Fórum pegasoclub.cz
Motorky => Pegaso 650 Cube a IE => Téma založeno: milánek Červenec 15, 2008, 08:22:10 dopoledne
-
ahoj s pomerene chabym vysledkem se pokousim seridit karburatory aby to nezralo jak tank - zajima mne jaky mate kdo nastaveni a kolik to cca zere - staci strucne po bodech
a) kolik otacek na sroubkach bohatosti (doporuceni sepohybuje mnezi 2-4,5:-) )
b)jaka poloha jehly (je tam 5 zarezu - standart je druha z vrchu )
c)vyska hladiny (mereno vuci delici dovine v miste obdelnikoveho nalitku pri karburatorech v obou smerech ve vodovaze
d)kolik to pri to nastaveni zere
Post edited by: milánek, at: 2008/07/15 08:23
-
Mám jehlu pušt?nou na poslední zá?ez(aby byla co nejníže),šroubky na dv? a ?tvrt otá?ky povolené,p?i jízd? se snažím mít provozní otá?ky do 4000.P?i jízd? se zatížení dv?ma osobami je spot?eba kolem 7 l/100km.P?i jízd? se mi taky samovoln? pootevíral syti?,tak ho mám zajišt?ný gumi?kou.M?nil jsem taky popraskané membrány v karburátorech.Nevím,co z toho zabralo,ale o proti p?vodní spot?eb? 8,5-10 l je tu ur?ité zlepšení;)
-
to je porad naprosto neprijatelna spotreba :-) a jezdit do 4000 to musi byt za trest - pri \\"klidne\\" jizde kolem 100ky v 1nom. to ma zrat cca 5,5 pri \\"strelbe po okreskach tak 6,2 max . mne to zralo presne to co pisu a kamosum taky ale jednomu tozralo porad 6,8 - pak sme zkouseli jaky mam nastaveni karbecu ja a porovnavali to s jeho a pozpetne montazi to zere jemu 5,5 a mne 6,8 :-)) - vymena karbecu je skoro jista :-/
no nic po dalsich par dnech laborovani mam dalsi poznatky - pri postupnym stahovani bohatosti roste pocitovej nabeh motoru ale zvetsuje se dira mezi 4000-5000 - pod 2 ot uz to pri podtoceni proprskava do vyfuku (moc chudy ) hodne pomohlo stahnout o 3mm hladiny a vratit zpatky overene nastaveni 4,5ot -hladiny ted jsou presne na spodni hrane delidi roviny u toho obdelnikovyho nalitku ve stredu karbecu (ve vodorovne poloze )
nejvetsi problem :
valecek sitice se za urcitych okolnosti vzpricuje v dutine karbecu !! a potom misto dosednuti povyleze ten navadeci ctvrtkruh s lankem a valecek neni dokonele zatlaceny a utesneny !!!!- je potreba vypilovat malinkou navadeni podlozku aby lanko vedlo presne v ose tahla a za nej je jeste potrebe dat kousek strediciho valecku (udelal semho z kousku vzduchotechnicky hadice 4/2mm a pritlacuju to jednou malinkou pruzinkou aby tahlo vedlo vzdy co nejvic v ose + jsem pojistil stahovaci paskou ten navadeni ctvrtkruh aby nemohl povylizat a cela vaha pruziny sla na dosednuti valecku
- vysledek se zda uspokojivy nemam uz cas vyjezdit celou nadrz v so odjizdim do makedonie - uprimne pegaso je nejvetsi mrdka jaka se mi kdy dostala do sparu- ja mam pomerne bohaty zkusenosti s motorkama dobre vybavenou dilnu a spoustu casu a mam s tim co delat - uprimne lituju vsechny kluky co se s timhle preudo vytvorem musi babrat nekde pred panelakem
-
P?esn? tak! I já jsem siln? znechucenej spot?ebou i p?ístupností (oprav). Motorka se mi vcelku líbí,jízdní vlastnosti jsou skv?lé,ale za tuto provozní cenu? Hodn? siln? uvažuju o prodeji. Nezlobte se ostatní na mne,ale soudruzi od rotaxu ud?lali asi chybu!
-
Nevím co proti pegu máte, bu? mám motorku jako koní?e!!!! a spot?ebu ne?eším, mi to žere prum?r 7 l... a nebo mám motorku na dení provoz do práce (to sis m?l koupit skutra a nemusel jsi bre?et že ti to moc žere).Osobn? mám letos najeto n?co p?es 6500km a zatím jezdím. Motor má najeto 46000km a zatím ok (jak kdy):woohoo:
-
no ja mam motorku jako konicek i otroka - mam lretos 5200km a ted dam behem 14dnu dalsich 5000 - rocni najezd 15-20tis - jestli za sezonu utratim o 5000min za benzin je sakra znat - notabene kdyz jezdim v bande kde pri stejnym tempu dalsi 2 pegasa vyjedou 2 nadrze a ja skoro 3 ! :-///
-
Zdarec!
Mám problém s karbecema.:-( Pot?eboval bych jestli n?kdo neví jaké je základní nastavení klapek v kaburátech. Nebo jestli jsou prost? na \\"nule\\" a potom volnob?ch štelujete šroubem bohatosti a volnob?hu.A ješt? jednu radu: na co je teda ten bazmeg v té hadi?ce jak zlobí p?i startování když je
ko.:dry: Dík!
-
Ten \\"bazmeg\\" slouží k vypoušt?ní benzínu z plovákových komor, nap?. p?ed zimní odstávkou, zda má ješt? jinou funkci nevím. Na každé komo?e je dole šroubek se sedlem na k?ížový šroubovák, p?ístup je dírou v rámu na levé stran? a musíš mít delší šroubovák. Ventil má umožnit vypušt?ní benzínu, ale zp?t nemá p?isávat žádný vzduch. Jinak je to celkem na k...t, akorát to d?lá problémy. Než jsem sehnal zp?tný ventil tak jsem prost? ucpal dole hadi?ku gumovým špuntíkem a bylo taky po problémech se startováním. Jinak jehly mám na druhém zá?ezu shora a šroubky bohatosti povolené o 3 1/2 otá?ky, spot?eba pr?m?rn? 5,2 l.
