka. Já to ladím tak, že mrknu na svičku a když je moc černá, tak na řídící jednotce uberu o půl otáčku, ujedu tak 50 km zase mrknu a dostal jsem se tady viz foto. Jo a podud se mi žhaví svody a svička je našedlá, tak zas trošku přidám.
(http://s22.postimg.org/m65hx35wd/12459924_1535888356725576_1049510924_n.jpg) (http://postimg.org/image/m65hx35wd/)
-
Martine,
s tou kontrolkou jsem to myslel jinak,
nespouštět motor,vyřaďit na neutrál,zapnout zapalování,
zapnout vypínač motoru na řidítkách do polohy ON(RUN),
pak se musí zkratovat dva kontakty centrální elektrické jednotky na 12s pro aktivaci servisního režimu.
Při aktivaci servisního režimu bude diagnostické varovné světlo vstřikování
umístěné na palubní desce blikat po dobu pěti sekund
Poznámka:
Každá porucha kódu se skládá z 2 číslic.
Kód závady odpovídá blikání kontrolky vstřikování:
Příklad: kód chyby 53 = 5 x dlouhé + 3 x krátké blikání.
V případě více chybových kódů současně zůstane kontrolka na dobu 3 sekund
vypnutá a následně začne vyblikávat další chybový kód.
A pak někde(net) najít seznam chybových kódů a třeba ti to něco ukáže,někde jsem to měl ale přesně nevím kde,zkusím najít.
Vojto,
vysvětli mi "na řídící jednotce uberu o půl otáčku" abych byl o trochu chytřejší a byl ve obraze!
Jarda
-
Jardo, vedle hadičky podtlaku je potenciometr, kterým se nastavuje bohatost směsi, je tam i vyznačeno kterým směrem přidáváš a kterým ubíráš.
-
Jo a ty chybové kódy jsou v manuálu
-
No moment Vojto, pokud vim, tak jediny potenciometr je primo na ridici jednotce a podle dostupnych informaci slouzi pouze a jenom pro nastaveni bohatosti pri volnobehu a na jiny jizdni rezim nema vubec zadny vliv. Nebo to tak neni? Nebo je jinde jeste jiny potenciometr?
-
Doufám Martine že ti diagnostika elektroniky mailem došla.
Vojto aj gammare,
prosím trochu "polopaticky" ať to pochopím pořádně.
Dikes,Jarda
-
nene, meni se tim cela krivka. jen v manualu se pise ze se nastavuje obsah CO pri volnobehu, ale tim nastavis cely prubeh. mam to overeny, menil sem tam hromadu veci a pokazde mi to smes rozhodilo, tak sem ji musel upravit.
-
Ahoj pánové
Jardo díky, chybové kódy mě došly, někdy na to mrknu...
Vojta mě potěšil, konečně někdo kdo napsal udělal jsem tohle a funguje to a má to asi i logiku. Svíčka co nafotil je taková jaká má být. To ladění směsi jde udělat asi i bez diagnostiky jak píše Vojta, našel jsem to hned (pod sedlem řídící jednotka, k tomu vede kabeláž a hadička a vedle ní krásně označené štelování). Vojta má u mě palec nahoru a Jarda samo sebou taky :-)
-
Také chlapci děkuji,opět jsem o něco chytřejší.
Jarda
-
Super, taktéž dík. Třeba se to bude hodit, kdyby to zase pozlobilo.
Jinat ta svíčka je NGK, DR8EIX. Omlouvám se, ale včera jsem byl na technické s autem a uplně mi to vypadlo ???
-
Ještě jeden poznatek ode mně,
borec přes motory mi doporučil tuto svíčku: DENSO X2 4ESR-U.
Mám ji tam a v poho.
Jarda
-
Borci, mám tam tohle: BRISK - Platin(BR12YP) a uplně v pohodě. je to ta na fotce, co jsem vkládal. A je na 16 klíč a udělal sem si takovej bazmek, že ji vyndám bez sundávání čehokoliv za pul minuty.
