Autor Téma: Seknutý startér  (Přečteno 13564 krát)

jirkadanhel

  • Host
Seknutý startér
« kdy: Září 22, 2017, 07:27:03 dopoledne »
Zdravím všechny. Stal se mi takový problém. Nešlo mi nastartovat moje Pego - baterka K.O. Baterku jsem vyhodil a koupil novou. Problém je v tom, že když jsem napojoval tu novou, tak mi to samovolně začalo startovat i při vypnutém klíčku a vypnutém chcípáku. V čem by mohl být zakopaný pes??? :o

Offline Matej.sagat

  • Registrovaný člen
  • *
  • Příspěvků: 46
  • Karma: 0
Re:Seknutý startér
« Odpověď #1 kdy: Září 22, 2017, 12:23:42 odpoledne »
Pes je zakopaný v sepnutém startovacím relé (pod nádrží, z levé strany připevněné k rámu).
Otázkou je, proč je sepnuté.. :/ :)

jirkadanhel

  • Host
Re:Seknutý startér
« Odpověď #2 kdy: Září 22, 2017, 02:49:17 odpoledne »
Takže to znamená sundat nádrž a to relé zkontrolovat.

Offline Matej.sagat

  • Registrovaný člen
  • *
  • Příspěvků: 46
  • Karma: 0
Re:Seknutý startér
« Odpověď #3 kdy: Září 22, 2017, 03:02:04 odpoledne »
Moc fanda do elektriky nejsem, ale logicky mi z toho plyne pouze to, že je relé sepnuté.
Jak píšeš, shodit nádrž (umím to už za cca 2 minuty :D ), vzít do ruky voltmetr jít po kabelech..
Jediné co mě napadá, proč může být sepnuté pořád je to, že máš "řídící" vodič od řídíitek nějakou náhodou spojený s tlustým kabelem vedoucím od relé ke startéru..
V této cestě zrovna nic jiného není: - akumulátor - relé s řídícím kabelem od řídítek - startér

Jinde chyba snad ani být nemůže..

jirkadanhel

  • Host
Re:Seknutý startér
« Odpověď #4 kdy: Září 22, 2017, 06:30:37 odpoledne »
Díky za tipy. Rozeberu a pak dám vědět co to bylo. Jen by mě zajímalo to sundání nádrže za 2 minuty, protože člověk musí být u téhle motorky tak trochu kouzelník  :-\ ;D

Offline Matej.sagat

  • Registrovaný člen
  • *
  • Příspěvků: 46
  • Karma: 0
Re:Seknutý startér
« Odpověď #5 kdy: Září 22, 2017, 06:46:58 odpoledne »
Akušroubovák do ruky a jedeš:
- 2 šrouby na úrovni řídítek (drží plast kolem budíků k nádrži)
- 2 šrouby na každé straně
- 1 šroub pod sedlem (který tam nevozím :) )

- Zavřeš kohout nádrže, trochu ji popozvedneš, kombinačkama zmáčknout a poposunout sponu hadice
- Sundáš hadici z kohoutu rukou
- Vytáhneš nádrž pohybem dozadu a nahoru

To celé fakt za 2 minuty, když to děláš už po dvacáté.. :D

jirkadanhel

  • Host
Re:Seknutý startér
« Odpověď #6 kdy: Říjen 18, 2017, 01:42:06 odpoledne »
Takže jsem se na to konečně dostal. Byly slepené kontakty v cívce (relé) startéru. Povedlo se mi to dočasně opravit - vyměněná měděná destička, která spojuje kontakty při startu. Je to ale dočasné řešení. Budu muset stejně koupit nové relé, nebo alespoň požité, nebo by mi stačilo jenom víčko s kontakty. Kdyby někdo měl, tak koupím.  ;)

Offline Přema

  • Registrovaný člen
  • *
  • Příspěvků: 7
  • Karma: 0
Re:Seknutý startér
« Odpověď #7 kdy: Říjen 19, 2017, 02:42:35 odpoledne »

jirkadanhel

  • Host
Re:Seknutý startér
« Odpověď #8 kdy: Listopad 07, 2017, 07:15:17 dopoledne »
To originální relé co tam mám, má 50A. Může tam být třeba 100A nebo 200A?

Offline Přema

  • Registrovaný člen
  • *
  • Příspěvků: 7
  • Karma: 0
Re:Seknutý startér
« Odpověď #9 kdy: Listopad 08, 2017, 04:59:50 dopoledne »
Startovací proud akumulátoru je kolem 150A. Neříkám,že tam teče pořád tolik, ale silnějšího relé bych se rozhodně nebál  ;D