Ta zima mi leze krkem, doufám že už to bude brzo aspo? na krátkou projíž?ku !
-
Jen jestli tu sm?s p?íliš neochuzujete. S chudou sm?sí se motor podstatn? víc zah?ívá a m?že se n?co poškodit. Taky bych ?ekl, že s chudou sm?sí na to musíte šlapat, aby to jelo a pak je efekt opa?ný... Podle m? je nejlepší zlatý st?ed. Ani chudá, ani bohatá.
Volnob?h ovliv?uje jízdu tak do 1/4 otev?ení šoupátka, do 3/4 jehla, a úpln? otev?ené ovliv?uje hlavní tryska. Podle toho bych zkusil vychytat díry a spot?ebu. Možná bych taky sledoval pr?b?žn? sví?ku. Na té se dá dob?e poznat jaká sm?s se spaluje.
-
Hmmm...
Tak jsem dnes rozebral p?l motorky,abych mohl vyndat karburátory:-) (budu pískovat a st?íkat výfuky) No a co nevidím? No práv?,že jsem nic nevid?l!!!! Ty dv? hadi?ky spojené v jednu s tím p?edraženým bazmekem tam prost? NEJSOU!!. V loni jsem šteloval karbece a když jsem zkusil nastartovat tak s údivem to chytlo jako nový! Šteloval jsem je pro to,že to fakt dost st?ílelo. Po tomto zásahu bylo vše ok a bez st?elby. Byl jsem nadšenej až do doby kdy to za?alo st?ílet zase a navíc to na volnob?h chcípalo.No prost? hr?za!! N?kolik krát jsem ty karbece znovu zkoušel vyladit,ale furt
to bylo na mašli.Víte jaký je tam p?ístup. Z?ejm? jsem je ztratil :-(l
Tak hlavi?ky ješt? jednou se vás ptám!? Jaký tam mají význam a co se stane když ty otvory prost? zaslepím. P?íjde mi totiž divné pro? to d?lali tak složit?. Navíc je u každého otvoru málý šroubek ,který má n?jakou funkci! Jakou nevím,ale každý ten otv?rek jde celkem lehce profouknout!!!
(šroubkama jsem neto?il,jsou tak jak jsem to celé sundal z pojízdné motorky)
-
Ahojky chlapáci. Je možný,že ty hadi?ky se zp?tným ventilkem na moji motce z roku 1997 nemám?
-
Je to možný, protože problémy se startováním mají ro?níky 1999, možná 1998, a výš. Zde ud?lali soudruzi z Itálie chybku za 500,- K?, která stála spoustu majitel? nemalé nervy!
-
Tak co? Jsou tam t?eba ,nebo né! Dá se tam teda dostat i když už budou karbece namontovaný,ale pokuste se mi poradit! Hlavn? jakou má opravdu funkci ten hujer za to p?tikilo :-):dry: :dry: :dry: :dry:
-
Ten hujer za p?tikilo má funkci aby tam a zpátky ni krok, jak jsem již psal. Teda lze vypustit benzín z plovákových komor a dále jsou na stejný otvor napojeny trubi?ky, které zasahují nad hladinu benzínu v plovákových komorách, tyto trubi?ky nejdou uzav?ít žádným šroubem, jsou volné, a proto je p?i nefunk?ním ventilu p?isáván vzduch. Trubi?ky fungují jako p?epad v p?ípad?, že ti z n?jakého d?vodu p?itéká stále benzín, p?i odstavené moto a otev?eném p?ívodu benzínu, do komor tak aby se nedostal do oleje. Já jsem to m?l zaslepeno v lét? asi dva m?síce, ventil jsem sehnal až na podzim, a žádné problémy nebyly. Pokud tam ty hadi?ky nemáš tak není divu, že to kurva nestartuje. Je lepší to zaslepit když to máš rozd?lané, pak je tam špatný p?ístup, ale do budoucna bych stejn? ten zp??ák po?ídil.
Na záv?r bych cht?l poznamenat, že autor ?lánku není specialistou na karburátory a v žádném p?ípad? neru?í za škody zp?sobené neodborným zásahem do výrobku firmy MIKUNDI.
-
No i já jsem se díval na ty vypoušt?cí ventily a z každého vede hadi?ka až dol? pod motor ale žádné další trubi?ky jsem tam nevid?l.
Mimochodem Pego 1998
Post edited by: Migas, at: 2009/01/20 20:36
-
Mildo dík!!! To je p?esn? to co jsem pot?eboval v?d?t :-)Je to d?s když odbo?uješ a než sta?íš pod?adit tak ti motka chcípne:-) ( z trojky na dvojku pustíš spojku,kolo ve smyku- tancoval jsem jak kretén,ale v poho jsem to ustál-pocity smíšené) Ješt? jednou dík!
-
Nastavenie a čistenie karburátorov Mikuni BST 33 https://www.youtube.com/watch?v=3P7mzilhWGk (https://www.youtube.com/watch?v=3P7mzilhWGk)
-
dobré video.Ale k čemu je ta hadička na konci videa?Tu jak zacpává prstem a co ukazuje?díky
-
Zdarec
já si teda myslím že to je přepad kterej je normalne vyvedenej dolu pod motorku.
Je to hadicka ktera ma byt na konci opatrena ventilem aby benzin mohl ven a nic zpet ;D
Da se i ucpat na tvrdo ale to riskujes ze pokud zapomenes vypnout benzin a jehly nebudou dobre tesnit
tak si udelas z valce bazeeen.
Ten chlap nejspis ukazuje ze kdyz neni hadicka ucpana tak to prisava falesny vzduch....ale treba je to jinak ;) ;) ;)
Jura
Ps: Hadicka je jen jedna protoze karburatory jsou propojene.
-
To si pleteš s jinou hadičkou.