-
Jardo a máš tu svíčku taky vybarvenou jako Vojta pěkně cihlově? Já už mám jasno, mám bohatší směs a proto ta černější svíce a to chcípání na volnoběh v momentě když chci přidat plyn. Nestíhalo to a pak to i hůř chytalo... Jo a dostat svíčku ven, tak to je fakt špek a chápu Vojtu za udělátko, taky o něčem přemýšlím :-)
-
ona ta barva je cihlova, kdyz se vypaluje svicka, tzn. ze mas po startu bohatsi smes a tak se vzdy osazi,ocerni a pri jizde jak se zvedne teplota tak se opali, ta fotka je z dob lazeni, ted kdyz sem se dival, je skoro bez barvy jen lehce do hneda. to cerveny, cihlove zabarveni byvalo hlavne u olovnatych benzinu.
-
Já sice nic sundávat nemusím ale za 30s ji prostě nevyndám ať dělám co dělám!!
Teď si trochu pohrávám s tou bohatostí tak uvidím,taky jsem ji měl více černější než by mělo býti ale po včerejší úpravě se to blíží té pěkné hnědější barvě,chce to čas a trochu si s tím pohrát.
Jarda
-
Tak dobře, natáhnu to na minutu :)
-
Tak tomu už věřím,to už jsi na tom stejně jako já :) :) :) :) :) :) :)
Jarda
-
ahoj chlapi, nebylo by foto toho udělátka na svíčku ? ja se to chystám nejak vyrobit ale zatim nevim jak, tak by inspirace pomohla....
-
(http://s15.postimg.org/boakqipk7/IMG_20160319_214259.jpg) (http://postimg.org/image/boakqipk7/)
(http://s15.postimg.org/5m2y01147/IMG_20160319_214314.jpg) (http://postimg.org/image/5m2y01147/)
-
Diky za za foto, nápad jsem mel podobnej , ale nebbyl jsem si jistej, jestli se to tam vejde. Zkusim vyrobit ,
-
ahoj chlapi, někde jsem tu cet o chybovych kodech. Nemuzetete mi nekdo poslat jak se na ne dostanu a co je co ? Dík
-
Máš to v manualu I.E. v sekci ke stažení
-
Šális,
už jsi to našel?,myslím ty chybové kódy.
Jarda
-
Našel jsem prd.... manual stazenej mam , ale anglicky neumim ani koukat, neměl by ste to nekdo česky ???
-
ahoj...
dlouho jsem tu nebyl ale chci se podelit o výsledek mého chcipani pega, protože to mozna nekomu pomuze. Takze : mě to chcipalo většinou při volnobehu nebo při dojizdeni k necemu bez plynu.
Zavada : zoxidovany jeden z kontaktu od regulatoru napeti. jevi se to jako hovadina ale vede to do ridici jednotky a ta muze dat povel čemukoli.
Sel jsem jako vul kontakt po kontaktu s ohmmetrem az jsem na jednom kontaktu nameril 300 ohmu(před a za kontaktem) . opravil jsem to a posledních 1000 km bez problemu. Doufam ze to nezacne jelikož mizim směr chorvatsko. ......
-
ahoj.Pego 2001 i.e na volnoběh chcípe a už to vzdávám.Motor komplet naladěn,kontrola střiku,nové pal.čerpadlo včetně filtru,nová svíčka a baterie.Dvakrát v motoservise bez výsledku >:( Penize jen tečou a od koupě loni v léte najeto 127km.Pego de nastartovat celkem slušně ale na stříkačku to není zas takovej veletrh.Do 50-60km to normálně jede,dobrá akcelerace( lepší jak u karbecu a ten mám dobře naladěnej 8))žádný chcípání na volnoběh a pak to příjde. Dojedu na křižovatku,pustím plyn a ticho.Startuju a nic po cca 15-20 min.to ztěží naskočí a jedu tak 10km a to stejný pořád dokola.Nenapadá vás tady někoho co to muže dělat.Po neděli proto jedu do servisu a spravený to není ze slovy taloš ze vstřikama pohroma raděj si to odvez :-[ Mě už napadá jediný že se snad přehřívá něco v elekt. protože všechno co je okolo je vyměněný. Za všechny poznatky předem děkuji.
-
Ahoj. Měl jsem to taky, né tak hrozně, ale chcípala.
Až pojedeš a bude zahřáta, pokus znova poladit volnoběh tím kolečkem. Stáhni otáčky a pomaloučku přidávej, pomalu. Nechal jsem je na cca1500. Je to trochu víc, ale už mi to nechcíplo.
Třeba to pomůž ;-)
-
Pravdepodobne nejaký snímač. Na aute to zvykne robiť snímač otáčiek. Ak máš lambdu skusiť ju odpojiť či sa to zlepší. Neviem aká diagnostika je na moto ale dobre by padol niekto s osciloskopom.
