Fórum pegasoclub.cz
Motorky => Pegaso 650 Cube a IE => Téma založeno: findejs1310 Prosinec 22, 2014, 02:53:25 odpoledne
-
Ahoj Kluci
Potřeboval bych poradit i kyž jsem elektrikář ;D
Jakou nejlepe nacpat baterii do Pegasa Cube????
Máte zkušenosti???Jsem prostě lenivej jako Ra100
a vůbec se mi nechce hledat 8) ...ale vyměním si to sám ;)
Chápu že je čas zimního spánku ale třeba se někdo najde kdo jen tak podřimuje.
Hlavně aby se tam vešla :D
Díky a s pozdravem
Jura Fin
Ps: A pro info.Vyměnil jsem odpor v zapalovacím obvodu jak radí naše moudrá hlava Nora a zima nezima jsem vyrazil do ulic.Myslím že to opravdu trošku pomohlo. ;) Možná jsem poslední kdo to měnil a možná ne.
-
Trošíčku podražila :-/
http://www.otos.cz/motobaterie/motobatt-mb12u-12v-15ah-160a/
-
Ahoj Zedone
Tak to byl fofr :D
Rozměry v pohode a v 15 Ah jsem ani nedoufal.
Vypada fakt super.
Mockrat dekuju
Jura Fin
-
Zatím jsem nenašel lepší baterku než je Motobatt. Montuji ji často. V jednom skútru který je odstaven rok se napětí drží na 12,82V bez dobíjení.
-
Kluciiii.
Kupuju.
Jura
-
Oficiální dovozce do ČR je Honoris. Kup ji tam, bude čerstvá a ze zaručeného zdroje.
Edit:
A zkontroluj si napětí při dobíjení, se sériovým regulátorem můžeš mít nižší napětí, než AGM vyžaduje.
-
Cooooo?
Zase nejaka specialita???
Porad nestras Noro.Bud trosku optimista....proste napis...Juro kup to vraz to tam a bude to fungovat. :D
Nebudu nic merit...budu proste jezdit ;D
Teda Noro zatim jsem ti vsechno veril ale aby 12V baterie mela po roce nicnedelani 12,8V se mi zda trosku scifi ;D
Jura .
-
Chlapci vy tu mate problemy ;) okrem varty cokolvek. Ja som kupil nejaku ani neviem aku, potom co mi nova varta umrela a nechala ma 65 k m od domu. a drzi ako dabel..na zimu sa mi nechceli davat dole zadne kufre aby som sa dostal k baterke tak som ju tam nechal...po 9tich mesiach som prisiel, 3 krat nechal cerpadlo natlacit benzin a vrm a bolo...ked umrie kupim zas nejaku lacnu...
-
Cooooo?
Zase nejaka specialita???
Porad nestras Noro.Bud trosku optimista....proste napis...Juro kup to vraz to tam a bude to fungovat. :D
Nebudu nic merit...budu proste jezdit ;D
Teda Noro zatim jsem ti vsechno veril ale aby 12V baterie mela po roce nicnedelani 12,8V se mi zda trosku scifi ;D
Jura .
proč scifi?
-
Protoze neznam baterii ktera netrpi samovybijenim.
Ani sanya o kterych to vyrobce tvrdi neudrzi napeti.
Proto se mi to zda nerealne.
Jura
-
Ahoj Jablcko
Tvuj pristup se mi taky libi :D
Ja vyzkousim ten Zedonuv zazrak a uvidim.
Diky Vam kamaradi za nazory.
Jura
-
Do té doby, než se před pár lety začaly i v ČR objevovat Motobattky, bych ani netušil, že motobaterka dokáže takové zázraky. U mě je Motobatt top AGM baterka. A byť mám dobrý přístup k baterkám Exide, které nejčastěji montuji, tak kdykoliv chce někdo lepší produkt je jasno že bude žlutý.
-
Zrovna pro jednoho zlutaka jedu.
Toto tema je pro me uzavrene.vitez ma zlutou barvu ;).
S pozdravem Jura
-
Najlepšie skúsenosti mám s Yuasa. Mám sedemročnú! YT12B-BS (otočenú o 90° inak sa nevôjde :D) a nemôžem sa sťažovať. Samovybíjanie takmer nulové, studené štarty bez problémov.
Preventívne som ju vymenil za novú Bosch, ktorá nevydržala ani polroka. Takže naspäť putovala Yusina. Aj keď by podľa veku mala byť dávno po smrti, dúfam že vydrží ešte veeeeľmi dlho. Nerád by som ju menil :)
-
Superscoot: teď jen tak zkouším oživit Yuasu snad z roku 2004. Minimálně od jara byla hluboce vybitá. Nerozsvítila ani kontrolky. Nyní dobitá do plna, hustota elektrolytu ve všech článcích na 1,275. Po Vánocích ji řízeně vybiji a provedu formátování. Jsem zvědavý jakou bude mít kapacitu.