-
A co je totok za ruuru ?
-
Jestli myslíš tu jak vyvedl ven a pak to při nastartovaný motorce palcem zavíral,tak jen předváděl,že tam to přisává vzduch. Řešil problém asi vypadlé gumové čepičky v místě kde tu hadičku nasadil a pak mu to víc žralo a možná i hůř startovalo. Nevím,protože ty hadičky svedené do jedné vyved:né plov.vaniček ze spodu karburátorů tam vůbec neměl a ani to neměl zaslepené a to má velký vliv na start. Je to,ale "kutil" v dalším videu ten filtr sání a ty "turbo" vrtule masakr ;D
-
pomohlo by tohle dát na konec té hadičky?
http://www.brumla.com/zpetny-ventil-zatky-nadrze-e28102.htm
-
Ahoj Lado
jakykoliv zpetny (jednosmerny)ventil bude dobrej kdyz bude funkcni.
Jura
-
Tak se asi budu muset pustit do karburátorů.Přišel jsem včera k moto a moto chytne a hned chcípne.asi bude něco špatně r.v.1998 :-\
-
jj, ja je delal predevcirem, jak to mesic stalo, tak se asi ucpaly. Zkus nejdriv zacpat pri startu sani, vetsim podtlakem se mozna bordel vycucne. U me se po tomto jedna chytla, ale nakonec jsem je stejne vycislit cele.
-
Panove kdyz to tak sleduji jeste ze mam ie jen nez se to poroucha karbec se da vzdy vycistit to je vyhoda j.
-
Tak teda panove ja to taky sleduju ale i po mesici stani protocim trosku motor s vypnutym zapalovanim a pak heeen heeeen.tak nevim nevim ja nic neucpavam karbec serizenej 3,75 otacek benal 100 cistej filtr.nema problema...ale motka stoji stale ve 22 st.celsia.
Jura
-
Ja som karburátory čistil a nastavil zmes na 2 a1/2 otáčky. Iba som pustil benzín a krásne chytila na cca 4 otácku. Od vtedy jeď prídem po týždni chytí hádam na prvú otáčku. Niekedy sa mi zdá že ani nepretočí a už vrči. V manuály boli 2 otáčky základ. Pôvodne som mal 4 a 1/4 otáčky ale vyššiu hladinu v karburátore. Karburátory ešte neboli rozoberané. Membrány sú nové. Pôvodný majiteľ nemal dobre nasadené manžety s filtra a nasávalo to nefiltrovaný vzduch. Ledva som ich tam dostal pretoze boli zdeformované a dosť tvrdé.
-
Ahoj
A to je to...kazda aprilie je original. ;D
Ja kdyz dal 2 1/2 ot. tak hlavne v lete mi to pri podrazeni strilelo jak kulomet.
Jura
-
2 sú základné nastavenie a keď ju na jar vytiahnem a budem jazdiť tak doladím. ;)
-
Dnes som ju na chvíľku vyteperil z pivnice v paneláku a preštartoval. Chytila parádne. Nastavenie zmesy som dal nakoniec 4 otáčky. Uvidím na jar ak sa povozím či to už bude ok. Zatiaľ super.
-
Ty Zdendo
Vy uz tam na slovensku mate jaro?????
Tady este nezacala zima ;D ;D
Jura
-
Stromy pučia, fialky zas rozkvitli tak už hádam aj jar prišla :D
Musel som ju konečne preštartovať po dvoch mesiacoch a v pivnici sa to susedom nepáči.
-
Tak jsem dnes sundal karburátory a ejhle.V jedné misce byl spadlej celej mechanismus plováku.Nějak moc se mu nechce držet zpět .Nevíte kde se daj sehnat ty o-kroužky a ty pístky?Když už to rozebírám tak at je to nové..Tak šlo asi dost benzínu do oleje,protože mám nějak hodně oleje a je řídkej jak voda.
-
Tak jsem sám doma,manželka pryč a já v obýváku. :) :)Tak jsem jel podle videa.Ted tam nemohu dostat zpět memrány. :(
-
ještě jedna otázka.Kde to má přisávat ten vzduch.Přikládám dva obrázky.Je to 1,nebo 2? díky
-
Nevíte někdo o někom ze severních čech, kdo by mi mohl seřídit karburátory na Pegasu 98 ? Sám si na to netroufám.....
Popřípadě je možné poslat demontované karburátory někomu k seřízení?
Díky
-
Nevíte někdo o někom ze severních čech, kdo by mi mohl seřídit karburátory na Pegasu 98 ? Sám si na to netroufám.....
Popřípadě je možné poslat demontované karburátory někomu k seřízení?
Díky
Jsem z okresu Most a právě se o to pokoušim.Viz příspěvkz víš s foto
-
No já jsem to už v jednom servisu tady měl, ale stále to není 100% proto bych to dal k seřízení někomu kdo s tímto typem má zkušenosti. Klidně bych to kamkoli po ČR poslal aby mi to seřídili.....
-
No já jsem to už v jednom servisu tady měl, ale stále to není 100% proto bych to dal k seřízení někomu kdo s tímto typem má zkušenosti. Klidně bych to kamkoli po ČR poslal aby mi to seřídili.....
Zkus nick-Nora,Jura,Zedon atak.
-
No já jsem to už v jednom servisu tady měl, ale stále to není 100% proto bych to dal k seřízení někomu kdo s tímto typem má zkušenosti. Klidně bych to kamkoli po ČR poslal aby mi to seřídili.....
Ahoj Tommy
Ja osobne jsem nechal karbce vycistit v servisu protoze jsem se bal ze kdyz v nich bude neco poskozeny budu nekde shanet nejaky dily.
A v servisu se o to postarali.
Jinak jedna vec je vycisteni coz neni takovy problem ale seridit bohatost je urcite lepsi na motorce na ktere to jezdi.Takze nevim jestli posilat to nekam postou
je rozumne ???
Ne vsichni maji bohatost nastavenou stejne.