-
Čau za příspěvky děkuji. Jak to dovezu tak pudu drát po drátu atd. Pokud se to podaří vyřešit tak se o poznatky podělim ovšem nic si nenamlouvám ale sou to počiny zoufalství.
-
Ahoj Pegasáci problém z věčným chcípáním patrně vyřešen. Totálně klekla volnoběžka :-[ ale tím pádem se ukázalo že byla tak hrozně ošmelcovaná že motor byl plný špon :-\Ty se nahromadili kde jinde než na snímači otáček.Po výměně volnoběžky a vyčištění motoru zatím nechcípe.Potřebuji poradit z řídicí jednotkou.Při zapnutým klíčku nesvití ten vstřik na panelu a nejde ukazatel teploty,budík proměřen je v pořádku.Ztáhl sem si manuál ale neni v češtině a su ztoho jelen.Na vrakáču se dá pořídit jiná za cca 4000kč ale prej ty závady dou vyčíst problikáním.Poradte jak.
-
Ahoj Pegasáci problém z věčným chcípáním patrně vyřešen. Totálně klekla volnoběžka :-[ ale tím pádem se ukázalo že byla tak hrozně ošmelcovaná že motor byl plný špon :-\Ty se nahromadili kde jinde než na snímači otáček.Po výměně volnoběžky a vyčištění motoru zatím nechcípe.Potřebuji poradit z řídicí jednotkou.Při zapnutým klíčku nesvití ten vstřik na panelu a nejde ukazatel teploty,budík proměřen je v pořádku.Ztáhl sem si manuál ale neni v češtině a su ztoho jelen.Na vrakáču se dá pořídit jiná za cca 4000kč ale prej ty závady dou vyčíst problikáním.Poradte jak.
Když jsem ještě měl pegásko tak jestli dobře pamatuji tak pod sedlem je "zásuvka diagnostiky" kde stačí proklemovat drátkem dvě zdířky na přesně 12s a mohlo by ti to problém vyřešit.
Když budeš hledat už se to tady řešilo tak budeš OK,opravdu se mi to nechce hledat,hledej sám,kdysi jsem to také řešil.
Jarda
-
Ještě jednou pro dragona,
"nespouštět motor,vyřaďit na neutrál,zapnout zapalování,
zapnout vypínač motoru na řidítkách do polohy ON(RUN),
pak se musí zkratovat dva kontakty centrální elektrické jednotky na 12s pro aktivaci servisního režimu.
Při aktivaci servisního režimu bude diagnostické varovné světlo vstřikování
umístěné na palubní desce blikat po dobu pěti sekund
Poznámka:
Každá porucha kódu se skládá z 2 číslic.
Kód závady odpovídá blikání kontrolky vstřikování:
Příklad: kód chyby 53 = 5 x dlouhé + 3 x krátké blikání.
V případě více chybových kódů současně zůstane kontrolka na dobu 3 sekund
vypnutá a následně začne vyblikávat další chybový kód.
A pak někde(net) najít seznam chybových kódů a třeba ti to něco ukáže"
-
Velké dík. Todle přesně sem potřeboval. Ono se řekne vyblikat ale jak to rozchodit.Jak to dopadlo dám vědět.
-
Zdar chlapi, jedno doplnění k režimu diagnostiky, pokud chceš chyby vymazat musíš z režimu vyjet, stejně jako jsi se tam dostal, tj. po vyblikání všech chyb na 12 sec opět propojit dva piny konektoru. Kontrolka zabliká až to bude potvrzeno, pak vypnout - zapnout zapalování a startovat. :)
-
zdravim všechny , mě to prostě vyblikat nejde. 12s podržim , ale vubec nic se neděje - nereaguje. Asi je něco rozbitý... ale co ???
-
Zdarec
Propojuji se kontakty 1 a 3.
Ten cas 12s je velmi dulezitej.....pokud to neni presne tak se nikam nedostanes.
Jura
-
Jo čas dobrém ty kontakty taky ale nedela to vůbec nic
-
žárovku máš dobrou?
-
no právě , žárovka svítí pořád.
-
Změř na pinech napětí, mělo by tam být cca 5V a ještě zkus jinej čas, třeba 13,14 sec.
Já to nijak nestopuju, vrazím tam vodič a počítám cca do 15 a pokaždý se trefím, myslím že je tam nejaká tolerance.