-
Hošíci,žlutá :P baterka maká jak fík. Čas prověří její kvality,ale určitě bych neriskoval "dusit" starou baterku u pegasa. Jednou Nora psal,že zaklad pro delší životnost start. volnoběžky je silný startovací proud. Bohužel..... :'( měl pravdu ;D "KONE MOJE HIJÉÉÉÉ" ;D ;D ;D
-
"A DIALNICE SUU KRVAVEE"
Radeji teda po okrskach :D
Jura
-
Juro nezapomeň novou baterku zatížit a dobít do plna.
-
panelem,oder kolejnicí ;D ;D
-
kolejnici medzi plus a minus aspon na minutku myslis? :D
-
Jablcko: ale ta kolejnice musí být měděná!!! :D
-
nie som o tom presvedceny, ale ked povies a mas zbytocnych par ton medi, tak nech je aj medena ;) :D :D :D :D
pre chudobnych vlastnikov pegasa, na zatazovy test tohto typu postaci aj 22jka vidlicak :D
(upozornenie pre menej gramotnych a sikovnych, lebo kadejaki experti sa tulaju internetom... NESKUSAJTE TO! )
-
Kluci jedni
Ja jsem trolejar VV :D
O medi mi ani nemluvte......vyborna zalezitost. ;)
Jura
-
Tak neměř troleje ale změř jak to dobíjí, ať ji brzo neodděláš.
-
Dobijeni je super.
14.3
Zdarec Jura
-
To je super. Měřil jsi to při zapnutých světlech? :D
-
Noro nebud stoura
14,0 - 14,3 V. Podle svetel a taky trosku otacky to ovlivnuji.
Mozna je i mala chyba v meraku ale v kazdem pripade myslim ze muzes byt spokojeny ;D
Dekuji ze na nas tak dohlizis a pomahas nam tim predchazet vetsim skodam.
Aj na tvoje zdravi si dam dneska jedno ;).
Jura
Ps: Ale nekdy tomu chybi trosku vic humoru.Nemuzem vsechno brat zas tak vazne ;D :D ;D
-
Juro: já kvůli tomu dobíjení málem nespal :D :D :D
-
No ty voe me to povidej.
Ja kdyz vidim ze mas novy prispevek ve vlakne ktere jsem zalozil tak prvni co me napadne je....a sakra co jsem zase zkurv.l.A vzdycky je tam nejaka rada :D :D
A vo tom to je. ;)
Jura
-
for findejs1310 Ps: A pro info.Vyměnil jsem odpor v zapalovacím obvodu jak radí naše moudrá hlava Nora a zima nezima jsem vyrazil do ulic.Myslím že to opravdu trošku pomohlo. ;) Možná jsem poslední kdo to měnil a možná ne.
Zdravím, o jaký se jedná odpor, je tady o tom nějaké info? Tohle jsem zatím nepochytil. Díky Jirka_S
-
For Jirka_S
Podivej se do sekce Ke stažení....Návody....AP650 fakta......poslední odstavec.Je tam i fotka.
Já mám ten odpor hodne blízko baterie ....je součástí bílého koncového konektoru.
Mel jsem ho pripevneny u ramu s ostatnim svazkem kabelu.
Zmeril jsem ze ma 4,7 K tak jsem tam vrazil tech 10k podle našeho šamana :D
Jura Fin
-
Juro, tak co baterka? :D
-
Noro
Je nabita.dobijeni je super.baterka toci jak svina :D :D
A jestli vydrzi tak nelituju penez.
Jura
-
Jsem dnes dobijel totalne vymlacenou baterii cca po dvou mesicich zazimovani,patrne alarm,pac byla nova.No a pri ty prilezitosti jsem promeril i ten odpor...a svete div se ja tam mam uz tech 10k...soude podle toho uz to nekdo menil.Mam pego od srpna a najeto tak 1000 km ale i tak pod 3000 otacek nejede nejlip:-( Tot muj poznatek,fakt je ze nemam s cim porovnat...
-
Me se zase hrozne libi jak to kolem 2500 ot. krasne bubla, ale bojim se, ze motor dostava cocku. Blba otazka - starsi verze (GA 1993) tenhle odpor asi jeste nemaji, nebo blbe hledam?