No a jestli ti v servisu nastavili bohatost podle manualu tak se nedivim...me to taky neprislo idealni.
Jura
-
Lado
Ta ohnuta hadicka na foto c.2 musi byt otevrena.
Jura
-
Ahoj Tommy
Ja osobne jsem nechal karbce vycistit v servisu protoze jsem se bal ze kdyz v nich bude neco poskozeny budu nekde shanet nejaky dily.
A v servisu se o to postarali.
Jinak jedna vec je vycisteni coz neni takovy problem ale seridit bohatost je urcite lepsi na motorce na ktere to jezdi.Takze nevim jestli posilat to nekam postou
je rozumne ???
Ne vsichni maji bohatost nastavenou stejne.
No a jestli ti v servisu nastavili bohatost podle manualu tak se nedivim...me to taky neprislo idealni.
Jura
[/quote]
Díky za reakci, no bohatost jsme poté vyřešili a nastavili cca na 3 a 1/4 otáčky, trochu se to zlepšilo ale zásadní problémy to má stále. Hlavně mě štve špatné startování když to stojí v chladnějším počasí (stačí noc kdy bylo třeba 10st., nebo delší stání) a také větší spotřeba - cca 8l/100. Občasné střílení do výfuku je asi v normě ;)
-
Lado
Ta ohnuta hadicka na foto c.2 musi byt otevrena.
Jura
[/quote
Juro díky za info.Takže jak je na fotce jedna ukázáno na spodky karburátorů.Tam maj být ty dvě hadičky spojené do jedný a zakončeeny zpětnym ventilkem?
-
Jj tak nejak
ventilek a nebo ucpavka
Jura
-
Ahoj kluci a hlavně Tommi,
karburátory je opravdu nutné seřizovat na motorce. Samozřejmě existuje nějaké základní nastavení, ale každý motor i karburátor (především jejich stav) je jiný. Již jsem to tu někde psal, především na stavu karburátorů záleží. Nevěřili by jste, že i tak jednoduché zařízení, které je téměř bez mechanických částí se může opotřebit. Takový karburátor nelze, byť je sebečistší, dokonale seřídit. Než začnete seřizovat, pečlivě zkontrolujte stav plastových vodítek, ve kterých se pohybuje šoupátko, stav jehel a taky stav vzdušníků (venturiho trubice - to je ta díra, do kterých jehla zajíždí), dále stav ventilků a sedel u plováků. Popravdě, pokud nevíte, jak vypadá nový díl, je těžké poznat, že jsou tyto díly ochozené. Zjednodušeně - když strčíte prst do karburátoru ze strany sání a zkusíte zahýbat se šoupátkem (které je dole) dopředu a dozadu musí tam být minimální vůle. Bohužel cena za výměnu opotřebených dílů se pohybuje cca 2500 Kč / karburátor. Odměnou za vynaložené prostředky je bezchybné startování i po dlouhém stání motorky (po zimě) a spotřeba do 4,5 l / 100 km.
Dan
-
Ahoj Dane
Souhlasim se vsim co jsi napsal ...az na ten konec.
Motorka ktera stoji pul roku v garazi tak nechyti na prvni drc.
Jak vime benzin ktery se nachazi v problematickem kanalku vyschne a pak to precejenom trosku trva
nez to chytne.A pokud ta garaz je studeny odchov prijdou na jare problemy i kdyby Mikuni byl ze zlata ;D To mam overeno a moje karbce jsou opravdu v poradku.Ale pokud ji nakopnu aspon 1x za tri tydny
tak nema problema. A teda ta spotreba 4,5 l by se mi taky libila...myslim ze toho nikdy nedosahnu.Ale stejne kdosi kdysi nekde
napsal ze spotrebu na motorce resi jen blazen.Na druhou stranu jezdit za 8 -10 litru musi byt peklo. ???
To nemeni nic na tom ze mit ty potvory v cajku je veeeelmi dulezite. ;)
Jura
PS: A pro Ladu a Tommyho....tak dlouho jsem se v tom vrtal az jsem dal bohatost
na 3,75 ot .At se propadnu do NSR jestli mi to nekdy vystreli do laufu. ;D ;D
-
Ja som po dvoch mesiacoch a suchých karburátoroch pustil benzín sytič a chytila možno na 3 tiu otáčku. Začínal som na bohatosti 2 otačky a skončil na 4. Pôvodne bolo 4 1/4. Uvidím pri dlhšej jazde a ak bude teplejšie.
-
Ja som po dvoch mesiacoch a suchých karburátoroch pustil benzín sytič a chytila možno na 3 tiu otáčku. Začínal som na bohatosti 2 otačky a skončil na 4. Pôvodne bolo 4 1/4. Uvidím pri dlhšej jazde a ak bude teplejšie.
Uprimne...zavidim. :-\ i kdyz se suchym karbosem na treti otacku ....hmmmmm.......nemas nahodou strikacku?. ;D a nebo jsi narozen na stastne planete.
-
Sám som bol prekvapený ako pekne chytila. Čakal som že bude trochu dlhšie točiť a mal som nachystanú aj druhú batériu. Uvidím na jar ako chytí. Karburátory som mal vonku pretože som ich čistil a menil membrány. Sviečka je nová a aj baterka.
-
Tak jsem nasadil karburátory ,nasadil zpětný ventilek,dal novou svíčku.Motorka chytá na brnk.Ale ted prozměnu se rozžhavujou svody do ruda a moto pochvilce chcípne.Tak zase někde chyba
-
Ahoj kluci a hlavně Tommi,
karburátory je opravdu nutné seřizovat na motorce. Samozřejmě existuje nějaké základní nastavení, ale každý motor i karburátor (především jejich stav) je jiný. Již jsem to tu někde psal, především na stavu karburátorů záleží. Nevěřili by jste, že i tak jednoduché zařízení, které je téměř bez mechanických částí se může opotřebit. Takový karburátor nelze, byť je sebečistší, dokonale seřídit. Než začnete seřizovat, pečlivě zkontrolujte stav plastových vodítek, ve kterých se pohybuje šoupátko, stav jehel a taky stav vzdušníků (venturiho trubice - to je ta díra, do kterých jehla zajíždí), dále stav ventilků a sedel u plováků. Popravdě, pokud nevíte, jak vypadá nový díl, je těžké poznat, že jsou tyto díly ochozené. Zjednodušeně - když strčíte prst do karburátoru ze strany sání a zkusíte zahýbat se šoupátkem (které je dole) dopředu a dozadu musí tam být minimální vůle. Bohužel cena za výměnu opotřebených dílů se pohybuje cca 2500 Kč / karburátor. Odměnou za vynaložené prostředky je bezchybné startování i po dlouhém stání motorky (po zimě) a spotřeba do 4,5 l / 100 km.
Dan
Díky za info, dostal jsem už kontakt na pána ze Slavkovic, který s tímto typem má dost zkušeností a je ochotný mi karbec zkontrolovat případně opravit. Zkusím to takto, pak to vrátím na moto, bohatost seštelovat zvládnu a kdyby byly další problémy budu dále řešit, ale budu aspoň vědět že karbec je OK.
A jinak ty jsi z které části naší krásné země ;) ?
-
Tak to mám Tome radost že Ti ten pán pomůže,jen doufám že to bude dobré ke tvé spokojenosti.
Jarda
PS: a jsme opět u toho!! Kdyby každej do svého profilu napsal odkud je tak se pak "trapně" na to mezi sebou nemusíme ptát!!
-
Tak to mám Tome radost že Ti ten pán pomůže,jen doufám že to bude dobré ke tvé spokojenosti.
Jarda
PS: a jsme opět u toho!! Kdyby každej do svého profilu napsal odkud je tak se pak "trapně" na to mezi sebou nemusíme ptát!!
Uvidíme ;) , za profil sry :( máš pravdu.......... v jiných fórech to nastavené mám, tady jsem to přehlédl.....
-
No Tome vidíš,
kdyby jsme věděli že jsi z Děčína tak jsme se třeba mohli v 9/2015 stavit jen tak na pokec když jsme jeli na víkend na Moldavu.
Tak třeba příště ;) ;) ;)
Jarda
-
Ten pan ma pravdu
-
Já žiju kousek od Mostu.Tak až pojedete kolem ,tak se stavte.Navíc se mi vejde na zahradu i pár stanů :)
Jinak nebudu odskakovat od tématu.-Karburátory vyčištěny,nová svíčka,benzín 100 oktanů.Zpětný ventilek nasazen.Motorka chytá dobře.Další starty jsou téměř bez otočení motoru.Pecka,ale rozžhavujou se mi svody.Mám šroubky směsi povolovat,nebo utahovat?ted je mám vytočeny na 3.5 otáček.Štelujete to přímo na moto?koukal jsem a moc přístupu tam není.
-
Lado tak my prijedeme na vikend a budem se v tom hrabat ;D ;D ;D ;D a hospoda je blizko?? ;D ;D
Ty sroubky spis povolit aby tam slo vic vzduchu na volnobeh...aspon teda myslim.
Jura
-
Lado tak my prijedeme na vikend a budem se v tom hrabat ;D ;D ;D ;D a hospoda je blizko?? ;D ;D
Ty sroubky spis povolit aby tam slo vic vzduchu na volnobeh...aspon teda myslim.
Jura
Ok.stavte se .Hospody tu jsou dvě :)
-
Domluveno
hned jak se otepli prijedem.
A kdyz povolis ty sroubky bohatosti prestane to i v lete strilet. ;)
Jura
-
Že by šlo něco mimo mně a já o tom nevěděl?? ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
Hm,hm,hm,všechno je možné ;) ;) ;) ;) ;)
Jarda
-
Tak karbece vyčištěny a frčí jak fík.Akorát směs jsem musel dát až na cca 4.5 otáček.Tak jsem to dnes projel cca 42 km a vše super.Startuje dřív než se otočí motor dokola :) kryt na motor zatím sundanej,protože bude výměna oleje :)
-
Táááááák nějak tak přemejšlím jestli je to motka Ládi a nebo Peťana jelikož dle mně má úplně stejnou.
Jarda
PS:tak hlavně že to maká jak má.
já ji dnes cca na 30min natočil a myslím když zítra bude přijatelně tak hodím nějakej ten vejlet.
-
Jakým způsobem prosím sundaváte karburátor? Na youtube jsem našel video kde to vypadá lehce, ale po povolení všech šroubů z videa, se mi nepodařilo takto lehce motorku "otevřít" , max. jen o pár cm. Nejspíš to drží ještě výfukové potrubí, ale to na videu není ukázané že by sundaval nebo rozebíral.... :(
https://youtu.be/3P7mzilhWGk
-
Musíš aj výfuk povoliť. Veď vidíš kde to ešte drží
-
Musíš aj výfuk povoliť. Veď vidíš kde to ešte drží
No právě na tom podsedlovým rámu
-
http://www.motorkari.cz/tema/?t=155159&pgr=1#goto7875359
Nič iné netreba demontovať. ;D Ziadne výfuky,koleso.
Robota na desať minút za predpokladu, že máš mäkkú nasávaciu hadicu od AIR ku karbcom,ináč dvadsať.
-
vid. foto
-
A co když tam je stará tvrdá hadice??
To by mohla prasknout a chlapec si vydělá ze?? ???
Jura
-
Ja som ich mal po kúpe zle masadené a guma tvrdá ako plast. Bola zdeformovaná a trvalo mi skoro 4 hodiny dostať ju na karburátory tak ako má byť ;-). Je to 2000 ročník takze pôvodná už nebude najmäkšia
-
Na mojej je mäkká, ročník 98.Robil som jednu 00 a na tej boli ako kameň. :'( Trvalo to trošku dlhšie,ale ako sa hovorí každá sa raz spustí. ;D
Jura, neboj nepraskne.