-
zdar,jen postreh...tak jak jsem psal v predeslem prispevku ohledne vymlacene baterie, tak od posledniho nabiti uplynulo 14 dnu,napeti je 10,6 v,sviti ale s motorem ani nehne.Ja ji normalne vyhodim a kupuji jinou.Urcite to ale nebude ale Varta.Jdu do Exide!!!Jeste mne napadlo ze zmerim jestli nahodou tam nebude nejaky odber i kdyz mne fakt nenapady kde... :-[ >:(
-
Exide je dobrá, ale kup raději Motobatt, rozdíl ceny je minimální, ale za své peníze dostaneš víc
-
Tak mbe jeste napadlo zmerit odber baterie v klidu,jaka je normalni spotreba?pokud teda vubec je.
-
ideálně 0A
-
Jsem si myslel,dik
-
zmeraj odber v klidu a odpoj baterku a nechaj stat mesiac a tak ju pomeraj.
Varta je na prd momentalne...Kazdy druhy sa na kadejakych forach stazuje, ci uz auto, alebo moto baterka. Mna nechala stat na benzinovej pumpe 60km do domu...:( dosiel som, natankoval, raz pretocil motor a uz viac nenastartoval, len cvakalo hlavne rele.... :( diody aj napatia premerane pred aj po prihode, vsetko OK. Kupil som novu, ani neviem aku, asi exide a ide ako hodinky celu sezonu.
-
no prave...po tom co jsem si ji koupil jsem cetl jak jsi psal ze te nekde vypekla,ale uz bylo pozde...a to jsem do te doby kupovol vyhradne Exide ::) :o Ji prave nabijim,zmerim a uskladnim :)
-
Tak aj ja som sa rozhodol, že novej voľnobežke (už je na ceste ku mne) trochu pomôžem novou baterkou. Samozrejme, že bude žltá, len by som chcel kupiť ,,čerstvú,, - viete poradiť ako maximalne stará by mala byť, a či majú tieto batérie označený dátum výroby.
Diky.
-
Tak dnes přišla MOTOBATT MB12U :)
-
dobra prace ...mam to samou
Jura
-
a k tomu dávaj v akci i tu kořalku co je vzadu ?:-)
-
Co ma baterka za parametry a je bezudrzbova a klasika olovo a kyselina dik za odpověď jirka.
-
Co ma baterka za parametry a je bezudrzbova a klasika olovo a kyselina dik za odpověď jirka.
tady máš o ní vše
http://www.otos.cz/motobaterie/motobatt-mb12u-12v-15ah-160a/
-
Co ma baterka za parametry a je bezudrzbova a klasika olovo a kyselina dik za odpověď jirka.
Jirko ja po roce rikam....dobra baterka...toci jak blbaaaaa. ;D
Ale chce dostatecne nabijeci napeti.
Jura
-
Juro, to je kolik dostatečný?
-
Vojtas
urcite by nemelo padnout pod 14V.protoze jinak by to bylo pouze udrzovaci a nenabil by jsi ji ani kdyby ses pos..al. ;D
Ale nemam u sebe navod ale nejak tak to bylo.
Me motka dobiji 14,4V.
Jura
-
moje dává přes 15 v.To je asi už moc? Má to vliv na chod motoru?
-
No ja mam malej voltmetr za spinackou a kdyz mam zapnuta svetla tak za jizdy mi ukazuje 14,4V.
V kazdem pripade u baterie je navod a tam je myslim napsano jake napeti je na udrzovani a jake na plne dobijeni.
15 V neni myslim spatne.ale opravdu uz si to presne nepamatuju.
Jura
-
no je to dost, každopadně by to chtělo omrknou. já si koupil novej regulator od vape na 500W a mám tam furt cca 14,4-14,7
-
No musime pockat na Laadu.
Ten ma urcite cerstvej navod v pameti a bude si pamatovat jak to je.
Jura
-
Tak jo manual praví v 5000 rpm 13-15V, ale já tam měl při koupy cca 14,5 a pak se to postupně doskakalo až na nejakých 16 a pak odešel regulator, tak sem to předělal. pamatuju, že sem si na spínačce ohříval ruce :D
-
http://www.motobatt.cz/o_motobattu/
-
tak baterie je fakt super,ale to přebíjení je asi fakt nanic.Na volnoběch cca14,7 v a jakmile rozsvítim tak volty stoupají . >:(
-
tak to je něco špatně, mrkni na to předělání elektro, inženyři z aprilie, z nepochopitelných duvodů nasměrovali většinu odběru přes spinací skříňku a to je ten problém.