-
Tak jsem nasadil karburátory ,nasadil zpětný ventilek,dal novou svíčku.Motorka chytá na brnk.Ale ted prozměnu se rozžhavujou svody do ruda a moto pochvilce chcípne.Tak zase někde chyba
Ten ventilek jsi nasadil na hadičku, kterou jsi spojil ty dva vývody z podkarburátorů? Nebo myslíš ventilek na tu jednu hadičku přepadu? Pokud jsem to tu pročítal správně, ta přepadová hadička by měla být volně průchozí , ale ty dva vývody propojený a opatřený ventilkem.
-
Nemáte někdo tu gumovou přírubu od AIRboxu do karburátoru? Ta moje je sice měkká, ale s menší-větší dírkou :( od výfuku, který špatně těsnil a hadice se natavila a praskla .....
Popřípadě nějaké doporučení, kde jí sehnat za rozumné peníze?
-
zdravim,sice po delší pauze,ale i tak jdu pro radu.Kamarád mi svěřil pegaso na seštelování karbeců.(po mém úspěšném naštelování mého pegasa).Dnes jsem jeho karbece vyndal a zjistil,že jsou na max nastavené hladiny.Ty jsem srovnal.Potom bohatost nastavená na 4,5 ot. což by nebyl takový problém.Vše tak nějak nastaveno.Moto prostě střílí do výfukú.S tímto problémem i za mnou přišel.Moto má hlučnější origo výfuky,nýtky na koncovkách nejsou origo.Moto má zvuk jak dr big s laděnkou.Tak a otázka zní,můžou celý problém dělat výfuky?Dnes jsem měl už 4x venku karbece kvuli doštelování bohatosti. začal jsem na 3 a skončil uu 5 ot. a je to pořád stejné :-[
-
Ja som začal štelovať na 2,5 ot a momentálne mám 7. Pôvodne bolo 4 a 1/4. Myslím že ak je otvorený výfuk trocha prdkaď si môže ale nie nejak extra strieľať.
-
Ja som začal štelovať na 2,5 ot a momentálne mám 7. Pôvodne bolo 4 a 1/4. Myslím že ak je otvorený výfuk trocha prdkaď si môže ale nie nejak extra strieľať.
tak budu zkoušet dál povolovat :-\
-
Vadí,když chybí jeden okroužek na štelovacim šroubku směsi?V jednom karburátoru vůbec nebyl.
-
píšeš že byly kuchaný vejfuky - tak mne napadá jestli to nějakej šmoula i nepřetryskoval,dávali se velký hlavní trysky a pak by to relativně mohlo i střílet do vejfuku ale to je jen nápad
-
píšeš že byly kuchaný vejfuky - tak mne napadá jestli to nějakej šmoula i nepřetryskoval,dávali se velký hlavní trysky a pak by to relativně mohlo i střílet do vejfuku ale to je jen nápad
jaké trysky tam maj být origo?
-
tak to ti ted neřeknu,vím že se dávali asi tři průměry podle země kam motorka cestovala.Někde to tu bude i s návodem na čištění karburace.
-
original jsou hlavní tryska 107.5 nebo 110 a volnoběžná 45 - snad nekecám ;D
-
original jsou hlavní tryska 107.5 nebo 110 a volnoběžná 45 - snad nekecám ;D
Tady jsou 112.5
-
Ahoj,ne zebych se v tom potreboval vrtat,ale kde najdu ten sroubek na serizeni bohatosti smesi?
-
Ahoj,ne zebych se v tom potreboval vrtat,ale kde najdu ten sroubek na serizeni bohatosti smesi?
zespodu karburátoru,ale nejde moc vidět pokud je na moto
-
Ahoj,ne zebych se v tom potreboval vrtat,ale kde najdu ten sroubek na serizeni bohatosti smesi?
V dostupných manuálech na seřízení těchto karburátorů, nebo možná i na některých fotkách v tomto vlákně, to je myslím dobře vidět ;)
-
Ještě tedy přidám vlastní zkušenost s karburátorem a dořešení problémů, které jsem řešil o několik stran zpět :)
Takže karburátor jsem z moto demontoval po sundání výfuků, "rozpůlení" rámu a nadzdvižení nádrže(viz video https://www.youtube.com/watch?v=3P7mzilhWGk)
Na doporučení odeslal do PK Racing - Slavkovice, kde mi karburátor vyčistili ultrazvukem, zkontrolovali a seřídili. Bohatost nastavena na 3 otáčky šroubků.
Zkontrolováno zda sytič chodí v plném rozsahu a na plyný sytič bez plynu, bez ucpávání přívodu vzduchu motorka chytla na první otočení :)
Ještě jsem nevyzkoušel delší vyjížďku ani studené starty, ale věřím že už to bude v pohodě...
-
Pred necelym mesiacom som si objednal nové ihly trysky pod ihly a o krúžky na skrutku bohatosti. Staré ihly boli trochu vyleštené z jednej strany a bolo to trochu cítiť prstom (ale žiadny extrém). Pred tým som mal veľkú spotrebu cca 6,5-6,8 l/100km. Teraz po cca 1000 km skúšania mám spotrebu min 4,6 a max 5,1 l/100km a to aj pri jazde s dvoma. Konečne to nežerie ako tank a ide málinko lepšie
-
Zdravím, máte někdo tip pro mě? Mám přočtený všechno, karburátory vyčištěný, hladiny seřízený, okroužky a těsněné vyměněný, ale spotřeba cca 10 litrů :'( Napadá mě jedině jiná tryska, na to se chystám podívat v nejbližší době, ale to přece neudělá 4,5 litru.
Svíčka černá.
Možná může přisávat falešnej vzduch, protože ta guma mezi airboxem a filtrem nesedí úplně jak by měla, to musím vyřešit, ale to by podle mě směs spíš ochudilo.
Ocením už každej nápad.
Martin
-
Na ktorom zareze z hora máš ihlu?
-
Jehla byla na druhým zářezu zhora
-
Zdravim. Urcite Ti to robi zodrata ihla alebo puzdro. Mal som tento isty problem, zrala 7,5l. Vycistil som karburator, vymenil O kruzky, sviecka stale cierna. Nakoniec som objednal 2 opravne sady - trysky, ihly, puzdra, O kruzky. Vymenil som to vsetko a Pegaso chyta na supu aj po 3 tyzdnoch statia a zere 4,5 - 5l, podla toho ako nastavis ihlu. Ked som ju dal prvy zarez tak zdochynala, nastavil som na druhy od vrchu a jazdi super. Volnobezne trysky na 3,5 otacky .
-
Tak jsem posunul jehlu co nejníž, jestě maličko snížil hladiny, a šroubek volnoběhu dal na 4,5 otáčky.
Motorka ted startuje krásně na první otočení, ale musím vždy po dojetí zavřít benzín, jinak problémy se startováním zůstávají. Spotřeba mírně klesla na 8l.
Kde a za kolik jste kupovali ty opravný sady na karburátory prosím? Myslím že mě to asi nemine. >:(
-
Urcite Vas to neminie. Riesil som presno to iste. Kupoval som to http://www.ebay.com/itm/Keyster-Vergaser-Dichtsatz-BMW-F650-F-650-E169-Mikuni-BST33-Reparatur-Satz-/251642564253?hash=item3a9710ce9d:g:WO0AAMXQiFxR9SJJ&vxp=mtr
Samozrejme 2 sady.
-
díky :) a je v BMW stejná hlavní tryska jako v Pegasu?
-
Neciete aká hlavná tryska má byť originál v Cube rv.2000? Objednal som a prišla mi 110 (niekde sa dávali aj 107,5). Ja som tam mal ale pôvodne 112,5. V manuali som našiel iba dva druhy 110 a 107,5
(https://s14.postimg.org/mu0cjrklp/2016_11_01_16_10_18.png) (https://postimg.org/image/mu0cjrklp/)
-
Urcite Vas to neminie. Riesil som presno to iste. Kupoval som to http://www.ebay.com/itm/Keyster-Vergaser-Dichtsatz-BMW-F650-F-650-E169-Mikuni-BST33-Reparatur-Satz-/251642564253?hash=item3a9710ce9d:g:WO0AAMXQiFxR9SJJ&vxp=mtr
Samozrejme 2 sady.
Má to tedy ty trysky stejné jako Pegaso 650 - rv 98 ? na jiným webuh který tuto sadu nabízeí uváději rozměry trysek
viz: https://cmc-parts.be/index.php/keyster-bmw-ducati-triumph-ktm-cagiva-ural-europese-motorfietsen-motos-europeenne-cmc-parts-herstelkit-kit-de-reparation-repairkit-carburetor-carburator-carburateur-karburator/keyster-belgium-belgie-belgique-keyster-bmw-ducati-triumph-ktm-c.html
a dle toho hlavní tryska je 140 , ale v Pegasech by teda měla být 107,5 ? Použil tuto sadu ještě někdo jiný?
-
Někdo info ohledně těch trysek, prosím ???
-
Myslím že 140 je už veľa.
-
No právě, proto by mě zajímali informace o te sadě a zda ještě někdo další tyto sady používal a použil z nich ty trysky...
-
Karburatory sú rovnaké ale tým že má BMW inú hlavu aj inak nastavené CDI tak aj trysky má iné. Ale teoreticky okrem hlavnej by to malo pasovať. Ak chceš pozriem ti hlavné. Mal by som mať niekde 2ks nových.
Ešte skús tu : http://partsdepot.cz/originalni-dily/motorky/Aprilia/2000/Pegaso+650+1997-2000/357551/ (http://partsdepot.cz/originalni-dily/motorky/Aprilia/2000/Pegaso+650+1997-2000/357551/)
-
Takže tyto hlavní trysky nemají vliv na tu spotřebu? Když tady psali že po montáži této sady spotřeba klesla a ty jehly použít nemohli..
-
To ti neviem povedať, ale ak dáš velku trysku bude to skôr viac žrať. Ja som dal takú akú som mal pôvodne a ostatné sú nové a spotreba od 4,5 do 5,2. Pred tým okolo 6-7,5. Menil som hlavne trysky, ihlu a aj spodnú trysku na ihlu (valec ihly). Ak tam dáš origo čo tam má byť určite to bude mať normálnu spotrebu a aj to dobre pôjde.
-
Karburatory sú rovnaké ale tým že má BMW inú hlavu aj inak nastavené CDI tak aj trysky má iné. Ale teoreticky okrem hlavnej by to malo pasovať. Ak chceš pozriem ti hlavné. Mal by som mať niekde 2ks nových.
Ešte skús tu : http://partsdepot.cz/originalni-dily/motorky/Aprilia/2000/Pegaso+650+1997-2000/357551/ (http://partsdepot.cz/originalni-dily/motorky/Aprilia/2000/Pegaso+650+1997-2000/357551/)
Koukal jsem na ten odkaz a trochu jsi nejsem jistý jaký je rozdíl mezi pozicí 6 - Main Jet a 11 - Pilot jet. Samozřejmě podle názvu by měla být hlavní tryska pozice 6, ale dle obrázku pozice 6 nevypadá jako hlavní tryska. A taky je divný, že u pozice 6 je ještě rozdíl podle výfuku jestli je nebo není katalyzátor, takže pro naše by měla být tato pozice po 2ks.?? :-\
-
11 má byť pre USA. Pre nás je 6 ale musíš si vybrať krajinu a podľa toho je buď 107 alebo 110 a 112,5. Aké tam máš teraz? Veľa spravia ihly a ich sedlo.
-
No to já právě nevím :) jak jsem psal.
Takže myslíš, že když objednám tu sadu původně na BMW a vymění se vše kromě té hlavní trysky, měla by ta spotřeba klesnout? Nechám si ten karburátor rozebrat změřit hlavní trysku a podle toho objednám novou.
Ale ještě je na tom PARTS DEPO divné že po zobrazení ceny se mi ukáže 1 Kč :( zkusím jim tam napsat email a uvidím.