-
tak to je něco špatně, mrkni na to předělání elektro, inženyři z aprilie, z nepochopitelných duvodů nasměrovali většinu odběru přes spinací skříňku a to je ten problém.
hledal jsem to,ale nemůžu to najít
-
ajo, ja sem to dělal podle sebe, ale někde na netu najdeš určitě schema.
-
ajo, ja sem to dělal podle sebe, ale někde na netu najdeš určitě schema.
a máš nějaké svoje schéma?myslim pro hloupější :-[
-
no mám to v hlavě, a spíš ani ne, jako elektrikář s 12ti letou praxí nic takového nepotřebuji. další věc je ta, že sem to tam měl i jinak zapojeno, takže nevim jak vypadá originál.
-
no mám to v hlavě, a spíš ani ne, jako elektrikář s 12ti letou praxí nic takového nepotřebuji. další věc je ta, že sem to tam měl i jinak zapojeno, takže nevim jak vypadá originál.
ok
-
For Jirka_S
Podivej se do sekce Ke stažení....Návody....AP650 fakta......poslední odstavec.Je tam i fotka.
Já mám ten odpor hodne blízko baterie ....je součástí bílého koncového konektoru.
Mel jsem ho pripevneny u ramu s ostatnim svazkem kabelu.
Zmeril jsem ze ma 4,7 K tak jsem tam vrazil tech 10k podle našeho šamana :D
Jura Fin
Jen dotaz bude problém když tam dám odpory buď 9 kOhm nebo 11 kOhm, nebo který bude lepší, zrovna 10 kOhm nemám :(
-
Tak si ho kup.Je to halířová zalezitost.
-
Tak si ho kup.Je to halířová zalezitost.
Taky po dlouhé době něco napíšu ;D TAKY jsem kolaboroval s těma ohmama,TAKY jsem tam dal desítku ;D V loni jsem zjistil,že se mi ten odpor uklepal a už jsem bez něj najezdil cca víc jak 5000 km. Hezký den 8)
-
Taky zajímavé ;) Podobné jako placebo efekt :)
Ale zase je divné, že by ho tam soudruzi z itálie dávali jen tak ?
-
Pánové jak to je s tím dobíjením?
Já měnil baterku, měl jsem Exide a ted po dvou letech jsem zůstal viset, naštěstí po roztlačení jsem nějak dojel, ale nemohl jsem ani pustit blinkry a brzdit dohromady..
No koupil jsem Vartu, mám s ní dobré zkušenosti z auta, ale zde jí asi spíše nedoporučujete.. moto šlape, ale naměřil jsem na kontaktech 13,1V (pouze volnoběh), 13,5V se světlama.. při přidání plynu se dostanu někde na 13,7, 13,8... ale stejně mi to příjde málo, když tu mluvíte v rozmezí 14-15V... za jízdy netuším, nemám palubní voltmetr..
-
Ak máš so zapnutými svetlami (dialkové) 13,7-8V (pri cca 4000 -5000) tak je to ešte dobre a stíha dobíjať. Skontroluj a precisti kontakty. Často tam byva veľký prechodový odpor. Ešte skús po jazde zmerať. Mne sa po dlhšej jazde prehrial a prestal dobíjať
-
Spíš než začneš řešit všechny přechody a kontakty, zkontroluj kolik dává regulátor. Záleží jaký typ regulátoru máš a jak je zapojený. Mrkni na téma : http://www.pegasoclub.cz/forum/index.php?topic=1037.msg15734#msg15734 , kde se to právě řeší.....
-
Dneska jsem montoval zásuvku, tak jsem to po jedné jízdě opět přeměřil a napětí se změnilo (měřeno na baterii)
12,5V - vypnuto
14V - volnoběh bez zátěže
14,5V - volnoběh se světlama
14 - 15V - světla + plyn
13,6V - dálková světla
Na ten regulátor se zkusím ještě také podívat
-
Mne včera z ničoho nič umrela baterka. Odstavil som motorku, po hidine odchádzam a iba 8V. Batéria je úplne mŕtva a je v skrate a nedá sa ani dobiť. Hneď vypne nabíjačku. Ani po naštartovaní na káble motorka nešla a zdochla. Dobíjanie je ok. Baterka mala iba rok aj niečo a je to Varta. :(
-
Pokud nemáš zátěžový měřák nic nezjistíš. Nech to zkontrolovat v nějaké specializované prodejně na baterie nebo přímo u prodejce této baterie.
-
Mám aj zaťažový merák a baterka sa odporúčala. Kamarád kde som kupoval novú vraj už Vartu nepredáva. Vraj sa mu 9 z 10 vrátilo a presne rovnaký problém ako som mal ja.