-
Na tej tryske je číslo vyrazené. Neviem čo BMW má ostatné trysky a ihly rovnaké. Trysky 110 by som mal mať ešte 2 nové. Musím kuknúť.
-
Tak na tom PARTS DEPO mi napsali, že ta tryska není už dostupná :(
Nevíte někdo kde by tedy bylo možné díly na tento karburátor sehnat?
-
Zdravím všechny, přítelkyně si koupila pegaso r.v 98, po zapnutí benzinu teče benzin přesně z těch dvou hadiček co už se zde řešilo..
Po přelouskání celého vlákna "karburátory" jsem tedy pochopil spojit tyto dvě hadičky v jednu a přidat ten ventilek směrem aby benzin
netekl ven a vzduch mohl dovnitř..pak hlídat aby po jízdě byl vypnutý benzín, že muže natéct do válce..pochopil jsem to správně??
Zítra mi stejně čeká vyndání a čištění..chci aby to měla v pořádku..já měl Dominátora tam jsem nic podobného řešit nemusel, tak Aprilia je pro mě neznámá..Děkuji ;)
-
Naopak, vzduch nesmí dovnitř,proto se tam dává ventilek,který pustí benzin ven ale nedovolí zavzdnusneni,karburatoru. Pokud ti teče z těchto hadicek, něco je špatně :( Mě to dělalo když jsem měl karburator na čištění a když jsem ho vrátil a zapnul benzin,takto to protejkalo. Stačilo na karburator poklepat aby si tam pořádně sedly trysky, a pak to přestalo.
-
Ahaa..tak děkuju za radu..zítra to rozeberu a vyčistim..teče to fakt dost..napadl mě třeba seklej plovák..dlouho stála..nevim..
po tom videu co jsem viděl jsem z toho docela divokej :) tak snad zítra zjistim závadu..děkuju
-
Ahoj, dělal jsem karburátory teď o víkendu také (stejný ročník) a po namontování zpět, mi z jedné hadičky také tekl benzín... nechal jsem moto chvíli nastartovanou a únik benzínu přestal.
Řešil bych to tedy až po zpětné montáži, může si to sednout.
-
Tak jenom pro info..dneska jsem se do toho pustil a problém nalezen.. :) v obou plovákových komorách smítko ve ventýlku co zavírá benzin..
po vyčištění brnkne na otočení a všude sucho :D teď mi prosím poraďte jestli je dobrej nápad přidat filtr na přívodní hadičku do karburátorů..
rád bych tomu předešel..ale mam strach aby stačil dotékat benzin..nebo jak to řešíte?? dík ;)
-
Ja som tam nemal nič. Pár krát sa mi stalo že cez sitko pri plnom výkone nedotkol benzín. Od vtedy ho tam nedávam. Bolo to už dávno na starej GPX
-
Hledal jsem na netu trysky, a našel jsem pár, který vypadají použitelně.
co vy na to? myslíte že to bude sedět?
možnost 1: http://shop.moto-ulrich.cz/nahradni-dily-a-doplnky-na-motocykly/trysky-karburatoru-12371/?good_detail=hlavni-tryska-m5-gr-110-d4006d3567b70ea61c3ec9f84026ea6dp
možnost 2: https://www.skutry-levne.cz/nahradni-dily-tuning/39929-hlavni-tryska-pro-karburatory-mikuni-110.html
není o tak drahý, takže by to možná stálo za vyzkoušení
-
Martine
Pokud to má stejnej závit a vyhovuje Ti díra tak by to mělo bejt cajk.
T
-
Už je mám v karburátoru. Sedlo jehly je trochu jiný, ale zdá se, že to ničemu nevadí. Předtím jsem ale měl trysku 130, a teď bych řekl, že mírný pokles výkonu, a dusí se mezi 4 a 5 tis otáčkama. Někdo nápad čím to může bejt?
Jinak, kdyby někdo chtěl laborovat s tryskama, tak ta co jsem dával vejš sedí, a je za pár korun.
-
Ako máš nastavené ihly a zmes?
-
mne keď to dusilo medzi 4-5 tis. otáčky, tak na vine bol starý vzduchový filter, aj keď na to nevyzeral. :(
-
Jenže zasviněnej vzduchovej filtr moc neštymuje s tím, že dával menší trysky.
Špinavej filtr = bohatá směs, hodně sazí z výfuků, spotřeba jak tank (vlastní zkušenost)
Pokud to ve vyšších otáčkách vydechne, tipoval bych to spíše právě na chudou směs.. nebo ne?
-
mam taký problém, po vyčistení karburátorov a nastavení plavákov mi motorka začne vynechávať resp cuká ako keby nedochádzal benzín od 6- 7000rpm, proste začne cukať a nema už žiaden výkon, hladiny som kontroloval, príruby tiež, "o"kružky tesnia slušne, tak neviem kde je problém, sviečka bola jemne bilehnedá, nepodsava vzduch nikde, nestretol sa s tým niekto? Vdaka
-
Nestíhá dotékat benzín. V T kusu na přívodu benzínu do karburátorů je sítko, bude ucpané. U sebe jsem ho vyndal úplně... ;)
-
to som vyčistil, ale bez zmeny, skúsim ho vybrať
-
Tak jsem nasadil karburátory ,nasadil zpětný ventilek,dal novou svíčku.Motorka chytá na brnk.Ale ted prozměnu se rozžhavujou svody do ruda a moto pochvilce chcípne.Tak zase někde chyba
Čau Ladislave, chci se zeptat jestli jsi nějak vyřešil to žhavení svodů a chcípání? Mám Pegaso r.v. 1999 a po studeném startu se sytičem mi začnou žhavit svody a když stahuju sytič, tak vždy
kolem 2000 - 1800ot motor chcípne. Nenechám bohužel motor ani ohřát, protože mám strach z těch svodů. Neměl bys nějakou radu. Už si s tím opravdu nevím rady.
Díky, Michael.